Hongkong

Vakantie in Hongkong

vakanties Hongkong

We hebben een aantal aanbieders voor Hongkong voor je op een rij gezet:

Reviews over Hongkong

• 9Yolanda13-04-2019

Heerlijke stad!

Ligging van je hotel Kowloon is handig. Het is centraal gelegen. Vandaar uit kun je gemakkelijk overal naar toe. Je kunt bijvoorbeeld lopen naar de Avenue of Stars.

• 8Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 9Carla Teeuwen01-09-2018

Zo weer naar toe

Heerlijke stad waar je dag en nacht als vrouw kunt rondlopen zonder lastiggevallen te worden.

november 2016

• 7Schipper22-02-2017

Hong chinezen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Je kan lekker eten op templestreet market,waar de meeste chinezen zitten is het heerlijk. Vooral de barbeceupork. Let niet op de keuken of kleding van het personeel. Voor de mannen! (ik weet het niet voor de vrouwen) vaak komen chinezen al rochelend het toilet binnen. Ik vond Hong Kong zeker niet goedkoop,voor 2 kopjes koffie is 7of 8 € normaal. Om te reizen met de metro(MTR) kun je het beste een octopuskaart kopen voor 3 dagen onbeperkt reizen.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in februari 2017

• 10de Boer27-10-2015

Super stad!

Aanrader is zeker de markten. Goldfish market is leuk om te zien als je in de buurt bent maar hier zou ik niet speciaal voor reizen. Dagje met een hop on hop off bus is zeker een aanrader! Leuk is om uit te stappen bij Aberdeen en een kleine rondvaart te doen met de Sampan. Aanrader is om eind van de middag bij de Peak uit te stappen. Schitterend uitzicht over Hong Kong en de skyline! zorg dat je er bent wanneer het nog net licht is dan kun je het bij licht zien en ook bij donker.

Wij hadden gelezen dat er, elke avond om 8 uur, bij the symphonica of lights een geluid en licht show zou zijn, dit is dus niet het geval. het licht en geluid is hetzelfde als om 7 uur. Prachtig om te zien maar maakt dus niet uit welke tijd je avonds heen gaat.

Met de Star Ferry kun je heel makkelijk van Kowloon naar Hong Kong Island. Duurt misschien 10 minuten en kost slechts 40 cent per persoon!!

Trams werken daar super! Om de paar minuten komt er een tram.

• 10Omgeving
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2015

• 7Ad Matheeuwsen31-05-2015

Te duur in de basis, spreekt ons niet aan

De prijzen zijn in alle opzichten over the Hill, ondanks dat het, het walhalla van shopping moet zijn zijn de prijzen duidelijker hoger als in Europa en er is ook geen belasting de je terug kunt vragen, in Singapore is duidelijk meer te halen.

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 9Kai12-04-2015

HK bruist

NY in het oosten. Voldoende te zien en te doen!

Zakelijk gereisd in mei 2014

• 9CKAK13-11-2014

Moet je gezien hebben!

Fantastische stad!

Tips: bezoek 'the Big Buddha (halve dag voor reserveren, ga er met de kabelbaan naartoe!), bezoek de Wong Tai Sin tempel, de lichtshow 's avonds vanaf Kowloon en ga met de Peak tram naar boven voor een prachtig uitzicht over Hong Kong (en eet meteen een hapje op grote hoogte).

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8cktsang20-09-2014

goed

Er zijn heel veel mensen in Hong Kong. Veel restaurants/eetcafés, gewoon te veel keuzen.

• 8Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in september 2014

• 8Dennis27-08-2014

Zeer drukke stad met veel bezienswaardigheden

Hong Kong is een stad waar heel veel mensen wonen. Er zijn erg veel winkels en markten, maar overal is het druk. Naast de vele traditionele restaurants zijn er ook veel restaurants die Europees georiënteerd zijn. Fastfood restaurants zijn er natuurlijk ook! Hong Kong is een erg leuke stad om een paar dagen te verblijven, bijvoorbeeld omdat je een tussenstop hebt (zoals wij hadden). Maak in ieder geval een georganiseerde excursie naar de Peak voor een geweldig uitzicht over Hong Kong Eiland. Wij zaten in Kowloon waar veel markten en winkels zijn. Hong Kong is een schone en veilige stad met vriendelijke mensen. Openbaar vervoer is goed geregeld en niet duur. Wij kochten een treinkaartje op het station of namen een taxi. Het is een illusie dat je goedkoop kunt winkelen in Hong Kong. Bij de haven zijn erg veel luxe en dure winkels. De overige winkels zijn iets goedkoper dan in Nederland. De markten zijn leuk om te bezoeken. Vergeet vooral niet om af te dingen!

• 7Sfeer in stad

augustus 2014

• 10Frank 11-04-2014

Hong Kong is voor mij samen met New York DE STAD!

Ik vind Hong Kong het New York met een aziatisch sausje erover. Wat mij vooral opvalt is hoe schoon deze stad wel niet is.

Er is genoeg te beleven. Wij zijn er 3 dagen geweest en mijn ouders een jaar later 4 dagen, uiteraard was er overlap met dingen die we gezien hebben, maar er is zoveel te zien dat 50% van wat hun gezien hadden voor ons onbekend was.

Een echte aanrader deze stad!

• 10Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn