Reviews over Datong

Verouderd hotel. Veel lawaai naast treinstation.

MB
    7-5-2016

Zwaar verouderd hotel, kamers netjes maar oud. De bedden zijn hard en niet comfortabel. Gelegen naast het treinstation : tot 2 uur s' nachts veel lawaai in de kamers aan de voorzijde van het hotel want de omroepster van het station geeft iedere 10 minuten de treinen en vertrektijden aan (heel hard)

Chique hotel

Annabel van Wonderen
    21-2-2013

Op onze rondreis door China hebben wij 1 nacht in dit hotel geslapen. Bij binnenkomst stond het personeel te springen voor ons en was alles heel erg luxueus. Soms iets te, want wij voelden ons niet altijd even veel op ons gemak. Wij hebben namelijk een prijs betaald die in Nederland niet eens bestaat voor een hotel, zo goedkoop. Wat wij hier meemaakten en kregen was echt voor mensen die heel veel luxe gewend zijn. Hier kan een 5 sterren hotel in Europa niet aan tippen. De kamers waren prachtig en ruim met zowel douch als bad. Het eten was heerlijk een ontzettend veel keuze met prachtig uitzicht over de stad op de bovenste verdieping.

Overnachting na treinreis

Elske
    13-9-2012

Na een dagtreinreis was het gemakkelijk om naar het hotel te lopen .Kleine kamers .

Niet zo heel goed ontbijt

Jan
    23-6-2012

Het is een erg groot en hoog hotel en ziet er ook mooi uit. We verbazen ons er over dat zelfs aan de receptie geen Engels wordt verstaan. Men is vriendelijk en knikt ja, maar er gebeurt niets want men begrijpt je niet. In het restaurant hebben we Chinees gegeten en dat was lekker en spotgoedkoop. Het ontbijt dat inclusief was daarentegen was gewoon slecht. Het hotel ligt dichtbij het centrum van de stad.

Prima keus

tjitske_de_jong
    1-6-2012

Hotel Hongqi ligt aan het stationsplein, ideaal dus voor treinreizigers. Groot hotel, zeer royaal ontbijtbuffet tussen 7 en 9 u. (Westers en Chinees). Vriendelijk personeel, maar ze spreken geen woord Engels. Als je aan de voorkant slaapt, heb je een prachtig uitzicht op de bedrijvigheid op het stationsplein. Lift aanwezig.

Schone kamer met koelkastje, minibar, waterkoker, ligbad. Geen wifi.

Datong is op dit moment (april 2012) een grote bouwput. Heel veel stof en opgebroken/afgesloten straten. Complete wijken gaan tegen de vlakte om plaats te maken voor hoogbouw.

Datong scoort een 7 uit 10, op basis van 3 reviews