Chongqing

Vakantie in Chongqing

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Chongqing

Reviews over Chongqing

• 8Arija03-01-2012

fantastische stad

Ja, Chongqing, gelegen aan de rivier Yangtze, is een fantastische stad. Het ligt net al in een subtropisch klimaat, en dat is te merken aan de allesdoordringeinde benauwende warmte. Klef. Dat maakt de sfeer. Wij scheepten hier in op een boot voor een driedaagse riviercruise!

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in augustus 2008

• 7Topper15-06-2010

Zeer groot, mooi gelegen aan twee rivieren

Chongqing (spreek uit Chongching) wordt bestuurlijk gezien als 1 grote stad met 32 miljoen inwoners, maar bestaat uit de stad zelf (ongeveer 8 miljoen inwoners) en een zeer groot omliggend gebied met vele andere steden. Bijnaam van de stad is "the foggy city" en tijdens mijn verblijf deed het haar naam eer aan. Twee rivieren (waarodner de Yangtze) komen in de stad bij elkaar. Stad is uitgangspunt voor cruises over de Yangtze naar de drie kloven en de grote dam. Aanraders zijn 's avonds de lichtshow bij het water vanaf een rondvaartboot en de oude stad. Weinig Westerse toeristen in de stad. Let goed op in welk jaargetijde je gat. Het kan er erg warm en benauwd zijn en tevens veel regenen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in juni 2010

• 10Hetty van Vlodrop12-08-2007

Van de steden die wij gezien hebben in China vonden wij Chongqing de gezelligste stad en vooral de mensen spraken ons erg aan.Stranden hebben wij niet gezien dus geen oordeel.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd in augustus 2007

• 7Schaap28-07-2006

leuk om te zaijn geweest , maar vooral niet meer terug.

• 1Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur