Shenzhen

Reviews over Shenzhen

grote stad

ronny,
    15-12-2013

Veel mensen houden op bij de shoppingmalls, maar het centrum is heel leuk. Ook hier kun je enorm goed en goedkoop shoppen. Druk dat wel. Overal kun je op straat eten, mn later op de avond. Mensen zijn vriendelijk, alleen ben je ook hier een attractie als westerling.

Gereisd met vrienden in oktober 2013

Imponerende stad

E.,
    28-11-2010

Shenzhen is een miljoenenstad, gelegen aan de grens met Hongkong in de provincie Guangdong, in het zuiden van China. De stad ligt op 160 kilometer ten zuiden van provinciehoofdstad Kanton (Guangzhou) en is onderdeel van de stedelijke Pearl River Delta agglomeratie. Er wonen veertien miljoen mensen in één van de snelst groeiende steden op aarde. Shenzhen is destijds door Mao zelf aangewezen als plaats om te experimenteren met de Westerse Economie. Nog geen 15 jaar geleden woonden er slechts 15.000 inwoners... De stad is in China herhaaldelijk uitgeroepen tot meest innovatieve, meest industriele, maar ook meest groene stad van het land! De (electronische) industrie is toonaangevend in deze stad; alle grote merken hebben er hun eigen fabriek of laten hun produkten fabriceren bij TCL, de grootste electronische fabrikant van China. Ook voor toeristen is Shenzhen een interessante stad, oud en nieuw, stad en groen gaan er in harmonie samen. Ook is er een zeer grote shoppingmall te vinden!

Gereisd zakelijk in januari 2005

Veel...Heel veel

Dominic,
    30-8-2010

Van kleine leuke chinese steegjes inclusief tempeltjes tot grote internationale straten Shenzen heeft het allemaal. Het is een erg groene stad met inwoners van over de gehele wereld waardoor het lekker internationaal is.

Eten is inderdaad erg goedkoop maar de prijzen van de drank zijn gelijk aan de prijzen hier.

14 miljoen inwoners zijn in deze stad te vinden dus je kunt je de drukte wel voorstellen, een ritje met de taxi is dan ook zeker de moeite waard! keren midden op een snelweg? het kan allemaal.

Al met al een leuke stad om eens te bezoeken als je in de buurt bent.

Gereisd zakelijk in oktober 2008

heerlijke stad

jos bults,
    28-4-2010

Hoezo, geen cultuur? Prachtige theaters, in de stad verscholen vind je diverse oude dorpen en in de directe omgeving vind je oude tempels, de oude haven, oude tuinen.

Hoezo geen natuur? Shenzhen is één van de groenste steden van China, en heeft zelfs een mangrove-reservaat IN de stad! Net buiten de stad vind je minority-dorpen, grote bossen, wandelroutes, bergmeren.

Gereisd met vrienden in april 2010

De jongste wereldstad.

jos bults,
    22-3-2010

Shenzhen is een leuke stad, waar bijna iedereen die er woont ergens anders vandaan komt. Shekou is de meest internationale wijk. Buiten Shenzhen zijn prachtige bossen en leuke oude dorpjes, in Shenzhen vind je een keur aan restaurants, hotels en andere uitgaangsgelegenheden. En alles (behalve drinks in de bar) kost er de helft van wat het in Hongkong kost! Elk weekend komen letterlijk duizenden Hongkongers naar Shenzhen voor massage of karaoke.

Gereisd alleenreizend in juli 2000
Shenzhen scoort een 7,4 uit 10, op basis van 20 reviews