Luoyang

Luoyang

vakanties Luoyang

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

We hebben een aantal aanbieders voor Luoyang voor je op een rij gezet:

Reviews over Luoyang

• 6Cultuur

Gereisd met partner in september 2013

• 7Samantha Lansbergen -08-08-2012

Leuke stad

Met de sneltrein hier aangekomen. Dat was al een belevenis op zich! We sliepen in Luoyang in een mega hoge wolkenkrabber wat een mooi uitzicht over de stad bood. Vanuit dit hotel hebben we de volgende dag de Longmen grotten bezocht.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in september 2011

• 6Jan 25-06-2012

Industriestad

Luoyang is een industriestad er is niet veel te zien de meeste attracties liggen buiten de stad

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2006

• 0Cees27-02-2012

Miljoenenstad met bizondere grotten langs rivier

De Longmen grotten zijn terecht wereld erfgoed.

• 7Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in oktober 2011

• 8pekoma27-12-2011

Een leuke alledaagse stad

We bezochten deze stad als onderl van een SRC reis. De stad binnen via de sterk gerenoveerde stadspoort aan de ene zijde. Aan de andere zijde was de stadspoort wat meer vervallen. De straten geven hier meer dan bijvoorbeeld in Xi'an, een beeld van het dagelijks leven. Het geeft in ieder geval weer een heel ander beeld dan de andere steden. Vlaggen aan de winkels die de naam van de winkel aangeven en wat voor soort winkel het is. Een kleurrijk gezicht. Net zoals in Pingyao, is ook hier het dagelijks leven goed te zien. Een islamitische bakker, een jongetje dat in de deuropening van de werkplaats zijn huiswerk maakt, een man die een chinees muziekinstrument uitprobeert, Mahjong op straat gespeeld, een privé kinderdagverblijf, maar natuurlijk ook de modern aangeklede Chinese kindjes.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2010

• 9R.v.S.02-01-2011

Mooie tussenstop

Vanuit Xian met de trein naar deze plaats. Net buiten het station werd je opgewacht door oude vrouwtjes die je een plattegrond aanboden ik heb er toen een gekocht echter alles was in het chinees vermeld dus daar had ik weinig aan maar toch een oud vrouwtje gelukkig gemaakt en ik een souvenier rijker. We verbleven hier ruim een dag en hebben de Longmen grotten en de White hors tempel bezocht, de longmen grotten stonden vol met boeddha afbeeldingen men dacht wel 10 duizend. De white hors tempel was echter weer een Boeddha tempel met veel pracht en praal en de gebruikelijke wierookstokkjes bak ook waren er veel boeddha afbeeldingen, de afbeelding van de liggende Boeddha van jade is wel de bekenste. Luoyang is het bezoeken vanwege de Longmen grotten zeker waard.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2010

• 8gilbert.van.goethem29-06-2010

Stad der pioenen

We reden met de sneltrien (350 km/u) van Xi'an naar Luoyang.De oude stad is een bezoekje waard, vooral de lokale markt geeft een idee van hoe de mensen hier leven.We bezochten de "Tempel der witte paarden" en de "Longmen grotten" die duizenden boeddha's herbergen allen uitgehouwen in de rotsen,fantastisch.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2010

• 7Maja en Andi04-12-2007

Luoyang is een stad op ca. 5 uur treinen van Xi'an. Stad met leuke culturele uitstapjes. Zoals buiten de stad de Longmen Caves, White Horse Temple, Shaolin Temple en nog heel veel andere tempels. In de stad zijn er leuke musea zoals het Luoyang museum, Folklore museum, Imperial City museum, Royal Horse and Chariot Pits (erg interessant!) etc. etc. Luoyang is beroemd om z'n pioenrozen. De oude stad is leuk om te bezoeken. En wat eten betreft moet het Luoyang Water Banquet eens gesprobeerd worden. Er wordt erg weinig Engels gesproken en de mensen zijn volgens ons nog niet erg gewend aan loslopende toeristen zonder gids, want we werden constant nagestaard, iets wat ons in bv Xi'an niet opgevallen was. Maar verder niets onvriendelijks. In sommige parken zoals bv Peony park werden 's avonds volkdansen in grote groepen uitgevoerd, erg leuk en gezellig.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd in december 2007