Pingyao

Reviews over Pingyao

Hele leuke stad

Gery,
    27-5-2017

Pingyao is een hele oude, geheel ommuurde stad. Als je van oude historie houd, ben je hier goed. Je kan het beste bij de hoofdpoort een dagkaart kopen, waarmee je de hele dag in allerlei musea en tempels mag en je mag over de muur lopen. Er zijn heel veel mogelijkheden, o.a The City God tempel, The Ancient Folk house, Qingxu tempel en veel meer. Deze stad is echt een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldig mooi maar heel toeristisch

Jan ,
    24-6-2012

Een geweldig mooie oude stad. Zo een die je in gedachten hebt als een stad er vroeger in China moet hebben uitgezien. Omdat de stad autovrij is worden we met onze bagage in kleine autotjes naar het hotel toe gereden. Het is een ommuurde stad met een prachtige klokkentoren. Er is enorm veel te zien, eigenlijk is elk gebouw wel een bijzonderheid

Gereisd met vrienden in mei 2006

Een leuk chines stadje

pekoma,
    26-12-2011

Wij bezochten dit stadje als onderdeel van de SCR Groepsreis in september 2010. Het was zeker en van de hoogtepunten. Ik ben het geheel eens met de hierbovenstaande beschrijving. een stad met vel souvenirwinkeltjes, maar ook met veel cultuur in en rond de stad. Ook het gewone dagelijkse leven speelt zich hier af in allerlei kleine bedrijfjes. Een fietsenmaker, een sloperij, een noodlesmakerij etc. Het verkeer bestaat alleen uit fietsen, scooters en elektrische karretjes. De muur is gedeeltelijk gerestaureerd, maar grotendeels authentiek. De muur heeft een lengte van 6 km en is 10 m hoog. Met de bouw werd begonnen in 1370. De muur telt 4 grote torens en 72 wachttorens. Het hotel waar we verbleven had echte chines slaapplaatsen. Het bed bestond uit een dunne plank op een stenen verhoging met daarop een dun matrasje. Het hotel is gebouwd in de typische tuinstijl architectuur van de Ming en Qing dynastie. De kamers komen direct uit op een galerij die de open binnenplaats omgeeft.

Gereisd met vrienden in Wed Sep 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Authentiek dorp

Rita,
    26-9-2010

Pingyao is een autenthiek ommuurd stadje. Gezellige winkelstraatjes met leuke winkeltjes en rode lampionnen. 's Avonds lekker eten in één van de gezellige restaurantjes. In Pingyao is de eerste bank van China, nu een museum.

Gereisd met vrienden in september 2010
Pingyao scoort een 9,4 uit 10, op basis van 5 reviews