Lijiang

We hebben een aantal aanbieders voor Lijiang voor je op een rij gezet:

vakanties Lijiang

We hebben een aantal aanbieders voor Lijiang voor je op een rij gezet:

Reviews over Lijiang

Prachtige oude stad en uitvalsbasis naar noorden

Gast,
    27-7-2017

Prachtige oude pittoreske stad waar je zeker meerdere dagen door kunt wandelen. Ook 's-avonds goed te doen: veilig. Één van de mooiste oude steden die we hebben bezocht.

Iets noordelijker van de oude stad ligt het Jade Spring Park (Black Dragon Pool Park). Hier moet je beslist naar toe. Met de toegangskaart (14 dagen geldig) kun je ook het Jade Spring Park bezoeken.

Fietstocht naar een traditioneel Naxi dorp wandelt naar het ‘Red Sun-plein’ (Red Sun Square) waar je de huurfiets of elektrische scooter oppikt. In ongeveer 1½ uur rijd je via het dorp Shuhe naar het Bai-dorpje Baisha. Aanbeveling waard.

Gereisd met partner in maart 2017

Mooie oude stad, mooie omgeving

Rinus,
    5-8-2012

Het oude stadscentrum is erg fraai, maar ook zeer druk en dit tot in de late uurtjes, het is een echt uitgaans- en vermaakcentrum. De stad Lijiang ligt tegen een prachtige achtergrond van de Jade Dragon Snow Mountain met besneeuwde toppen die tot 6000 mtr. hoogte reiken. Ook de onmiddellijke omgeving van de stad heeft veel mooie bezienswaardigheden waar het heel wat rustiger is dan in de oude stad en waar het echte China nog beleeft kan worden, zoals in het 10 km ten noorden gelegen dorp Baisha waar de Naxi minderheid leeft, op zaterdag is er een drukke markt en men ziet er dan nog veel echte folklore. Baisha heeft ook een bezienswaardigheid van formaat, de Daboaji Hall, een tempelcomplex met beroemde fresco's Nog wat verder noordelijk liggen het prachtige Jade Water Village en kan men een bezoek brengen aan het Eco-Ethnic Village in de Dongbagu Valley

Gereisd met vrienden in februari 2012

Jade Water Village

Rinus,
    4-8-2012

Jade Water Village is een tempelcomplex gelegen op zo'n 15 km ten noorden van Lijiang tegen de hellingen van de Snow Mountain, het tempelcomplex wordt doorsneden door een riviertje dat door enkele meertjes loopt en welke op verschillende niveaus zijn gelegen, het geheel door zeer schilderachtige en parkachtig aan, bij het complex is een restaurant. Even ten zuiden van Jade Water Village de fraaie Yufengsi tempel, de topattractie van dit tempelcomplex is een 500 jaar oude camelliaboom die in februari/ maart uitbundig bloeit.

Gereisd met vrienden in februari 2012

Traditioneel China

Florence,
    5-6-2012

Een hele leuke stad, het oude gedeelte is erg leuk om te bezoeken. Het stadje staat onder beheer van Unesco en is nog traditioneel gebouwd. Sfeervol en er lopen typische chinese minderheden (Bai, Naxi, Yi). Vroeg in de ochtend gaan zij ook hun morning excercises doen op het plein! Leuk om te zien!

Tips om te bezoeken: Dragon Pool, Naxi museum, Plein met het oude waterrad

Gereisd met vrienden in mei 2012

Leuk en gezellig stadje

Stefanie,
    16-11-2011

Lijiang is een zeer gezellig en leuk stadje, vele winkeltjes en gezellige restaurants. Er zijn ook genoeg bars om s'avonds iets te gaan drinken. Vooral het oude gedeelte ziet er traditioneel uit met over de bekende rode lampions. Vanuit Lijiang worden er (meer daagse) wandeltochten georganiseerd naar de Tiger Leaping Gorge. De Tiger Leaping Gorge is een steile kloof met een prachtige natuur. Bovenop de berg kan overnacht worden.

Gereisd met vrienden in oktober 2010
Lijiang scoort een 8 uit 10, op basis van 23 reviews