Pingyao

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Pingyao

Reviews over Pingyao

• 9Francis26-05-2019

Pingyao geweldig ! Dechaoge Guesthouse NOOIT meer

Pingyao, Dechaoge Guesthouse. Ga hier nooit naar toe ! Bedden zijn verschrikkelijk hard, ontbijt kan je schudden. Als je ontbijt krijgt is dat alleen als je daar nadrukkelijk om vraagt. Er wordt gezegd dat je kunt ontbijten tussen 7 en 9.30 uur maar op welk tijdstip je ook komt, er is wat toast met jam waar je om moet vragen en er worden wat eitjes gebakken. Lauwe koffie met melk is in een thermoskan, ontbijtzaal is vies borden en bestek worden niet meteen schoon gemaakt. Pingyao is een enorm leuke stad met zijn oude kern, er zijn genoeg leuke hotels te vinden. De winkels buiten de stadskern zijn ook prima, er is zelfs een MacDonald !

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 10Gery27-05-2017

Hele leuke stad

Pingyao is een hele oude, geheel ommuurde stad. Als je van oude historie houd, ben je hier goed. Je kan het beste bij de hoofdpoort een dagkaart kopen, waarmee je de hele dag in allerlei musea en tempels mag en je mag over de muur lopen. Er zijn heel veel mogelijkheden, o.a The City God tempel, The Ancient Folk house, Qingxu tempel en veel meer. Deze stad is echt een aanrader.

• 10Cultuur

• 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2013

• 9Jan 24-06-2012

Geweldig mooi maar heel toeristisch

Een geweldig mooie oude stad. Zo een die je in gedachten hebt als een stad er vroeger in China moet hebben uitgezien. Omdat de stad autovrij is worden we met onze bagage in kleine autotjes naar het hotel toe gereden. Het is een ommuurde stad met een prachtige klokkentoren. Er is enorm veel te zien, eigenlijk is elk gebouw wel een bijzonderheid

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in mei 2006

• 8pekoma26-12-2011

Een leuk chines stadje

Wij bezochten dit stadje als onderdeel van de SCR Groepsreis in september 2010. Het was zeker en van de hoogtepunten. Ik ben het geheel eens met de hierbovenstaande beschrijving. een stad met vel souvenirwinkeltjes, maar ook met veel cultuur in en rond de stad. Ook het gewone dagelijkse leven speelt zich hier af in allerlei kleine bedrijfjes. Een fietsenmaker, een sloperij, een noodlesmakerij etc. Het verkeer bestaat alleen uit fietsen, scooters en elektrische karretjes. De muur is gedeeltelijk gerestaureerd, maar grotendeels authentiek. De muur heeft een lengte van 6 km en is 10 m hoog. Met de bouw werd begonnen in 1370. De muur telt 4 grote torens en 72 wachttorens. Het hotel waar we verbleven had echte chines slaapplaatsen. Het bed bestond uit een dunne plank op een stenen verhoging met daarop een dun matrasje. Het hotel is gebouwd in de typische tuinstijl architectuur van de Ming en Qing dynastie. De kamers komen direct uit op een galerij die de open binnenplaats omgeeft.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2010

• 8Rita26-09-2010

Authentiek dorp

Pingyao is een autenthiek ommuurd stadje. Gezellige winkelstraatjes met leuke winkeltjes en rode lampionnen. 's Avonds lekker eten in één van de gezellige restaurantjes. In Pingyao is de eerste bank van China, nu een museum.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2010