Dali

Reviews over Dali

Het Volendam van Yunnan

Rinus
    3-8-2012

Dali en met name de oude stad wordt door toeristen overspoeld, het is zo'n beetje het Volendam van Yunnan geworden, winkels rijen zich aan elkaar en bijna allemaal verkopen ze hetzelfde, souvenirs en andere prullaria, het authentieke van dit eens zo mooie stadje is duidelijk geweld aan gedaan, het heeft meer weg van een kermisattractie. Neemt niet weg dat Dali in een mooie omgeving ligt waar men ook nog veel van de natuur kan genieten.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

Zhang's Garden

Rinus
    2-8-2012

Zhang's Garden is een schitterend stadspaleis op kleine afstand van de oude historische stad, dit paleis is in oude stijl opgetrokken maar het blijkt pas vijf jaar oud te zijn, het werd gebouwd in opdracht van een rijke Chinees. Het paleis is rijk versierd met schilderingen, beeldhouwwerken en kostbaar meubilair, er zijn verschillende patiotuinen die prachtig zijn ingericht met klaterende fonteinen en bloeiende camellia's. Het is hier met volle teugen genieten van al deze pracht en praal en men moet dan ook zeker twee uur nemen voor een bezoek aan dit prachtige tuinpaleis.

Gereisd Met vrienden in februari 2012

mooi oud stadscentrum

Conny
    9-5-2012

Dali heeft een mooi, oud, ommuurd stadscentrum waar de oude huizen goed gerestaureerd zijn/worden. Je kunt er heerlijk rondslenteren. Bezoek ook de drukke, lawaaiege winkel/marktstraat, je weet niet wat je mee maakt, uit veel luidsprekers schettert luide muziek. Horen en zien vergaat je maar het is ook bijzonder om mee te maken. Bezoek verder de pagodes en ga naar de bergen in de omgeving. Op de bergen vind je oude tempels, erg de moeite waard.

Gereisd Met vrienden in mei 1999

Traditioneel oud stadje

Jan en Christien
    13-2-2010

De oude stad is helemaal ommuurd met vier toegangspoorten. Er wonen in Dali veel moslims en de minderheden 'Bai' en 'Yi' die alleen maar hier voorkomen. Er wonen trouwens veel katholieken en Christenen in deze omgeving. Het is echt een plek om tot rust te komen, veel restaurantjes en winkeltjes. De oude stad is bijna geheel motor-vrij. Waar je ook zit, je hebt altijd een prachtig uitzicht op het Himalaya gebergte.

Gereisd Met partner in oktober 2009

Schiiterende omgeving

Remko en Helene
    6-12-2009

Dali is het oude eerste toeristenplaatsje van die streek. Het heeft vele winkels en vele restaurants, voor ieder wat wils. De pagodes en de tempels zijn schitterend! Een boottocht over het Erhaimeer is aardig maar niet bijzonder. Wij zijn met auto en chauffeur van lijiang naar Dali gereden, een tocht van 4.5 uur. Echt heel mooi dwars door de bergen met schitterende taferelen van de chinese arbeiders op het land.

Gereisd Met partner in Sun Dec 06 2009 17:07:29 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Dali scoort een 8,3 uit 10, op basis van 23 reviews