Reviews over Harrismith

Geweldige stek, maak wel goede afspraken

MD,
    20-11-2017

De ligging van dit kleinschalige chaletparkje op self-catering basis is geweldig. Het is bereikbaar via een niet al te beste dirt-road (wij hebben het met een gewone personenauto gedaan, maar high clearance is aan te bevelen....) en er loopt wat wild (gnoe, zebra, "bokkies").

Sommige chalets liggen vlakbij de receptie, anderen op 1 tot zelfs 3 kilometer daarvandaan en dan zit je echt volledig in the middle of nowhere. Erg gaaf. Wij hadden de Witkruisarend en mijn review betreft daarom dat chalet. Het chalet is basic en oud. Wat je nodig hebt is er, de bedden zijn prima, maar de badkamer heeft betere tijden gekend en is erg donker. De veranda is erg gaaf en een heerlijke plek om te zitten. Het huisje staat op palen en als het hard waait dan voel je het schommelen :$ We zijn er maar vanuit gegaan dat het stevig genoeg was.

Omdat er geen restaurant of winkeltje op het terrein is (doe vooraf boodschappen in Harrismith! Er zitten ten minste 2 fatsoenlijke supermarkten), hadden wij vooraf gevraagd of ze voor ons bij uitzondering wat eten konden regelen, daar wij hier direct vanaf het vliegveld arriveerden en na een lange reis met 2 jonge kids niet ook nog eens boodschappen wilden gaan doen. Dat is toegezegd, helaas bleek het verzoek bij aankomst niet bekend. Daar sta je dan... Terughobbelen over die moeilijke weg alleen voor de boodschappen was echt geen optie. Dus even boos geworden en dat had tot resultaat dat we in ons veraf gelegen chaletje zomaar ineens roomservice kregen: diner en ontbijt werden per "bakkie" bij ons gebracht en in beide gevallen overvloedig van samenstelling. Dus even een erg knullige misser op een heel vervelend moment, maar perfect opgelost.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2017