header
Vorarlberg

Kamperen in veelzijdig Vorarlberg

Ontdek Vorarlberg, één van de mooiste deelstaten van Oostenrijk. Geniet van je kampeervakantie in de bergen, met het schitterende landschap vol uitgestrekte bossen en bergmeren. De natuur is hier prachtig! Er zijn bovendien genoeg leuke campings te vinden waar jong en oud zich prima vermaken.

Inspiratie voor kamperen in Vorarlberg

Top 3 mooiste campings

Kamperen in Vorarlberg

3x kindvriendelijke campings

Jong en oud welkom in Vorarlberg

Top 3 doen rondom Vorarlberg

Dit wil je niet missen!

3x wintersportgerechten

Typisch Oostenrijks eten

Top 3 mooiste campings

Gastvrij personeel bij Camping Zelfen

Bij Camping Zelfen werken bijzonder gastvrije medewerkers. Ze staan dag en nacht voor je klaar, dus je komt niets tekort op je kampeervakantie. Lekker stressvrij! Je bestelt je brood een dag van tevoren en je kakelverse ontbijt wordt dan 's ochtends bij je tent geleverd.

Prachtig uitzicht bij Camping Alpencamping Nenzing

Vanaf Camping Alpencamping Nenzing heb je een prachtig uitzicht over de omliggende plaatsen en mooie natuur. Je kunt een frisse duik nemen in het luxueuze zwembad of lekker ontspannen op het dakterras. Vanaf de camping maak je de mooiste wandelingen of doe je boodschappen in Nenzing.

Mooie en rustige Camping Vorderboden

In het knusse Mittelberg ligt de mooie en rustig gelegen camping Vorderboden. Geniet van de ruime kampeerplaatsen, het brandschone sanitair en de gezellige sfeer. Handig: er is een supermarkt in de buurt, en een bushalte om de hoek. Door het hele dal loopt een prima busverbinding: zo ontdek je gemakkelijk de betoverende omgeving.

3x kindvriendelijke campings

Ideaal voor gezinnen: Camping Waldcamping Feldkirch

Deze camping, gelegen in het bergachtige en sfeervolle Feldkirch, is ideaal voor gezinnen met (jonge) kinderen. Terwijl zij zich vermaken bij het zwembad met glijbanen of op het voetbalveld, geniet je zelf van het uitzicht. De omgeving leent zich uitstekend voor leuke activiteiten, zoals rodelen en wandelen. Ook aan supermarkten is geen gebrek.

Talloze activiteiten bij Camping Terrassencamping Sonnenberg

Deze sfeervolle terrascamping is volgens beoordelaars zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. De plekken zijn ruim en voor de jeugd worden er talloze activiteiten georganiseerd. Ook bij slecht weer is er van alles te doen. Maar verken ook zeker de omgeving. Vanaf de camping maak je de mooiste wandelingen of bezoek je de omliggende plaatsen.

Lekker spelen bij Camping Grosswalsertal

Camping Grosswalsertal is een prima uitvalsbasis voor een kampeervakantie met kinderen. Ze hebben genoeg ruimte om te spelen op de ruime kampeerplaatsen, lekker te keten in het (kinder)zwembad en er zijn genoeg andere kinderen waar ze vrienden mee kunnen maken. Ook fijn: de camping is autoluw, zodat de kleintjes veilig kunnen spelen.

Top 3 doen rondom Vorarlberg

decoration

Een meer in de bergen: de Lunersee

Op bijna twee kilometer hoogte ligt één van de mooiste Alpenmeren: de Lunersee. Neem de Lunersee kabelbaan omhoog en geniet van het imposante uitzicht tijdens de tocht. Rondom het meer kun je eindeloos wandelen of picknicken aan het water. Visliefhebbers kunnen hier ook moeiteloos een paar dagen doorbrengen.

Bezoek Wildpark Feldkirch

Op zoek naar een welkome afwisseling tijdens je kampeervakantie in Voralberg? Wildpark Felkirch is een kleinschalig, goed onderhouden en gratis wildpark. Ideaal voor gezinnen met kinderen. Bekijk de dieren, strijk neer voor een kop koffie en laat de kinderen zich uitleven in de leuke speeltuin.

