Reviews over Woltersdorf

'Leuke camping in de buurt van Berlijn'

Adri van Beelen,
    6-8-2012

Camping Flakensee is een mooie camping voor mensen die bezoekjes aan de stad Berlijn willen combineren met een verblijf in een landelijk gebied. De camping ligt aan een meer waarin je kunt zwemmen. Leuk dorp in de buurt met restaurants en bootverhuur. Dat laatste is erg leuk om te doen. De camping is redelijk basic, echter wel met een fraai nieuw sanitairgebouw. Ligt in mooie natuur: veel bomen met onder meer spechten. De leiding is vriendelijk en behulpzaam.

Je kunt er helaas niet eten, maar je kunt wel broodjes voor het ontbijt bestellen. Die arriveren om half negen. En anders wandel je in een kwartiertje naar het dorp.

Het centrum van Berlijn is te bereiken met de trein vanuit Erkner, waar je wel eerst met de auto of OV naar toe moet. Duur: circa 10 minuten. De treinreis naar centrum Berlijn is circa 40 minuten. Potsdam is wel een stuk verder. De dorpjes in de buurt van de camping zijn ook aardig om te bezoeken. Kortom: een leuke camping voor wie niet al te hoge eisen stelt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012