header
Utrecht

Veelzijdig en natuurrijk Utrecht

Utrecht is een veelzijdige provincie met een rijke natuur, zoals je zelf kunt ervaren op de Utrechtse Heuvelrug. Voor cultuurliefhebbers zijn er mooie historische stadscentra met statige herenpanden en volop bezienswaardigheden. Deze prachtige regio verken je het beste vanuit één van de topcampings in Utrecht.

Inspiratie voor kamperen in Utrecht

Vijf keer lekker eten

Leuke restaurants Utrecht

Best gewaardeerde campings

decoration
Camping Batenstein ligt midden in de natuur

Driesterrencamping Batenstein ligt vlakbij het centrum van Woerden. Het is een mooie rustige, groene kampeerplek omringd door water. Je geniet hier van ruime plaatsen midden in de natuur. In de omgeving liggen mooie fiets- en wandelroutes. Ook handig: net naast de camping vind je het stedelijk zwembad.

Sfeervol verblijven op kampeerboerderij ’t Boerenerf

Kampeerboerderij ’t Boerenerf ligt in de natuurrijke omgeving van Woudenberg. De plaatsen zijn hier ruim en hebben een eigen kraan en afvoer. Je kunt ook één van de sfeervolle chalets huren. Voor de kinderen zijn er leuke activiteiten en er zijn een speeltuin en een kinderboerderij.

Goed uitgeruste lodgetenten op Camping Allurepark Laag Kanje

De luxe camping Allurepark Laag Kanje ligt in de prachtige omgeving van Maarn. Je kunt hier een comfortabele lodge huren die goed is uitgerust met onder meer televisie en vaatwasser. Liever een staplek? Die zijn lekker ruim. Op het terrein is ook een gezellige snackbar, winkeltje en speeltuin. Het sanitair wordt goed onderhouden.

Gezellige hooiberghutten op Camping Boerderij Demmerik

Camping Boerderij Demmerik is een schone camping met ruime plaatsen. Het terrein ligt dichtbij de Vinkeveense plassen, waar je lekker kunt varen. Kinderen kunnen de koeien aaien op de boerderij en er is zwemwater in de buurt. Liever wat meer luxe? Huur dan één van de gezellige hooiberghutten.

Lekker zwemmen bij Camping de Grebbelinie

Tweesterrencamping de Grebbelinie ligt in de prachtige, natuurrijke omgeving van Renswoude. De campingplaatsen zijn erg groot en er is een goed onderhouden toiletgebouw. De camping krijgt niet voor niets een 8,6. In de omgeving kun je heerlijk fietsen of wandelen en voor de kinderen is er een zwemvijver.

Vier topcampings

Een oase van rust bij Camping 't Boomgaardje

Zoek zelf een lekker plekje uit op Camping ‘t Boomgaardje in Wijk bij Duurstede en geniet van een oase van rust. Het sanitair is verwarmd en wordt goed onderhouden. Van de vriendelijke eigenaren krijg je een handige infomap, zodat je meteen alles weet over de camping en de omgeving. Er is ook een gezellige recreatieruimte.

Alles wat je wilt bij Camping De Krakeling Recreatiepark

Viersterrencamping De Krakeling ligt in de mooie omgeving van Zeist. Je hebt hier een mooie ruime kampeerplaats midden in de natuur. Voor fietsliefhebbers is de omgeving een paradijs. Voor een redelijke prijs kun je lekker eten in het restaurant van de camping. Voor de kinderen is er bovendien een leuke visvijver.

Service voorop bij Camping Buitengoed De Boomgaard

Bij Camping Buitengoed De Boomgaard in Bunnik staat service voorop. Is er een probleem? Dan komt er meteen iemand langs om het op te lossen. De staplaatsen zijn ruim, maar je kunt hier ook een caravan of lodgetent huren. In de omgeving is het heerlijk fietsen en kunt makkelijk een uitstapje maken naar Utrecht of een andere leuke stad.

Vijf leuke uitjes Utrecht

Ontdek de natuur

In Utrecht kun je heerlijk wandelen langs rustige wandelpaden. Een aanrader is een wandeling tussen Hollandsche Rading en Soest. Daar ligt een sprookjesachtig wandelbos en zeker in de herfst is dit een must see. Trek erop uit met de kinderen en bewonder de prachtige naald- en loofbossen.

Bezoek kasteel De Haar

Kasteel De Haar in Haarzuilen heeft grote kasteeltuinen, sprookjesachtige torens en donkere grachten. Je wandelt hier op je gemak rond in de prachtig bewaard gebleven kamers. Sluit je dag af op het terras van het koetshuis. Het kasteel ligt maar twaalf kilometer buiten Utrecht, dus het is goed te combineren met een stedentripje.

Een dagje wellness

In de buurt van Utrecht ligt Thermen Soesterberg. Het complex ligt in een groene en rustige omgeving waar je heerlijk tot rust kunt komen. Een Zoover-recensent zegt: ‘heerlijk. Personeel, sauna’s, hygiëne, omgeving. Ik zeg gewoon doen!’.

