Sorteren

Reviews over accommodaties in Finland

Sneeuwzeker, koud en warm(sauna) en Noordelicht

Annelies
    2-12-2017

De Kiilopa gidsen en het personeel doen alles om het verblijf voor jou optimaal te maken. Je kan (om) alles vragen en ze doen hun best het zo goed mogelijk te voldoen. Een schoon handdoekenset, vers brood voor je lunch, een nieuwe mand haardhout (tegen betaling) staat ‘s avonds in je huisje. De (extra) excursies bv langlaufcursus, pannenkoeken bakken, sneeuwschoenwandeling, langlauftocht, avondwandeling op de berg in de hoop van Noorderlicht, zijn gratis en onder begeleiding van een engelssprekende gids. Sinds 2017 zijn er 2 wandelpaden gemaakt voor de wandelaar en je kan speciale sneeuwbikes huren voor een tocht in de sneeuw. Wij zijn er nu 4x geweest en blijven onder de indruk van de service en vriendelijkheid. Buffet is eenvoudig maar goed en het a la carte restaurant is net 1 niveau hoger en lekker Finse maaltijden.

Meer dan fantastisch

remco48
    13-2-2017

superstil en naast t genieten van de natuur en de safari's moet je hier verder niets verwachten. Voor de liefhebbers dus..........!

Voor het alpine skiën moet je Saariselko zijn. Maar dat is heel erg beperkt.

Voor langlaufen en sneeuwschoen wandelen is Kiilopää perfect.

De accomodatie en voeding is gewoonweg super.

Voor en nadelen

Eef
    28-1-2017

Het hotel heeft een prachtige ligging. Midden in de natuur en er zijn veel mogelijkheden voor activiteiten ( materiaal moet wel betaald worden).

Kamers zijn eenvoudig, bedden worden niet schoongemaakt en handdoeken krijg je in een week maar 1 x nieuw. Een minpunt wat ons betreft!

In het hotel is het erg rustig en zeker in de avond ben je echt aangewezen op jezelf. In de omgeving is dan ook niks te doen.

Het eten is zeer minimaal! We hebben van de 7 dagen, 6 dagen wortelen met vis en rendier gehad en dat voor €23 euro pp.

Erg eenzeidig dus, voor ons ook een minpunt.

Het winkeltje in het hotel is echt belachelijk duur en er staan wat pakken melk en boter. Meer moet je niet verwachten.

Tip:

Ga een dag met de ski bus voor €5

Een aanrader!

Kirsten casteleyn
    24-6-2013

Heel gezellig. Creatief omgegaan om zoveel mogelijk plaats te winnen. 2 ruime afzonderlijke slaapkamers. Badkamer is heel proper en verzorgd. De privé sauna is een topper. Je hebt een eigen terras waar je kan genieten van de middernachtzon. De lichtinval in de slaapkamers is misschien net iets minder en er zijn veel muggen.

Er is een mini supermarkt op wandelafstand.

Klein maar warm

houtie
    8-1-2013

Erg kleine huisjes, niet groter dan een hotelkamer. Maar een lekker bed, lekkere douche en privé sauna. Goed warm te houden bij -18. Schoon.

Lekker eten op oudjaar, bustocht naar villa voor dessert, met vuurwerk om 12 uur. het eten bij halfpension is bij weinig gasten simpel, maar lekker en voldoende. Voorgerecht, keus uit twee hoofdgerechten en een toetje. Ontbijt goed. Receptie erg behulpzaam, ze bellen direct naar lapland safaris als blijkt dat we ons programma van die week niet weten!