Sorteren

Reviews over accommodaties in Finland

Sneeuwzeker, koud en warm(sauna) en Noordelicht

Annelies
    2-12-2017

De Kiilopa gidsen en het personeel doen alles om het verblijf voor jou optimaal te maken. Je kan (om) alles vragen en ze doen hun best het zo goed mogelijk te voldoen. Een schoon handdoekenset, vers brood voor je lunch, een nieuwe mand haardhout (tegen betaling) staat ‘s avonds in je huisje. De (extra) excursies bv langlaufcursus, pannenkoeken bakken, sneeuwschoenwandeling, langlauftocht, avondwandeling op de berg in de hoop van Noorderlicht, zijn gratis en onder begeleiding van een engelssprekende gids. Sinds 2017 zijn er 2 wandelpaden gemaakt voor de wandelaar en je kan speciale sneeuwbikes huren voor een tocht in de sneeuw. Wij zijn er nu 4x geweest en blijven onder de indruk van de service en vriendelijkheid. Buffet is eenvoudig maar goed en het a la carte restaurant is net 1 niveau hoger en lekker Finse maaltijden.

Meer dan fantastisch

remco48
    13-2-2017

superstil en naast t genieten van de natuur en de safari's moet je hier verder niets verwachten. Voor de liefhebbers dus..........!

Voor het alpine skiën moet je Saariselko zijn. Maar dat is heel erg beperkt.

Voor langlaufen en sneeuwschoen wandelen is Kiilopää perfect.

De accomodatie en voeding is gewoonweg super.

M vd veen
    11-2-2017

Schitterende omgeving met veel sneeuw.

Heel veel loipes en prachtige wandelpaden.

Zeer mooie vakantie huizen met open haard en gratis haardhout.

Excursies zijn makkelijk te boeken.

Sneeuwscooter tochten, husky sleeën, rendiertocht.

Een paar goeie restaurants op 20 min. lopen van de vakantie huizen.

Een vakantie om nooit meer te vergeten.

geweldige locatie

JJ.
    13-3-2015

Chalet gehuurd via reisbureau in Äkäslompolo. we hadden 2 houten chalets, zgan met prima voorzieningen.

Bedden uitstekend, schoon en keuekn volledig uitgerust.

Afstand tot dopr is idd wat ver (20 min lopen) maar is de moeiet waard. trips vanuit nederland geboekt, hou er rekeing mee dat snowscooter trip met familie de kinderen in een slee erachteraan gaan tm 18 jaar, is geen aanrader kan je beter apart snowmobile huren (€ 50/uur) is het zeker waard kan je kind achterop nemen.

omgeving is enorm impossant en een beleving op zich. ook huskey tocht en rendieren farm is een aanrader. Voor elke wintersporter 1 keer de ski's thuis laten en doen.

bij de huisjes onbeperkt hout voor openhaard en bij onze reservering bij destination lapland kreeg je standaard langlaufuitrustingen en bigfoots geleverd.

Klein chalet aan de rand van het dorp Levi/Sirkka

Land
    12-1-2014

We hadden een 8 persoons chalet geboekt voor 7 dagen. We waren met 6 volwassenen en dit waren er meer dan genoeg. Het chalet is niet erg groot en er is onvoldoende zitplaats in de woonkamer. Ook de slaapkamers zijn niet erg groot. De koffers kunnen hier niet staan. Erg handig is dat de wc en douche gescheiden zijn. De sauna was heerlijk. Het chalet heeft een prachtige open haard. Enige nadeel is dat het chalet erg gehorig is. Het chalet heeft een prachtige ligging tussen de bomen aan de rand van het dorp. Het chalet ligt op een loopafstand van het meer Immeljarvi en het centrum. Enige nadeel is dat er een pad voor sneeuwscooters recht voor het huisje langs loopt. Gedurende de week raak je gewend aan dit geluid.

Minpunt: wij kwamen 's ochtends om 11 uur aan bij het park, maar mochten pas om 1 uur in het chalet.