Xi'an

We hebben een aantal aanbieders voor Xi'an voor je op een rij gezet:

China Online
China Online

Reviews over Xi'an

• 7laurena16-10-2013

Xi'an perfecte uitvalsbasis

Xi'an is voornamelijk een goede uitvalsbasis om beide Terracottalegers te bezoeken. De stad zelf heeft een leuke stadsmuur waarover je kunt fietsen en de drum en bell toren zijn ook leuk om langs te lopen. Verder heeft de stad weinig meer te bieden. Het doet grauw aan (bij ons heeft het wel alle dagen geregend dus misschien vandaar). Hanyangling, het kleine Terracottaleger heeft op mij het meeste indruk gemaakt. Dus dat is zeker een bezoekje waard. Helaas is het vanuit Xi'an moeilijk met OV te bereiken, dus heb je weinig tijd laat een taxi regelen. Loop zeker de moslimwijk in en geniet van het eten!!

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 8info2549530-06-2013

absolute aanrader om te bezoeken deze plaars

veel zaken te bezichtigen, waaronder natuurlijk het terracotta leger, maar ook muslim street en de bell en drum tower zijn de moeite waard

Gereisd met partner in juni 2013

• 8Marleen16-05-2013

Mooie plaats en terracotta leger 'must see'

Xi'an is de plek waar het terracotta leger te bezichtigen is. Voordat je bij de locatie bent is er op de route een grote markt met allemaal leuke kraampjes en winkels vol souvenirs. Als je met een georganiseerde reis bent zorg dat je daar genoeg tijd hebt het is de moeite waard! Wij hadden helaas weinig tijd en moesten haasten naar de bus. Het Terracotta leger is erg indrukwekkend, tuurlijk stikt het ook hier van de mensen maar daar moet je niet bij stilstaan. Denk aan de geschiedenis als je de beelden ziet en bekijk de film die ze draaien. Mooi, groot indrukwekkend en een absolute 'must see!' Ik vond het geweldig!

Gereisd met vrienden in april 2012

• 6Peitje06-01-2013

Een gigantisch drukke stad, overvol

Wij zijn in februari een week in Xi'an geweest. Dat is geen aanrader, We hebben een week lang in de smog gezeten, alles was vies en grijs van de smog. Het verkeer is een drama, overal sta je de hele dag in de file. Het voordeel van de stad is dat je vlakbij het Terracottaleger zit. Verder zou ik er niet snel weer heen gaan. We waren zo ongever de enige westerlingen in deze stad. Dit is het echte China...

• 6Omgeving
    • 5Sfeer in stad

februari 2012

• 7Patty22-12-2012

Typisch Chinese stad

Xi'an is een typisch Chinese grote stad. Vooral vies! De moslimwijk vond ik erg leuk en gezellig. De bell- en drumtower leuk om even te bekijken, net als de stadsmuur. Ik heb op de stadsmuur gewandeld (je kunt ook fietsen), maar dat was niet heel bijzonder eerlijk gezegd. Je ziet de muur net zo goed van buitenaf, en er zijn maar weinig plaatsen waar je weer van de muur af kunt, dus je bent verplicht te blijven lopen als je er eenmaal op bent (niet zo leuk als het begint te regenen). Er waren wat leuke winkelcentra

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Alleen gereisd in november 2011

• 9Elske13-09-2012

Fantastische plek.

Mooie bestemming voor het terracottaleger.

• 10Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 8stephan_820-08-2012

Must see in China

Uiteraard overspoelt door toeristen die het beroemde terracotta leger bezoeken maar wel met behoud van typische Chinese groter stedensfeer.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2001

• 8Maaike03-08-2012

kort geweest maar goed bevallen

openbaar vervoer is makkelijk en goed(koop; 2 yuan en de gids schrok, was vorig jaar namelijk 1 yuan whahahaha).

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 8Conny09-05-2012

niet alleen voor het terracottaleger

Ga niet alleen voor het terracottaleger naar Xi'an, ook de stad zelf is erg de moeite waard en moet je zeker een dag verkennen! Bezoek de oude islamitische wijk met zijn moskeeen en tuinen, ga naar de Grote Gans Pagode en cultuur kun je ook nog snuiven in het Historisch museum. En je vindt er nog wat marktjes en natuurlijk lekkere restaurantjes.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in mei 1999

• 8Rob05-05-2012

Niet alleen kleisoldaten

Een stad waar meer te zien is dan alleen het Terracottta-leger. Het oude centrum is volledig ommuurd. Je kan met de fiets de hele muur over ( ca. 14 km). Vanaf de muur mooie uitzichten. Maar niet alleen de muur is leuk, ook de moslim-wijk is leuk om te zien. je waant je eventjes in Turkije. Veel gesluierde vrouwen en ook de mannen zien er qua wat anders uit. Ook de winkeltjes stralen en andere sfeer uit. Meer het soukh-gevoel.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving