header

Lekker uitwaaien op de Waddeneilanden

Lekker weg in eigen land, maar toch het gevoel hebben dat je in het buitenland op vakantie bent? Maak dan een tripje naar de Waddeneilanden. Een ideale plek voor een kampeervakantie in de duinen. Boek een gezellige camping op de Waddeneilanden, ga heerlijk uitwaaien op het strand of verken met de fiets de verschillende dorpjes.

Inspiratie voor kamperen op de Waddeneilanden

Familiecampings op de Wadden

Lekker weg met het hele gezin

Top 4 campings op de Wadden

Op en top genieten tijdens de vakantie

Eilandhoppen op de Wadden

Ontdek idyllisch Nederland

Uitjes op de Waddeneilanden

Op het water of door de duinen

Familiecampings op de Wadden

Leerzame trips bij Camping De Duinkant

Camping De Duinkant is een heerlijke familiecamping met ruime kampeerplekken. Heel leuk voor de kinderen zijn de leerzame trips die de camping organiseert. Leerzaam, maar vooral ook gezellig en ‘s avonds komt iedereen weer bij elkaar tijdens het kampvuur. De camping ligt slechts twee minuten van het strand.

Boerencamping De Razende Bol

Wat je bijblijft na een vakantie op Boerencamping De Razende bol is de vriendelijke sfeer. De medewerkers doen er alles aan om jou een prettige vakantie te bezorgen. Daarnaast werken ze aan het behoud van de natuur: hier kun je eco-friendly vakantie vieren. Erik en Ingrid: ‘Het enige dat wij jammer vonden is dat de vakantie voorbij ging.’

Camping Kiekduun met speelterrein

Op Camping Kiekduun kun je een verblijf in een comfortabele duinlodge boeken. Vanuit deze heerlijke accommodatie heb je een schitterend uitzicht op de omgeving. Bovendien heeft de camping een prachtig speelterrein met speeltoestellen en diverse sportvelden. Je krijgt als gast korting op het overdekte zwembad om de hoek.

Camping Mast op de boerderij

Op het terrein van een grote karakteristieke boerderij ligt Camping Mast. Een plek waar kinderen echt centraal staan. Zo wordt er in de zomer een uitgebreid recreatieprogramma georganiseerd en kunnen ze altijd een skelter van de camping meenemen. Zo kunnen ze eenvoudig zelfstandig naar de grote speeltuin.

Top 4 campings op de Wadden

Feestcamping Appelhof op Terschelling

Deze camping ligt bij het Terschellingse dorpje Formerum. De camping is populair bij jongeren, die hier in de zomer graag vakantie vieren. Het is dan ook de feestcamping van het eiland. De camping heeft zelfs een eigen discotheek. Ideaal voor een vakantie met vrienden.

Texelcamping Loodsmansduin bij het strand

Camping Loodsmansduin is een prachtige camping tussen de bomen, vlak achter het stand. Geweldig is het vernieuwde campingcentrum met een verwarmd buitenzwembad, een speeltuin en een heerlijk terras waar je kunt genieten van een hapje en een drankje. Bovendien organiseren de medewerkers veel leuke activiteiten.

Camping Landal Sluftervallei op Texel

Glamperen op de Waddeneilanden doe je bij Camping Landal Sluftervallei. Een heerlijke camping in de Texelse duinen met prachtige accommodaties en ruime kampeerplekken. Iedere kampeerplek of accommodatie op de camping heeft een eigen picknicktafel waar je met het hele gezin aan kunt zitten. De kinderen vermaken zich prima met Bollo de beer.

Mooie ligging van Camping De Robbenjager

‘Camping de Robbenjager ligt op het mooiste plekje van Texel’, volgens Mw. Dijkhof op Zoover. Het park ligt op de noordkop van het eiland. Het hele jaar door kun je hier het kampeergevoel ervaren in de splinternieuwe comfortabele chalets. Na een wandeling door de duinen ben je in een paar minuten op het strand aan de Waddenzee.

Eilandhoppen op de Wadden

Het grootste Waddeneiland Texel

Het eerste eiland in het rijtje Nederlandse waddeneilanden is Texel, het grootste eiland in de Waddenzee. Met zeven dorpen, veel restaurants en musea en het dertig kilometer lange strand, is Texel een heerlijke Nederlandse vakantiebestemming. Pak vanuit Den Helder de veerboot en je staat binnen twintig minuten in een andere wereld.

Het mooiste eiland: Vlieland

Vlieland is in 2017 verkozen tot het mooiste Nederlandse eiland. En dat is niet voor niets. Zo heeft Vlieland een zandvlakte van twintig vierkante kilometer. Met de Vliehors Expres kun je hier naartoe om zeehonden en de verzameling vondsten in het verlaten juttershuisje te spotten. Deze ervaring kun je niet missen op Vlieland.

Gezellig Terschelling

Vanaf Vlieland of het vasteland ga je met de boot naar het naastgelegen eiland Terschelling. Met het breedste strand van Europa en het bekende Oerolfestival is Terschelling een ideale vakantiebestemming in eigen land. Het eiland is daarnaast geschikt voor alle leeftijden. Ook jongeren kunnen hier helemaal los gaan met hun vrienden.

Ameland en Schiermonnikoog

Ameland en Schiermonnikoog zijn wat kleiner en rustiger dan de buureilanden. Hier kun je je actieve vakantie op de Wadden heerlijk op een relaxte manier afsluiten. Op beide eilanden kun je daarnaast goed van het uitzicht genieten wanneer je de vuurtorens beklimt. Een mooie afsluiting van het eilandhoppen op de Waddeneilanden.

