Shangrila

Reviews over Shangrila

Tiger Leaping Gorge

Rinus
    5-8-2012

Vanuit Shangrila kan men een dagtocht maken naar de Tiger Leaping Gorge, een kloof van de Yangtze rivier die op zo'n 70 km ten zuiden van Shangrila ligt langs de route naar Lijiang. Op de zuidelijke oever van de rivier ligt bij het dorp Landou een bezoekerscentrum waar een 3 km lang uitstekend pad begint door de kloof, soms loopt dit pad door enkele tunneltjes maar steeds heeft men prachtige uitzichten door de kloof met zijn overweldigende rotswanden. Het pad is vrij vlak en goed verhard, na drie kilometer bereikt men de Tiger Leaping Rock, waar enkele fraaie uitzichtpunten zijn gecreëerd. Bij de ingang van de kloof staat de plaatselijke bevolking met enkele kramen waar groenten,fruit en souvenirs worden verkocht. Er is ook een restaurant waar men een hapje kan eten.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

Aardig oud centrum

Rinus
    27-2-2012

Shangrila, het voormalige Zhongdian is een stadje met Tibetaanse trekjes, het oude centrum met zijn keienstraatjes is aardig met veel winkeltjes met de bekende snuisterijen en restaurantjes, boven het oude centrum verheft zich Zhongdian Hill Park met een kleine, maar bijzonder aardige tempel op de top, vanaf deze top heeft men een prachtig uitzicht over de omgeving. Vijf kilometer ten noorden van de stad ligt het schitterende Songzhanglin klooster dat in de 17e eeuw is gesticht, een lange trappenpartij voert vanaf de ingang omhoog naar de machtige tempelgebouwen die een bezoek meer dan waard zijn. Tien kilometer ten noorden van Shangrila liggen de uitgestrekte graslanden bij het Napa Hai Lake, het is een mooi natuurgebied waar veel yaks grazen. Een rondrit rond het Napa Hai Lake is aan te bevelen vanwege zijn fraaie landschappen en in het meer kan men zwartnek kraanvogels spotten.

Gereisd Met vrienden in Wed Feb 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

ik kom er terug !!!!

Pieter
    8-6-2011

Wij kwamen van Chengdu en later Kunming, dan is het ECHT een paradijselijk vertoeven met vrolijke aardige mensen en een "Old Town" die heel rustiek. Zelfs een restaurant (Some Whereelse...) met een five star toilet. Daar hebben we van genoten. Shnagrila is echt een bijzondere stad.

Gereisd Alleenreizend in januari 2011
Shangrila scoort een 8 uit 10, op basis van 4 reviews