Zhengzhou

Zhengzhou

We hebben een aantal aanbieders voor Zhengzhou voor je op een rij gezet:

Reviews over Zhengzhou

• 5Kees Kraaiveld08-08-2012

Er zijn betere bestemmingen

Op zoek naar een chinese gids voor mijn vakantie kwam ik via het internet in contact met een chinese dame uit ZhengZhou. Deze dame werkt voor china southern airlines. Ik moest mijn vakantie uitstellen'maar heb contact met haar gehouden. Na enkele maanden ben ik naar Beijing gevlogen. Bij aankomst behoefde ik geen ticket naar ZhengZhou te kopen. Ik heb slechts mijn paspoort laten zien en kreeg een instapkaart. Eenmaal aangekomen werd ik door haar opgehaald. De ontvangst was zeer hartelijk. Ik heb 2 weken in haar apartement gelogeerd. Helaas kon ze weinig met mij op stap omdat haar moeder slecht kwam te liggen. Verder ben ik ook door haar vriendinnen leuk opgevangen. Opvallend vond ik de openheid van deze mensen. Of ik het juiste beeld van china heb mag ik denk ik niet zeggen. Grappig genoeg heb ik in die 2 weken 1 blanke gezien. Het uitgaansleven is saai. De stad heeft nauwelijks cultuur. Openbaar vervoer is heel goed. Ik vindt het geen drukke stad. Zeer gediciplineerde mensen.

• 5Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in februari 2012

• 6Jan 25-06-2012

Maar heel kort geweest

Er is niet zo heel veel te zien in Zhengzhou. Alleen ten oosten van de stad staan nog wat stadsmuren en in het westen de Chenghuang Miao tempel. Dat is het wel zo ongeveer, maar we zijn hier maar kort geweest.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2006

• 7Stef Komen25-04-2009

Geen toeristen stad, maar toch interessant

Zhengzhou was mijn keuze door een internet contact, maar zoals vaak het geval liet mijn contact het afweten, terwijl mijn trip al geregeld was. Na 7,5 uur treinen vanaf Xian, ben ik 'savonds aangekomen en met een taxi naar het hotel gegaan. De volgende morgen een poging gewaagd om koffie te vinden en ja op ca 150 meter van het hotel was een koffie tent, hier kon ik rustig op de stadskaart kijken wat er voor bijzonders te doen was. na 1 uur koffie drinken terug in het hotel om te overleggen waar naar toe te gaan in deze industriestad. Er zijn een aantal plekken waar je naar toe kan, zoals naar het Gele Rivier Park, de Shoalin Tempel, Longmen Grotto en er is ook nog een oude tempel vlak bij het hotel en na aankloppen op de deur en mijn vriedelijkste verzoek om te mogen kijken wordt je binnen gelaten. Restaurants zijn er genoeg. Ook zijn er gelegenheden voor theater en dans. Niet een stad als vakantie keuze, maar zeker uit oogpunt van historie, de moeite waard.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving