• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

campings in Vorarlberg

Reviews over accommodaties in Vorarlberg

Fantastisch mooi kleine camping heel mooie wandel

Ria klok, 20-1-2018
    Licht mooi hoog gelegen aardige camping eigenaren spreken ook Nederlands de zoon en de man ze staan altijd voor je klaar als je een vraag heb .

We komen hier al vele jaren met heel veel plezier

Fred Spandauw, 13-11-2017
    Alpencamping Nenzing is een zeer verzorgde camping met een prachtig zwembad, zeer geode en schone sanitaire voorziening en een erg leuk en goed verzorgd restaurant. Wij hebben er nog weinig gebruik van gemaakt, maar de camping bidet ook zeer geode Wellness faciliteiten aan. De camping ligt in, weliswaar op rijafstand, een prachtig wandelgebied. Kortom het is echt genieten op camping Nenzing.

Mooi zwembad bij de camping

Fam Uiterwijk, 1-11-2017

Relatief kleine camping . Waarom het een waldcamping wordt genoemd is ons niet duidelijk. Beetje verouderd, maar ook weinig sanitair. Moesten nogal eens wachten op vrije douche of toilet.

Het aangrenzende gratis te bezoeken zwembad, maakte voor de kinderen alles goed.

Jammer dat er geen restaurant op de camping is.

Heerlijke camping om weer eens terug te komen

Albert, 23-10-2017
    Voor het eerst in 25 jaar in oktober met de caravan nog op pad gegaan. En dan nog de bergen in. We kozen deze camping omdat de faciliteiten bij slecht weer ons prima leken, zeker het deels overdekte zwembad. We hebben het "helaas" niet zo mogen ervaren, want het weer was uitzonderlijk mooi en bijna zomers :). Maar hoe dan ook, de faciliteiten waren gewoon uitstekend. Heerlijk zwembad en restaurant. Dat laatste met een prachtige kaart en dito keuken. En de plek die we toebedeeld kregen gaf ons het mooiste uitzicht ooit. Adembenemend! Dat geldt trouwens voor de meeste plekken (zij het niet alle). Check vooraf wel de grootte van de plaats die je wilt nemen, zeker als je nog bijzet-tenten of zoiets bij wilt plaatsen. Door de opzet van de terrassen is daar niet altijd ruimte voor. Check ook of op de plek satelliet ontvangst mogelijk is als je een TV meeneemt met CanalDigital abonnement. Bergen en bomen kunnen ontvangst beletten. Er is wel een TV-aansluiting op veel plaatsen, maar dan heb je enkel de Duitse en Oostenrijkse zenders. Er zijn al genoeg reviews te lezen over de (uitstekende) kwaliteit van de faciliteiten, dat gaan we hier niet herhalen. Natuurlijk is oktober geen hoogseizoen, hoewel de camping nog aardig vol stond. In ieder geval was het personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam. We lazen ook wat andere kritieken, zoals het "te kleine" zwembad, waar kinderen weinig mogen. Inderdaad geen zwembad waar kinderen zich helemaal kunnen uitleven. Maar kies dan een andere camping, want de Alpencamping richt zich niet tot het publiek dat normaliter Italiaanse of Spaanse feestcampings bezoekt met grote zwembadcomplexen, dito animatie en groepen kinderen chillend op het terras met patat en pizza. We kunnen het weten want exact dat was voor onze kids destijds een must. Alhoewel ze nu ook Nenzing zeer zouden waarderen, maar ja, de kinderjaren voorbij. Trouwens, je kunt je kinderen altijd nog meenemen naar het grote Walgau-bad in Nenzing. Daar kunnen ze alles. Houden je kinderen daarentegen ook van wandelen, klimmen en klauteren en in de natuur bezig zijn, dan biedt de Alpencamping heel veel. Zoals een prachtig Indianenkamp op de top van een bergje op de camping zelf. Er is een voetbalveldje, maar dat ligt niet naast de camping. Het is een dik kwartier lopen en je komt er enkel via steile bospaadjes. Aandachtspunt voor nieuwkomers: Alpencamping beveelt al de weg via Frastanz aan (de L67, route via Alte Landstrasse) maar melding wordt ook gemaakt van de route via Nenzing. Dat is echter gedeeltelijk een ongelooflijk smalle straat, en zelfs zonder caravan moet je al regelmatig toeren uithalen bij tegenliggers, bouwplaatsen en andere obstakels. Absoluut die route niet met caravan nemen! Al helemaal als je niet van vloeken houdt. Het zegt al genoeg dat deze weg vanaf de camping terug naar Nenzing zelfs verboden is voor caravans en campers. De weg via Frastanz is prima, maar er zitten best wel steile stukken in. Inclusief een paar haarspeldbochten. Zorg dat je auto-caravancombinatie toegerust is op rijden in de bergen. Er is een gasnetwerk, maar dat wordt pas in bedrijf gesteld zodra het echt koud wordt. Dus gewoon gasflessen meenemen. Ook in oktober, zo bleek.Tot slot: de prijs is inderdaad hoger dan gemiddeld elders, maar daar krijg je dan ook het nodige voor terug. En als je het te hoog vindt, boek dan gewoon elders zou ik zeggen. Voor ons hoe dan ook een camping om nog eens terug te keren. Heerlijke vakantie genoten.

Super

Maria, 5-10-2017

In een woord Super!

Nog nooit zo'n mooi en proper sanitair op een cmp. Gezien.

Cmp ligt best hoog, daarom niet echt geschikt om te fietsen vanaf de cmp.

Wandelingen op de Muttersberg meteen vanaf cmp. Mogelijk.

Cmp. Ligt op loopafstand van Bludenz.

Vorarlberg scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1299 reviews