Kunming

Reviews over Kunming

Stad met veel potentie

Rinus
    7-10-2012

Kunming is de hoofdstad van Yunnan, heeft 5 miljoen inwoners en dat brengt een hectisch verkeer en veel luchtverontreiniging met zich mee. Toch heeft de stad op toeristisch gebied veel te bieden zoals een aantal mooie parken, met name de Botanische tuin, de World Horti Expo Garden en het Green Lake Park. Ook vind men er enkele zeer fraai tempelcomplexen zoals oa. de Yuantong Si tempel vlak bij het Green Lake Park en de z.g. "Gouden Tempel". Aan de westrand van de stad ligt het prachtige Yunnan Nationalities Village, een schitterend levend openluchtmuseum. Eveneens aan de westrand van de stad vindt men nabij de oevers van het Lake Dian de tempels in het prachtige Xishan Scenic Resort. Taxi's zijn in Kunming spotgoedkoop, neem echter wel de adressen van hotel en de te bezoeken objecten in het Chinees mee want de taxichauffeurs beheersen alleen maar die taal.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

Stone Forest Shilin (90km van Kunming)

Rinus
    31-7-2012

Het Stone Forest van Shilin ligt op zo'n 90 km ten oosten van Kunming en is uitstekend te bereiken over de snelwig, het is een mooie route. Het Stone Forest is een 80 ha. groot gebied van bizarre, maar fantastische rotsformaties, een karstgebied van kalkpilaren, naalden en prachtige grillige rotsen Rond het gebied loopt een uitstekende verharde weg waar men met elektrokarren kan worden rond gereden, mooier is om te voet het gebied in te trekken, er lopen overal wandelwegen, neem wel een goed plattegrond mee want het gebied is een ware doolhof aan paadjes die tussen de rotsen doorvoeren. Het gebied is een van de mooiste en populairste toeristische attracties in Yunnan, als men er wil wandelen moet men er een hele dag voor uit trekken.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

grote en moderne stad

Conny
    9-5-2012

Kunming is een grote en moderne stad maar je vindt er ook het echte chinese leven terug. Ga naar een van de parken en kijk hoe er tai chi gedaan wordt of ga naar de vogeltjes en bloemenmarkt. Natuurlijk kun je er heerlijk eten in een van de vele restaurantjes. Als dagexcursie kun je naar het karststenen bos van Shilin waar je bizar uitgesneden rotsformaties ziet.

Gereisd Met vrienden in Sat May 01 1999 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

stone forest bezocht, wel de moeite !!!!

joceline geerts
    8-11-2011

stone forest en voor de rest... heeft mao serieus 'huis' gehouden in de oude cultuur van ook deze stad. maar we hadden een zeer goede gids, vrouwelijk, een tip : vraag ALTIJD lady-guides, die zijn veel vriendelijker, en niet zo hebberig als hun mannelijke collega's !!!!

Gereisd Met partner in oktober 2011

Volop in ontwikkeling

George
    21-6-2011

Kunming (met ca. 5 miljoen inwoners), is een moderne stad in de provincie Yunnan, een provincie met veel minderheidsgroeperingen. Aan de westelijke kant zijn 10tallen tempels tegen de heuvel aan gebouwd, een wandeltocht brengt je langs veel geloof en bijgeloof. Bovenop staat de tempel van de drie zuivere wezens. De stad heeft o.a ook nog het grooene meerpark, heerlijk rustig met mahjong spelende chinezen. Eten en drinken is ook hier weer prima geregeld.

Gereisd Met partner in Sat Jun 01 2002 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Kunming scoort een 7,8 uit 10, op basis van 8 reviews