Reis naar de middeleeuwen in Feldkirch

Combineer kamperen met cultuur en ga naar Feldkirch, dat wordt beschouwd als de mooiste stad van Vorarlberg. Het goed bewaarde middeleeuwse centrum met het sfeervolle marktplein, stadspoorten en oude torens maakt een bezoek bijzonder. Vergaap je aan al deze historische pracht en bezoek eventueel ook het nabijgelegen Lichtenstein.

3x wintersportgerechten

Klassieker: Wiener Schnitzel met friet

Hongerig na een dag in de Oostenrijkse buitenlucht? In dat geval kun je geen betere maaltijd kiezen dan een Wienerschnitzel met friet. Niet het meest culinaire hoogstandje, maar man, wat kun je hier soms zin in hebben. Een typisch Oostenrijkse schnitzel beslaat je hele bord, met daaronder ook nog eens een berg knapperige frietjes verstopt.

Smullen van Kaiserschmarrn

Je vindt niet snel een lijstje met wintersportgerechten zonder deze topfavoriet: de kaiserschmarrn. En zeg nu zelf: een heerlijk geurende berg luchtige pannenkoeken met poedersuiker en rozijnen is ideaal als je lekkere trek hebt. Giet er een laag appelmoes of jam overheen en eten maar!

Heerlijke goulashsoep

Lokale eetgelegenheden hebben de perfecte oplossing om warm te worden: een rijk gevulde goulashsoep. Oorspronkelijk naar Hongaars recept, maar de Oostenrijkers hebben er de afgelopen jaren een geheel eigen draai aan gegeven. Boordevol groenten, aardappelen en rundvlees is dit mét verse sneetjes brood een volwaardige maaltijd.

Sorteren

campings Vorarlberg

Reviews over accommodaties in Vorarlberg

fantastisch

Pauline Beelen
    14-7-2018

De ligging van de camping is heel mooi, terrassencamping met uitzicht over het dal en de bergen . Goede plaatsen voor caravan en tenten, een geweldig sanitair, ruime douche ruimtes . een mooi zwembad, binnen en buiten. De eigenaar Joseph is altijd bezig om dingen mooier te maken, nu komen er volgend jaar "lodges" appartementen op een "bergje" op de camping. er worden wandelingen georganiseerd voor iedereen .het is een schitterende omgeving waar een ieder zijn hart kan ophalen met bergwandelingen , makkelijke en moeilijke tot in de sneeuw, met of zonder kabelbaan. ieder jaar ontdekken we nieuwe routes, dalen en bergen.

Mooie rustige camping met een schitterend uitzicht

Fam. Romijn
    8-7-2018

Schitterend uitzicht. Mooi schoon sanitair. Verzorgde rustige kleine camping, plaats niet afgebakend. Het gemak van een supermarkt en bakker om de hoek. Zwembad (gratis) naast de camping. Met de klostertal kaart die je krijgt kan je gratis met de bus, zwembad en korting op de kabelbanen. De campingeigenaren zijn heel erg attent en behulpzaam, komen iedere dag even vragen hoe het gaat en bellen of er hutten, kabelbanen in bedrijf zijn. Alles top,

Top camping!

Esther
    18-6-2018

We komen inmiddels al 5 jaar op deze super mooie camping.2 á 3 keer per jaar.

Samen met onze hond genieten we er iedere keer enorm.echt een top camping!

Fantastisch mooi kleine camping heel mooie wandel

Ria klok
    20-1-2018

Licht mooi hoog gelegen aardige camping eigenaren spreken ook Nederlands de zoon en de man ze staan altijd voor je klaar als je een vraag heb .

Mooi zwembad bij de camping

Fam Uiterwijk
    1-11-2017

Relatief kleine camping . Waarom het een waldcamping wordt genoemd is ons niet duidelijk. Beetje verouderd, maar ook weinig sanitair. Moesten nogal eens wachten op vrije douche of toilet.

Het aangrenzende gratis te bezoeken zwembad, maakte voor de kinderen alles goed.

Jammer dat er geen restaurant op de camping is.

Vorarlberg scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1308 reviews