Lhasa

Reviews over Lhasa

Groots

Maaike
    3-8-2012

Het is groter dan je zou denken. Althans wat wij dachten. Maar fantastische omgeving en alle tempels en kloosters of op loopafstand of prima aan te rijden. Drepung was hoogtepunt voor mij, klein opgezet en debatterende monniken...Potala is immens, maar de sfeer maakt jou klein..erg intens!

Gereisd Met vrienden in juni 2012

Lhasa, een belevenis die je niet snel vergeet

Marie Jose
    16-6-2012

Lhasa ligt op grote hoogte (3600 m)en dat merk je direct als je het vliegtuig uitstapt. Alles gaat wat langzamer en kost iets meer moeite. Maar na een dagje rustig aan doen, gaat het al snel beter. Lhasa is vol mensen en velen ervan lopen een kora. Veel restaurantjes, barretjes en cafeetjes. Je eet er voor een prikje. Het is geen hele grote stad en goed beloopbaar. Als je het toch te ver vind, pak je een fietstaxi. De Tibetanen die je ziet komen uit het hele land en aan hun kleding kun je vak zien uit welk deel van het land ze komen. Er is veel te zien, het Potala paleis, tempels en kloosters. De dagelijkse markten. Op het Barkhorplein raak je niet uitgekeken. Houdt er rekening mee, dat je hotelkamer geen verwarming heeft, net zomin als de restaurants. Je zit daar vaak met je jas aan, aan tafel. Dus 's avonds naar je hotelkamer gaan, moet je eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen.

Gereisd Met vrienden in november 2011

arm, warm weer, aardige mensen, cultuur

wilma
    12-8-2011

een benauwde stad, eten is heerlijk en goedkoop, veel cultuur, mooie dingen, maar de tibetaanse cultuur wordt helemaal verpest door de chinezen, we hebben genoten daar, het is geen winkelstad, maar meer voor de kloosters en monniken, een hele mooie indrukwekkende vakantie, voor 1 keer, veel hoofdpijn door de hoogte.

Gereisd Met vrienden in juni 2011

Wonderlijke plek

Chrisje
    14-11-2010

Wow! Kan niet anders zeggen. Ik was er in de winter, erg koud. Moest ook echt wennen aan de hoogte. Moest hierdoor wel rustiger aan doen. Maar wat een sfeer! In de winter, niet erg veel toeristen. Backpackers kwamen er ook moeilijk weg, vanwege een tekort aan vervoersmogelijkheden etc.

Gereisd Alleenreizend in januari 2008

hoogtepunt

peter
    14-9-2009

dit was een hoogtepunt (niet letterlijk) in onze reis. De binnenstad van Lhasa is heel mooi en nog redelijk authentiek. De buitenschil is niet oud en chinees hoogtepunten potala paleis en yokang tempel maar er is nog veel meer

Gereisd Met vrienden in juli 2007
Lhasa scoort een 8,2 uit 10, op basis van 12 reviews