Hangzhou

Reviews over Hangzhou

Bekend om het Westmeer

Astrid,
    27-7-2013

De plaats is vooral bekend om het Westmeer en de drie pagodes die in het water staan en ook op het biljet van 5 Yuan. 's Avonds is er een show op het water die gemaakt is door de persoon die ook de opening van de Olympische Spelen in 2008 in elkaar heeft gedraaid.

Gereisd met vrienden in juli 2013

Een werkelijk prachtige plek

Joeridev,
    12-1-2012

Hangzhou en zijn West Lake is echt een prachtige bestemming. Ik ben inmiddels op aardig wat plekken op aarde geweest, maar zo'n magische omgeving had ik nog niet eerder meegemaakt. De stad zelf is weliswaar typisch Chinees: chaotisch en druk, maar het meer en alles erom heen is beeldschoon. Wij verbleven in het Crystal Orange hotel aan Nanshan road: een leuker gedeelte van de stad grenzend aan het park, wat op zijn beurt weer aan het meer grenst. De thee plantages en de vele tempels om het meer zijn fantastisch. Maar het meest indrukwekkend was absoluut de theatershow op het meer zelf "Impressions of the West Lake" (zoek op Youtube!).

Gereisd met partner in augustus 2011

Leuk, maar niet heel bijzonder

jessicaromein,
    19-11-2011

Mooie plaats met als belangrijkste bezienswaardigheid het westmeer. Vond het echter geen toegevoegde waarde op de reis. Wel prettig dat er diverse pizza hutten, mac donalds, subways en starbucksen zijn als je geen zin meer hebt in rijst!

Gereisd met partner in januari 2011

Leuk uitstapje vanuit Shanghai

Dhr. J.E.M.,
    8-8-2011

Stadje waar je prima een paar uurtjes kunt winkelen tussen zowel traditionele als moderne winkels. Het Huagangpark is zeker een bezoek waard, zeker als het mooi weer is. Helaas waren wij er met druilerige regen en mist. Vergeet ook niet een bezoek te brengen aan de nabij gelegen theeplantages. Goed te bereiken vanuit Shanghai per hogesnelheidstrein.

Gereisd met vrienden in Tue Oct 30 2007 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

leuke stad

ronny,
    13-2-2011

wij waren er op dag vd arbeid. Ik be nooit geweten dat je 3 miljoen chinezen op 100 m2 kunt plaatsen aan het meer. Leuk om te zien. Wel waren we er een soort attactie, iedereen wilde met ons op de foto. Het meer zelf is een belevenis, maar je bent zeker niet alleen.

Wij zijn ook een tijdje in Fuyang geweest. Dit is een 'dorpje' van zo'n 600000 inwoners. Hier zie je meer het echte china buiten de steden. Ook is het hier goedkoper dan in Hangzhou en helemaal dan in Sjanghai

Gereisd met vrienden in april 2010
Hangzhou scoort een 8,5 uit 10, op basis van 19 reviews