Reviews over Pingyao

Heel leuk, authentiek hotel in de binnenstad

Gery
    27-5-2017

Pingyao is een hele oude, geheel ommuurde, stad. Yide ligt in het centrum, vlakbij de drukkere straten, maar daar merk je niets van. De kamer ligt aan een klein binnenplaatsje (waar je ook lekker kunt zitten) en de kamer zelf is heel authentiek ingericht. Wij hadden een 3 persoonskamer, met voldoende ruimte, alleen niet echt lekkere stoelen om op te zitten. Maar omdat je zo dichtbij alle winkels en restaurants bent, ben je niet zo veel op de kamer. Het personeel is heel vriendelijk en spreek Engels, dit is heel prettig. Het ontbijt is leuk. Je mag van een menukaart zelf uitkiezen wat je wilt eten bv toast, koffie/thee/chocolademelk, gebakken of roer eieren, salade, bacon. Het smaakte allemaal lekker. Dus echt een aanrader, want de stad Pingyao is ook heel leuk om een dag door heen te dwalen en alle musea en tempels te bezoeken.

een originele locatie, prachtig hotelletje

Geke Toren
    24-4-2017

Dei onderkomen was in traditionele steil. Een zeer leuk hotel in het centrum van het stadje. Bij het douchen had je de gehele badcel onder water gezet. Het ontbijt was zeer karig en in een afgelegen hoekje op een zoldertje. Desalniettemin een prachtig plekje.!!

Uniek hotel

Y. Janssen
    5-11-2016

Stadshotel voorheen een Chinees familiehuis.

Een gebouw uit de 17de eeuw dat zoveel mogelijk de authentieke status heeft behouden. Heel speciaal

Sfeervol en gezellig

Joyce
    22-8-2016

Prachtig hotel midden in het centrum van Pingyao. Heel karakteristiek als je al bij de receptie aankomt. Daarna kom je op een binnenplaatsje met tafeltjes, schommelstoelen en lampionnen.

De kamers zijn niet erg groot en verwacht niet te veel van de riolering maar dat schijnt in de gehele stad zo te zijn. Maar het is een van de mooiste en meest authentieke hotels waar we verbleven zijn. Wij waren dan met 6 volwassenen en mijn ouders klaagden redelijk over de harde bedden. Maar na 3 weken China hadden we begrepen dat dit gewoon gebruikelijk is. Zelf heb ik er niet zoveel last van.

Het hotel is op loop afstand van het drukke centrum met alle winkels en restaurantjes. In de middag, als het te heet was om iets te doen, kon je rustig in de schaduw op de binnenplaatsjes zitten en genieten van de rust.

Het ontbijt was erg op chinezen gericht. Dus weinig westers voedsel zoals brood. Ze hadden wel (oplos)koffie en een hoop fruit dus dat maakte veel goed.

Erg vriendelijk personeel. Ze spraken weinig engels maar ze gebruiken tegenwoordig gewoon een vertaal app op de telefoon om zich toch verstaanbaar te maken.

Al met al vond ik dit een mooi hotel met prachtige theekopjes op de kamer en veel rust ondanks dat je midden in het centrum zit.

Keiharde "bedden" maar ontzettend leuk pittoresk

MB
    7-5-2016

De bedden lijken wel van baksteen maar wat een ontzettend leuk pittoresk hotel. Alsof je in het oude China van 200 jaar geleden stapt, geweldig ! Gelegen middenin het centrum van de ommuurde stad tussen de winkeltjes en bazaars: een super locatie waardoor je de harde bedden even vergeet. Gratis WiFi.

Pingyao scoort een 9,1 uit 10, op basis van 5 reviews