Dali

We hebben een aantal aanbieders voor Dali voor je op een rij gezet:

Reviews over Dali

• 7Rinus03-08-2012

Het Volendam van Yunnan

Dali en met name de oude stad wordt door toeristen overspoeld, het is zo'n beetje het Volendam van Yunnan geworden, winkels rijen zich aan elkaar en bijna allemaal verkopen ze hetzelfde, souvenirs en andere prullaria, het authentieke van dit eens zo mooie stadje is duidelijk geweld aan gedaan, het heeft meer weg van een kermisattractie. Neemt niet weg dat Dali in een mooie omgeving ligt waar men ook nog veel van de natuur kan genieten.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 9Rinus02-08-2012

Zhang's Garden

Zhang's Garden is een schitterend stadspaleis op kleine afstand van de oude historische stad, dit paleis is in oude stijl opgetrokken maar het blijkt pas vijf jaar oud te zijn, het werd gebouwd in opdracht van een rijke Chinees. Het paleis is rijk versierd met schilderingen, beeldhouwwerken en kostbaar meubilair, er zijn verschillende patiotuinen die prachtig zijn ingericht met klaterende fonteinen en bloeiende camellia's. Het is hier met volle teugen genieten van al deze pracht en praal en men moet dan ook zeker twee uur nemen voor een bezoek aan dit prachtige tuinpaleis.

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 8Conny09-05-2012

mooi oud stadscentrum

Dali heeft een mooi, oud, ommuurd stadscentrum waar de oude huizen goed gerestaureerd zijn/worden. Je kunt er heerlijk rondslenteren. Bezoek ook de drukke, lawaaiege winkel/marktstraat, je weet niet wat je mee maakt, uit veel luidsprekers schettert luide muziek. Horen en zien vergaat je maar het is ook bijzonder om mee te maken. Bezoek verder de pagodes en ga naar de bergen in de omgeving. Op de bergen vind je oude tempels, erg de moeite waard.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in mei 1999

• 8Rob03-05-2012

Gezellig stadje

Gezellig, ommuurd centrum met veel eettentjes en winkeltjes. In het stadje hangt een ongedwongen sfeer. Bezoek ook de drie pagode's San Ta net buiten de stad.

• 8Sfeer in stad
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in april 2012

• 9Karin05-03-2012

Sfeervolle en gezellige plaats

Dali is erg toeristisch, maar ondanks dat, is het een hele gezellige en sfeervolle plaats. De omgeving is mooi en zeker de moeite waard om een aantal dagen te verblijven.

Gereisd met partner in april 2011

• 9George21-06-2011

Dali is een heel mooie oude stad, geheel ommuurd (het oude gedeelte dan) met 4 toegangspoorten.

Gereisd met partner in juni 2002

• 8w.k.22-07-2010

Chineese stad met heel veel sfeer

Geweldige stad, we logeerden in een bijzondere authentiek "landschape" Hotel midden in het oude stadsdeel tussen de muren, geweldige sfeer, heerlijk eten en mooie tempels.

Gereisd met vrienden in april 2010

• 9Jan en Christien13-02-2010

Traditioneel oud stadje

De oude stad is helemaal ommuurd met vier toegangspoorten. Er wonen in Dali veel moslims en de minderheden 'Bai' en 'Yi' die alleen maar hier voorkomen. Er wonen trouwens veel katholieken en Christenen in deze omgeving. Het is echt een plek om tot rust te komen, veel restaurantjes en winkeltjes. De oude stad is bijna geheel motor-vrij. Waar je ook zit, je hebt altijd een prachtig uitzicht op het Himalaya gebergte.

Gereisd met partner in oktober 2009

• 9Remko en Helene06-12-2009

Schiiterende omgeving

Dali is het oude eerste toeristenplaatsje van die streek. Het heeft vele winkels en vele restaurants, voor ieder wat wils. De pagodes en de tempels zijn schitterend! Een boottocht over het Erhaimeer is aardig maar niet bijzonder. Wij zijn met auto en chauffeur van lijiang naar Dali gereden, een tocht van 4.5 uur. Echt heel mooi dwars door de bergen met schitterende taferelen van de chinese arbeiders op het land.

Gereisd met partner in december 2009

• 9Nel18-05-2008

Dali is superleuk en mooi, zeker als je mooi weer hebt. Ga met de stoeltjeslift de berg op. Drink koffie of iets bij die aardige Chinese vrouw, die heel goed Engels spreekt en wandel bovenop de berg op een heel mooi pad, met schitterend uitzicht. Bekijk de pagode van buiten, entré is erg duur. Ga naar het meer en probeer met vissers mee te gaan Aalscholver vissen. Het was super.

Gereisd in mei 2008

Dali scoort een 8,3 uit 10, op basis van 23 reviews