Datong

Datong

We hebben een aantal aanbieders voor Datong voor je op een rij gezet:

Reviews over Datong

• 6Annabel van Wonderen21-02-2013

Niet bijzonder buiten de bezienswaardigheden

Wij gingen hier heen voor de Yungang grotten en de Hangende Tempel van Hengshan. Deze waren heel mooi! De stad Datong is buiten de stadsmuren om niet heel erg bijzonder, gewoon een industrie stad.

• 6Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Jan 23-06-2012

Geweldige belevenis.

Wat een gezellige stad. Als westerlingen hebben we veel bekijks, want wij zijn het die worden bekeken en niet andersom. Ze willen ook allemaal met je op de foto. We hebben het idee dat hier toch niet zoveel toeristen komen. De hele avond is er markt in het centrum, een soort braderie maar dan op zijn Chinees. Op een groot plein in het midden van de stad is vooral de jeugd aanwezig en speelt daar diverse spelletjes. Zo zijn ze ook bezig om een soort pluimballetje met de voeten hoog te houden en dat gebeurt in een kring met een groep. Als wij met gebaren duidelijk maken dat we mee willen doen vinden ze dat prachtig. Binnen enkele ogenblikken ziet het zwart van de mensen om ons heen die willen aanschouwen hoe wij het er van afbrengen. Met heel veel gejuich en applaus worden we aangemoedigd. Wat een enorm hartelijke bevolking.

• 9Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2006

• 6Thijs Dijks26-10-2007

Datong is een oude stad met veel kolenmijnen in de directe omgeving. Er komen nog weinig toeristen maar is zeker een bezoek waard, mn. de hangende kloosters en de grotten met de 15000 Boeddha-beelden zijn zeer indrukwekkend. Een bezoekje aan de ochtendmarkt moet zeker ook niet worden overgeslagen. Het unieke 9-drakenscherm is zeer fraai.

• 8Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn