Luoyang

Reviews over Luoyang

Leuke stad

Samantha Lansbergen -
    8-8-2012

Met de sneltrein hier aangekomen. Dat was al een belevenis op zich! We sliepen in Luoyang in een mega hoge wolkenkrabber wat een mooi uitzicht over de stad bood. Vanuit dit hotel hebben we de volgende dag de Longmen grotten bezocht.

Gereisd Met vrienden in Fri Sep 02 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een leuke alledaagse stad

pekoma
    27-12-2011

We bezochten deze stad als onderl van een SRC reis. De stad binnen via de sterk gerenoveerde stadspoort aan de ene zijde. Aan de andere zijde was de stadspoort wat meer vervallen. De straten geven hier meer dan bijvoorbeeld in Xi'an, een beeld van het dagelijks leven. Het geeft in ieder geval weer een heel ander beeld dan de andere steden. Vlaggen aan de winkels die de naam van de winkel aangeven en wat voor soort winkel het is. Een kleurrijk gezicht. Net zoals in Pingyao, is ook hier het dagelijks leven goed te zien. Een islamitische bakker, een jongetje dat in de deuropening van de werkplaats zijn huiswerk maakt, een man die een chinees muziekinstrument uitprobeert, Mahjong op straat gespeeld, een privé kinderdagverblijf, maar natuurlijk ook de modern aangeklede Chinese kindjes.

Gereisd Met vrienden in september 2010

Mooie tussenstop

R.v.S.
    2-1-2011

Vanuit Xian met de trein naar deze plaats. Net buiten het station werd je opgewacht door oude vrouwtjes die je een plattegrond aanboden ik heb er toen een gekocht echter alles was in het chinees vermeld dus daar had ik weinig aan maar toch een oud vrouwtje gelukkig gemaakt en ik een souvenier rijker. We verbleven hier ruim een dag en hebben de Longmen grotten en de White hors tempel bezocht, de longmen grotten stonden vol met boeddha afbeeldingen men dacht wel 10 duizend. De white hors tempel was echter weer een Boeddha tempel met veel pracht en praal en de gebruikelijke wierookstokkjes bak ook waren er veel boeddha afbeeldingen, de afbeelding van de liggende Boeddha van jade is wel de bekenste. Luoyang is het bezoeken vanwege de Longmen grotten zeker waard.

Gereisd Met vrienden in Tue Jun 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Stad der pioenen

gilbert.van.goethem
    29-6-2010

We reden met de sneltrien (350 km/u) van Xi'an naar Luoyang.De oude stad is een bezoekje waard, vooral de lokale markt geeft een idee van hoe de mensen hier leven.We bezochten de "Tempel der witte paarden" en de "Longmen grotten" die duizenden boeddha's herbergen allen uitgehouwen in de rotsen,fantastisch.

Gereisd Met vrienden in april 2010

Luoyang is een stad op ca

Maja en Andi
    4-12-2007

Luoyang is een stad op ca. 5 uur treinen van Xi'an. Stad met leuke culturele uitstapjes. Zoals buiten de stad de Longmen Caves, White Horse Temple, Shaolin Temple en nog heel veel andere tempels. In de stad zijn er leuke musea zoals het Luoyang museum, Folklore museum, Imperial City museum, Royal Horse and Chariot Pits (erg interessant!) etc. etc. Luoyang is beroemd om z'n pioenrozen. De oude stad is leuk om te bezoeken. En wat eten betreft moet het Luoyang Water Banquet eens gesprobeerd worden. Er wordt erg weinig Engels gesproken en de mensen zijn volgens ons nog niet erg gewend aan loslopende toeristen zonder gids, want we werden constant nagestaard, iets wat ons in bv Xi'an niet opgevallen was. Maar verder niets onvriendelijks. In sommige parken zoals bv Peony park werden 's avonds volkdansen in grote groepen uitgevoerd, erg leuk en gezellig.

Gereisd Anders in december 2007
Luoyang scoort een 7,4 uit 10, op basis van 8 reviews