Uitjes op de Waddeneilanden

Een dagje Wadlopen

Het kan niet ontbreken tijdens je vakantie op de Waddeneilanden: een dagje wadlopen. Met een begeleide tour kun je met eb door het Waddengebied lopen. Je kunt bijvoorbeeld overlopen naar een ander eiland, of zelfs vanaf het vasteland naar de eilanden wandelen. Trek je kaplaarzen aan en lopen maar.

Zeehonden spotten

Dagelijks gaan vanaf elk Waddeneiland boten naar zandplaten in de zee waar zeehonden samen komen. Je hebt natuurlijk nooit een honderd procent garantie dat je ze ziet, maar de kans is heel groot. Soms heb je geluk en zie je zelfs vanaf het strand af en toe een kopje boven water komen. Ze zijn nieuwsgierig, dus ook lokroepen kan helpen.

Fietsen op de Wadden

Een absolute aanrader voor je vakantie op de Waddeneilanden is het huren van fietsen. De kilometers lange fietsroutes en de kleine omvang van de eilanden lenen zich hier goed voor. Het is het perfecte vervoersmiddel op de eilanden en fietsen is een mooie manier om heerlijk uit te waaien.

Vondsten bewonderen bij de juttersmusea

Een typisch Waddeneiland-uitje is een bezoekje aan één van de juttersmusea op de eilanden. Je vindt ze op elk eiland. Een café, huisje of speciaal ingericht museum, vol met vondsten die op de stranden gedaan zijn. Van romantische flessenpost tot babyspeeltjes, je vindt er alles wat je je kunt voorstellen. Ook voor kinderen is dit een leuk uitje.

campings Waddeneilanden

Reviews over accommodaties in Waddeneilanden

Hele slechte belservice

Nynke, 11-4-2018

Wat een super leuke camping! In de laatste week mochten wij genieten van een heerlijk ontbijt! Helaas heb ik super slechte ervaringen met de informatieservice van de camping. Altijd als wij naar het nummer belde voor extra informatie, waren de werknemers aan de telefoon in een heel slecht humeur en hadden we het gevoel dat we totaal niet welkom waren.

Dit is zeker een heel groot aandachtspunt, aangezien wij het heel vervelend vinden om te bellen naar dit nummer. Meer willen weten over de camping is blijkbaar iets slechts.

Om precies te zijn: de werknemers zijn behoorlijk brutaal tegen hun gasten. “Ben je dom ofzo” is weleens voorbij gekomen.

Heel jammer van zo’n leuke camping.

Prima camping waar we zeker weer terug komen!

Henny, 8-4-2018
    Prima camping waar we al regelmatig de paasdagen hebben doorgebracht in onze camper. Ruime plaats, goed sanitair en goede restaurants op loopafstand. Het enigste minpuntje is de Wifi. Ondanks de versterker in onze camper zeer slechte of geen ontvangst! Online tv kijken of Netflix is niet mogelijk.
    De Kiekduun, medeeigenaar, 11-4-2018
    Bedankt voor de review. We zijn blij te horen dat uw verblijf naar wens geweest is. Wij doen erg ons best om het internet op de camping optimaal te laten werken. Helaas kunnen wij geen garantie bieden voor snel en vlekkeloos internet, omdat de vraag in de drukste periodes dusdanig hoog is dat er gewoonweg niet meer geleverd kan worden op de camping en op de Waddeneilanden. We wachten met smart op een glasvezel-aansluiting, zodat het internet in de toekomst beter zal functioneren. Graag tot ziens bij De Kiekduun.

Grandioos in een woord geweldig

Co en Tineke, 6-4-2018

De Razende Bol een fantastische camping, overal wordt aan gedacht om het de kampeerders (gasten} het naar hun zin te maken.

Zo wordt je bij aankomst hartelijk ontvangen door de dames Monique en Marieke de eigenaren van de camping ze geven je de benodigde info over het reilen en zeilen op de camping, vertellen over de leukste en mooiste plekjes van het mooie eiland Texel.

Verder wil ik even benadrukken dat het sanitair in uitstekende staat verkeer schoon en fris is, dit is iets wat wij zelf erg op prijs stellen.

Wij komen gauw weer terug, op voor ons deze fijne camping.

Dames bedankt voor alles.

Geweldige fantastische camping met toffe eigenaars

Andrea Rietbergen, 28-3-2018

Het is een geweldige camping, met heel vriendelijke, behulpzame mensen. Heerlijk vertoeven tussen de lammetjes en op loopafstand van de stad Den Burg, maar ook zo bij de Waddenzee, bos en strand.

De campingplaatsen zijn groot. Het sanitair is mooi en zeer schoon. Ik kom hier al jaren en het is thuiskomen. Top!!

Genieten! Van alle gemakken en luxe voorzien!

Sander en Kika, 26-3-2018
    We verbleven met onze kids (1 en 2) in een van de chalets (Newbay) en vonden het super! De chalets zijn nieuw (2017) en zeer compleet ingericht met kwaliteit. Luxe spullen in keuken, woonkamer en tuin! Zeker van alle gemakken voorzien. Het chalet ligt op loopafstand van het strand en er is genoeg te doen in de buurt. Toen we op de dag van aankomst mailden dat we wat later zouden zijn, kregen we binnen 5 minuten antwoord: goede service. We voelden ons meteen thuis en hebben erg genoten!
Waddeneilanden scoort een 8,8 uit 10, op basis van 7069 reviews