Shanghai

Reviews over Shanghai

Bijzondere stad

Angela,
    15-6-2016

Shanghai is een stad waar je aan moet wennen. Wanneer je net aankomt, kan het wat onpersoonlijk voelen door de vele hoge gebouwen en snelwegen. De stad is er 1 vol van contrasten, kleine en lage huisjes en torenhoge wolkenkrabbers pal naast elkaar. Het is absoluut een aanrader om de wolkenkrabbers te bezoeken, zowel overdag als 's avonds. De oude stad is ontzettend leuk en gezellig druk en je kunt er een hoop leuke souvenirs vinden. Je kijkt je ogen uit. De Urban planning exhibition is leuk om te bekijken, zo zie je hoe Shanghai is veranderd en nog zal gaan veranderen. Andere aanraders zijn de Oriental Pearl Tower bij dag en de Jin mao Tower in de avond. Verder is het leuk een tijdje over de Bund te lopen. In Nanjing road vind je verder een hoop winkels. De Jaden buddha tempel is een oase van rust temidden van wolkenkrabbers. De stad is leuk en divers en je kunt je er zeker een paar dagen vermaken. De Franse concessie is opgeknapt en daardoor er gemaakt, weinig sfeer.

Gereisd alleenreizend in juni 2016

Gave stad!

laurena,
    14-8-2013

Shanghai is een moderne stad met een vleugje Britse en Franse invloeden. Het is er erg druk bij de grote highlights waar Chinezen ook dol op zijn. Maar een wandeling door Fuxing Park en de French Concession is heerlijk.

Shanghai is niet te vergelijken met de andere grote Chinese metropolen en is alleen daarom al een bezoekje waard!

Gereisd met partner in juli 2013

In rap tempo op weg naar het westen

Astrid,
    26-7-2013

Gelukkig is er wel wat cultuur achtergebleven, want Shanghai ontwikkelt zich als een zakenstad met momenteel 23 miljoen inwoners, voornamelijk wonend in gigantische woongebouwen. De Bund is een mooie wandelpromenade met uitzicht op de nieuwe wijk Pudong, met een echte skyline

Gereisd met vrienden in juli 2013

Enorme grote drukke stad

Kummu,
    13-6-2013

Shanghai is zo enorm groot, druk enz. Enz. Dat je minstens een jaar nodig hebt om alles te ontdekken. Verliest snel zijn Chinese identiteit door de enorme expansie, wolkenkrabbers schieten de grond uit, wegen lopen vijf lagen over elkaar, shoppingmalls schieten als paddestoelen uit de grond. Toch wie op zoek gaat zal snel nog stukjes van het oude Shanghai vinden, toeristisch of niet.

Gereisd zakelijk in maart 2013

Fantastische vakantie

Tim,
    20-3-2013

Ik ben een in mijn vorige vakantie in Shanghai geweest en heb daar een geweldige tijd gehad. De cultuur was geweldig. Het is daar zo mooi, al die tempels etc. Daarnaast is de omgeving ook best mooi alleen je moet er wel een stukje voor rijden. De sfeer in de stad is gewoon super om te zijn omdat je het helemaal niet gewend bent en gewoon een hele nieuwe wereld binnen stapt.

Gereisd met vrienden in januari 2012
Shanghai scoort een 8,2 uit 10, op basis van 67 reviews