Onder de Dom

De Dom in Utrecht steekt overal bovenuit, maar wist je dat je dit bouwwerk ook ondergronds kunt bezichtigen? Je krijgt eerst bovengronds een korte introductie en vervolgens daal je af in de donkerte onder het plein. Met een audiogids en zaklamp wandel je ongeveer 75 minuten langs de geheimen onder het Domplein.

Bijzondere hofjes

Het sfeervolle Utrecht barst van de bijzondere hofjes en steegjes. Verborgen in Utrecht ligt bijvoorbeeld De Bruntenhof. Het ligt achter de huisjes in de Bruntensteeg en de stadswal. De tuin is in opdracht van de gemeente gerenoveerd en het is een fijne plek om even tot rust te komen.

Vijf keer lekker eten

In Spaanse sferen bij Vintage

Waan je in Spaanse sferen bij restaurant Vintage in Utrecht. In dit tentje hangt een ongedwongen sfeer en je eet hier de lekkerste tapas. Natuurlijk met een bijzondere wijn erbij! Bestel de populaire vintage-tapasplank en geniet van een geslaagde avond uit.

Een geweldige smaaksensatie bij De Schans

Op zoek naar een geweldige smaaksensatie? Reserveer dan bij De Schans in Utrecht. Hier wacht je een culinair avondje entertainment van hoog niveau. Laat je verrassen door de chef-kok en bestel een vijfgangen verassingsdiner. Van tevoren komt de kok even langs bij je tafel om je welkom te heten.

Een echte traktatie bij Restaurant M.

Niet in Utrecht, maar wel vlakbij: Restaurant M. Dit smaakvolle en trendy ingerichte restaurant is gevestigd in één van de oudste panden van Amersfoort. Proef hier een perfect bereide tournedos van ossenhaas en sluit af met een heerlijke cheesecake. Een echte traktatie voor de smaakpupillen én een lust voor het oog.

Eten bij de De Veiling voor een goede prijs

In De Veiling komen alle hippe Utrechters samen. Het restaurant staat op een verhoging aan het water in de buurt van het centraal station. Je kunt hier kiezen voor losse gerechten, maar ook voor menu’s voor een vriendelijke prijs. Tip: probeer de smeuïge risotto met gerookte provolona.

Bijzondere gerechten bij L’ami Jac

Bij L’ami Jac krijg je gerechten voorgeschoteld die je bijna nergens meer op de kaart vindt. Probeer bijzondere gerechten, zoals een tartaar van kalfshersenen of ga voor de kalfszwezerik. Dit bijzondere restaurant vind je in het centrum van Utrecht.

Sorteren

campings Utrecht

Reviews over accommodaties in Utrecht

Fantastisch verblijf gehad.

Marlou Kamoen
    12-8-2018

Prachtige camping met zeer veel ruimte en heerlijk rustig gelegen met heerlijke verse broodjes. Super schoon en mooi toiletgebouw. En geen vliegen plaag gehad.

Minpuntje er zijn geen fietspaden in de directe omgeving. Pas na 10 km kom je op fietspaden.

Je fietst op de polderwegen.

Neem de fietsendrager mee en dan kun je deze polderwegen overbruggen.

We hebben 3 fantastische weken gehad en komen zeer zeker nog eens terug.

Fantastische relaxe vakantie

Familie flipse
    11-8-2018

De ligging is fantastisch. Zelfs onze jongste kon alleen naar de speeltuin en je kon ze in de gaten houden.

Je hebt een super groot veld voor je waar de kinderen heerlijk kunnen spelen. En wij onder de boom heerlijk konden relaxen.

De safaritent is super hip en mooi ingericht. De bedstee vond mijn zoon het gaafste. En er onder konden ze spelen.

Ik vond het heerlijk om een douche en een wc te hebben, toch super makkelijk met jonge kids!

En een vaatwasser zo geeft moeders ook nog vakantie Haha.

Met slecht weer miste we en tv maar eigelijk ook weer niet want dan heb je een eigen iPad of laptop.

Het enige was dat de WiFi het niet deed maar we kregen een nieuwe code en die deed het prima!

Wat ik wel mis is een zwembad, persoonlijk zwem ik liever in schoon water Haha overigens de rest van het gezin maakt het jiet uit. En de muziekkar is fantastisch hoe de kinderen daar van genieten! de knutsel ochtenden en bv het kampvuur. Fantastis

Prima camping!

Wim
    10-8-2018

Keurige camping met vooral wat oudere kampeerders. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Super schoon sanitair. Helaas wat krappe plaatsen.

Prima camping!

Annette
    9-8-2018

+ Prima camping, schoon sanitair, veel ruimte voor de caravanplek, ligging dichtbij het NS station Bunnik, Utrecht is op fietsafstand.

- Niet zo veel georganiseerde activiteiten voor de kinderen

gewoon super

annoniem
    6-8-2018

leuke kamers knus je krijgt daar echt even gevoel er tussenuit te zijn

Utrecht scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2221 reviews