header
Texel

Kamperen op veelzijdig Texel

Texel, ofwel het Gouden Boltje, is klein, dichtbij en toch heel veelzijdig. Dit eiland is het grootste van de vijf Waddeneilanden, maar je vindt er geen massale hotelketens of toeristische attracties. Op dit Waddeneiland is alles klein, maar fijn. Kies een mooie camping uit en ontdek op je gemak de prachtige Nederlandse natuur.

Inspiratie voor kamperen op Texel

Top 3 leukste uitjes op Texel

Dit wil je niet missen!

Top 3 mooiste campings

Prachtige omgeving bij Camping Landal Sluftervallei

Als je in een prachtige omgeving wilt kamperen, moet je zeker een vakantie bij Camping Landal Sluftervallei boeken. Je slaapt tussen de duinen en de camping heeft een mooi zwembad met uitzicht. De kampeerplaatsen zijn van verschillende afmetingen, waardoor er voor ieder wat wils is.

Met de hond naar Camping De Robbenjager

Camping De Robbenjager is een gezellige camping met een mooi uitzicht op de vuurtoren van Texel. Je logeert op loopafstand van het strand. Heerlijk: in de avond is het hier muisstil. Zo kun je genieten van een fijne nachtrust midden in de natuur. Dat is pas tot rust komen! Ook fijn: je hond is op Camping De Robbenjager van harte welkom.

Vriendelijke medewerkers bij Texelcamping Kogerstrand

Logeren in een duinpannetje? Bij Texelcamping Kogerstrand kan dat. De medewerkers van deze camping zijn ontzettend vriendelijk en staan dag en nacht voor je klaar. Moeite met je tent opzetten? Even naar de receptie en je wordt direct geholpen. Erg lief! Voor de kinderen zijn er volop speeltuintjes op het kampeerterrein.

Top 3 bijzondere campings

Eén met de natuur bij Texelcamping Loodsmansduin

Boek een plekje op het Duinkampeerterrein van Texelcamping Loodsmansduin en je weet één ding zeker: hier ben je direct één met de natuur. Je bent er omringd door het glooiende duinlandschap, de sfeer is er gemoedelijk en gastvrij en met een beetje geluk (en goede timing) geniet je van een lekker Texels zonnetje.

Logeer in een yurt

Slapen in een romantische yurt. Als dat geen onvergetelijke ervaring is.. Op het campingterrein liggen meerdere yurts naast elkaar, met sanitair vlakbij. Iedere tent heeft een afgeschermd gedeelte, perfect voor wat privacy. In je yurt hangt een hangmat, je hebt een tuintafel met bank en er hangen lampionnen. Zo zit de knusse sfeer er meteen in.

Logeren bij de boer op De Razende Bol

Als je eenmaal bij Boerencamping De Razende Bol hebt gekampeerd, kom je vast en zeker weer een keer terug. De gezellige sfeer van de camping geeft je direct een vakantiegevoel. Boerinnen Marieke en Monique maken je verblijf graag tot een groot succes en zijn erg behulpzaam en vriendelijk.

Top 3 leukste uitjes op Texel

decoration
Glanzend zand: back to nature

Dit is een feestje voor je zintuigen: een wadlooptocht. Je slipt naar de plek waar kokkels zich sluiten, de zeepieren zich laten zien en de lepelaars zich te goed doen aan alles wat lekker smaakt. Rederij de Vriendschap organiseert anderhalf uur durende tochten vanaf het gemaal bij De Cocksdorp. Aanrader!

Je hebt er geen kind aan: het Sommeltjespad

De aandacht van kinderen lang vasthouden, is vaak een hele klus, maar op het Sommeltjespad hebben ze dat slim aangepakt. Deze anderhalve kilometer lange wandeltocht door Nationaal Park Duinen van Texel is speciaal gemaakt voor kinderen van drie tot acht jaar. En wie houden die aandacht dan vast? Dat doen de sommeltjes, een soort aardmannetjes.

Super tuf! Pruttelen over Texel

Bij Solexverhuur en Rijwielverhuur Veerhaven Texel kun je een Solextoer boeken met z’n tweeën of met een grotere groep. Maak mooie tochten van 25 kilometer per uur over Texel en ga bijvoorbeeld naar het plassengebied Petten. Of doe een tochtje naar de Koog of Den Burg, met de Texelse duinen op een kwartiertje rijden.

Sorteren

campings Texel

Reviews over Texel

Erg fijn

Emmie
    15-7-2018

Erg fijn, lekker centraal, dichtbij den burg, fijn ontvangst. Leuke kleine veldjes, zonder auto's.

Toiletpapier aanwezig, maar 1 centrale rol in houder waar je per keer papier uitpakt, fijner als het per toilet gewoon hangt. Tevens de sloten van de wc vielen nog weleens dicht bij het uitgaan van de wc, waardoor het dus voorkwam dat er toiletten op slot zaten zonder iemand erop.

Douche mocht van ons wat krachtigere straal zijn.

De toplocatie op Texel

Ron de Groot
    13-7-2018

Wat een genot om hier te verblijven, we hadden een chalet op dit prachtig duinpark.

Deze chalets zijn pas 2 jaar oud en dus erg modern en van alle gemakken voorzien.

Vooral de ligging is perfect, uitzicht op de vuurtoren nabij de Cocksdorp, pal aan het strand, waar we heerlijke wandelingen hebben gedaan met onze hond, en ik als vogelaar en natuurliefhebber heb kunnen genieten van de vogelsoorten bij de duinplas.Ruime tuin met terras en ligstoelen.

En op nog geen 100 meter lopen restaurant de Robbenjager waar je heerlijk kan eten. Het enigste wat we miste was een klein supermarktje op het park.

Mooie nette gastvrije boeren camping

Ronald en Fiet
    13-7-2018

Goede boeren camping met mooie schone sanitaire voorzieningen.

Leuke winkel met van alles wat.

Vriendelijke boer en boerin en kids.

Leuke speeltuin en trampolines voor de kids.

Kortom echt een aanrader.

Judith
    11-7-2018
    Een heerlijk rustige camping. Vriendelijke eigenaar. Kinderen hebben het er weer fantastisch gehad. Gaan er dit jaar voor de 3e keer met veel plezier heen!

Fantastisch, ik kom hier ieder jaar terug

Andrea Rietbergen
    8-7-2018
    Heerlijke locatie op een mooie schone camping bij zeer vriendelijke mensen.
Texel scoort een 8,9 uit 10, op basis van 2808 reviews