Hongkong

We hebben een aantal aanbieders voor Hongkong voor je op een rij gezet:

Reviews over Hongkong

Schipper,
    22-2-2017

Hong chinezen zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Je kan lekker eten op templestreet market,waar de meeste chinezen zitten is het heerlijk.

Vooral de barbeceupork.

Let niet op de keuken of kleding van het personeel.

Voor de mannen! (ik weet het niet voor de vrouwen) vaak komen chinezen al rochelend het toilet binnen.

Ik vond Hong Kong zeker niet goedkoop,voor 2 kopjes koffie is 7of 8 € normaal.

Om te reizen met de metro(MTR) kun je het beste een octopuskaart kopen voor 3 dagen onbeperkt reizen.

Gereisd met partner in februari 2017

Geweldige stad en omgeving.

Han,
    23-12-2016

Schitterende stad in Azië! er is van alles te doen en te zien. Openbaar vervoer werkt uitstekend en buiten de stad zijn mooie stranden en bosrijke gebieden met wandelpaden om bergen te beklimmen. Mensen spreken er uitstekend Engels en als toerist ben je er meer dan welkom.

Zeker ook een aanrader is om niet alleen de stad Hong Kong te bezoeken, maar om ook met het openbaar vervoer het binnenland in te gaan naar andere steden / dorpen. Bijvoorbeeld:

Tai O, met de bus op Lantau island en Stanley op Hong Kong Island met zijn (surf)stranden. Verder zijn Ma On Shan en Tai Po goed te bereiken met de metro.

Om in de bossen te wandelen moet je zeker Lion Rock Country Park bezoek (Ten noorden van Hong Kong) loop zelfstandig over een wandelpad naar de top van de berg en heb een schitterend uitzicht over de stad! kans dat je ook aapjes ziet is redelijk in het park. Tip: ben voorbereid op een pittige klim, neem voldoende water mee en neem de tijd ervoor, met kinderen is het te doen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Super stad!

de Boer,
    27-10-2015

Aanrader is zeker de markten.

Goldfish market is leuk om te zien als je in de buurt bent maar hier zou ik niet speciaal voor reizen.

Dagje met een hop on hop off bus is zeker een aanrader!

Leuk is om uit te stappen bij Aberdeen en een kleine rondvaart te doen met de Sampan.

Aanrader is om eind van de middag bij de Peak uit te stappen. Schitterend uitzicht over Hong Kong en de skyline! zorg dat je er bent wanneer het nog net licht is dan kun je het bij licht zien en ook bij donker.

Wij hadden gelezen dat er, elke avond om 8 uur, bij the symphonica of lights een geluid en licht show zou zijn, dit is dus niet het geval. het licht en geluid is hetzelfde als om 7 uur.

Prachtig om te zien maar maakt dus niet uit welke tijd je avonds heen gaat.

Met de Star Ferry kun je heel makkelijk van Kowloon naar Hong Kong Island. Duurt misschien 10 minuten en kost slechts 40 cent per persoon!!

Trams werken daar super! Om de paar minuten komt er een tram.

Gereisd met partner in oktober 2015

Te duur in de basis, spreekt ons niet aan

Ad Matheeuwsen,
    31-5-2015

De prijzen zijn in alle opzichten over the Hill, ondanks dat het, het walhalla van shopping moet zijn zijn de prijzen duidelijker hoger als in Europa en er is ook geen belasting de je terug kunt vragen, in Singapore is duidelijk meer te halen.

Gereisd met partner in mei 2015

Moet je gezien hebben!

CKAK,
    13-11-2014

Fantastische stad!

Tips: bezoek 'the Big Buddha (halve dag voor reserveren, ga er met de kabelbaan naartoe!), bezoek de Wong Tai Sin tempel, de lichtshow 's avonds vanaf Kowloon en ga met de Peak tram naar boven voor een prachtig uitzicht over Hong Kong (en eet meteen een hapje op grote hoogte).

Gereisd met partner in oktober 2014
Hongkong scoort een 8,6 uit 10, op basis van 133 reviews