Vakantiehuis Casa Tierra Sur

Laatste review

Super plek op top-locatie

A. van der Vliet,
13-6-2013

In november 2012 heb ik met partner in een cabana gelogeerd die door Wietze was geregeld. We hebben niet in één van zijn huizen gelogeerd, maar ze liggen in ieder geval op een top-locatie. Uiteraard hebben we de huizen bekeken en we zagen dat ze helemaal oké zijn. Het uitzicht over de heuvels naar de bergen, meren en vulkanen vanaf Casa Tierra is adembenemend. Een volgende keer zouden we ze zo huren, zonder twijfel. Temeer omdat Panguipulli zo´n leuk dorpje is met goede voorzieningen en restaurantjes. Met een auto toeren is in Chili trouwens fantastisch: zo rustig en relaxed rijden.! De huizen van Wietze zijn van alle gemakken voorzien: een keuze is snel gemaakt voor een volgende keer!

Wietze was erg behulpzaam en gaf goede tips en trucs waar we wat aan hadden. Chili is een DROOM!

Kenmerken

16 reviews over Vakantiehuis Casa Tierra Sur in het Nederlands

Super plek op top-locatie

A. van der Vliet
13-6-2013

De bijzondere en geweldig gelegen cabañas(Tierra Sur) van Wietze de Jong waren al verhuurd toen wij afgelopen november in Chili waren.Wietze heeft voor ons vlakbij een andere geweldige cabaña geregeld met uitzicht op de Villarrica-vulkaan.Wietze heeft veel leuke tips en je kunt hem echt alles vragen.De huisjes liggen op een stille heuvel net boven het kleine plaatsje Panguipulli, waar het niet toeristisch is en levendig en kleurrijk door de aanwezigheid van de vele Mapuche-indianen die in dit gebied wonen. Grote supermarkt, goeie restaurantjes.De omgeving is wonderschoon(meren, vulkanen, rivieren, oerbossen....) en vlakbij de huisjes een lekker strandje(Chauquen) om heerlijk te zwemmen in het heldere, blauwe meer.Voor ons een geweldig rustpunt in onze rondreis door Chili.Wietze heeft een vriendin in Panguipulli die erg lekkere hot-stone-massages geeft !Het uitzicht van de huisjes is fenomenaal, de stilte oorverdovend, de sterrenhemel indrukwekkend.Een plek om naar terug te verlangen!

fantastisch!

angele
17-2-2011

afgelopen januari een paar dagen in het grote huis verbleven. eigenaar wietse was ons zeer behulpzaam. lokatie is echt top! prachtig uitzicht en alle rust. het huis is van alle gemakken voorzien. dicht bij het dorpje wat gelukkig niet zo touristisch is.

en de prijs daar hoef je het niet voor te laten! zeker een aanrader voor als je een aantal dagen in het merengebied wilt ronddolen en wilt relaxen. auto's zijn er niet te huur dus wil je wat zien zorg dan dat je een auto hebt.

bijzonder!

Judith en Louis
27-3-2010

We hebben de “kleine” cabana voor een week gehuurd en het is ons prima bevallen.

In onze ogen is de cabana voor twee personen beslist ruim en het heeft een goed bed en een goede badkamer. Verder eenvoudig ingericht maar wel met digitale TV en een grote bank. Na ons verblijf hier in Panguipulli hebben we nog 4 weken door Chili getrokken en daarbij deze goede prijs-kwaliteitverhouding niet meer aangetroffen.

De locatie is heerlijk rustig, maar (en daarom) is een auto wel handig om de boodschappen te doen en noodzakelijk om volledig te genieten van de mooie natuur in de wijde omgeving (straal van 100km).

Tot slot, en niet onbelangrijk, de eigenaren zijn in alle opzichten bijzonder behulpzaam.

Tijd om nooit meer te vergeten.

V. Slotegraaf
20-4-2009

Heerlijk huisje inrichting erg knus, we hebben er echt genoten, s'avonds als het koud was de houtkachel even aan.

Genieten van de vogels en rust. Een stuk ongerepte natuur en ale gemakken van een dorp in de buurt.

Prachtige plek: uitzicht op vulkaan, rust & ruimte

Ilse Dirckx & Richard Bosman
10-4-2009

We waren op doorreis naar Patagonië en hebben drie dagen doorgebracht in het kleine 2-persoons huisje. Heerlijk, zo'n eenvoudig huisje met alles wat je nodig hebt: goed bed met lekkere matras, fijne badkamer, keukentje met alle benodigdheden en een klein terras, zodat je ook lekker buiten kan eten. Heel rustig gelegen in 't groen met prachtig uitzicht op de vulkaan. Het grotere huis (5-6 personen) hebben we ook bezocht, heel sfeervol ingericht, wat warmer en voller qua inrichting en aankleding dan het 2-persoons huisje. Ook leuk dat Panguipulli niet super toeristisch is; zo krijg je een beetje een indruk van het 'normale' leven in Chile. Als we meer tijd hadden gehad, hadden we ons zeker niet verveeld: er is veel te doen en te zien in de omgeving, al helemaal als je van de natuur houdt. Eigen vervoer is wel nodig als je wat van omgeving wilt zien; maar met de goedkope taxi's hebben we het prima gered.

2008

Het is een prima huis voor mensen die niet al te veel luxe zoeken, Het huisje ligt wel erg afgelegen, dus een auto is eigenlijk wel nodig. Ik ben er zelf 3 jaar geleden geweest ( ben de zus van Wietze, 1 van de eigenaren ) en toen moest er nog veel worden opgebouwd en aangepast. Het gebied is prachtig, ideaal voor wie van de natuur wil genieten en rust zoekt. Voor kinderen vind ik het niet ideaal, er is niet heel veel voor ze te doen en er zijn geen traphekjes etc in het huis. Misschien gaat dat veranderen nu de eigenaar zelf vader wordt..:-)) . Leuke bestemming voor natuurzoekers met eigen vervoer.

ik heb Panguipulli voor de eerste maal in 2006 bezocht.Sindsdien heeft deze plaats voor mij een speciale aantrekkingskracht.

De plaats om de schoonheid te leren kennen van Chili.Het prachtige Casa Tierra Sur zal ons zeker nog eens mogen ontvangen.

Marc

fantastische plaats om echt te kunnen genieten van de schoonheid van Chili.Centraal gelegen voor excursies en het centrum en het strand is ook niet te veraf.Het huis is prachtig en heeft een unieke eigen stijl.

marc

Ik ken de eigenaren, maar toch een zo objectief mogelijk oordeel.

Deze regio van Chili heeft mijn hart gestolen, dus dat kleurt de waarneming.

Casa Tierra Sur is een prettig huis, waar 4-6 personen een goed onderdak in vinden. (twee slaapruimtes)

Het uitzicht vanuit de cabana is prachtig. (Op het meer en op vulkanen.)

De omgeving is prachtig. Stel je de mooiste stukjes Frankrijk of Oostenrijk voor, maar dan veertig jaar geleden - zonder de drukte, gelardeerd met altijd op de achtergrond de gigantische vulkanen en toppen van de Andes. (De omgeving van) het meer van Panguipulli is mooi en nog heel ongerept.

Eten kook je zelf, de keuken had inderdaad iets ruimer gekund.

Kinderen hebben op het ruime terrein (> 1 hectare) van CTSur alle ruimte om te spelen.

Prijs kwaliteit lijkt me prima.

We hebben een aantal aanbieders voor Casa Tierra Sur voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Casa Tierra Sur in Panguipulli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Casa Tierra Sur zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.