Vakantie Slovenie
header

Campings in Slovenie

Genieten in de natuur op de camping in Slovenië

Slovenië is een top kampeerbestemming voor iedereen die houdt van wandelen in de natuur, rust en ruimte. Geen overvolle stranden, maar eindeloze bossen en meren. Uiteraard breng je ook een bezoek aan de bruisende hoofdstad Ljubljana en het Meer van Bled, een van de meest sprookjesachtige bestemmingen van Slovenië.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor kamperen in Slovenië

Top 3 campings

Het hele gezin geniet bij Camping Menina

Camping Menina ligt aan rivier de Savinja waar je lekker kunt zwemmen op warme dagen. Het is een middelgrote camping met 80 plaatsen. Voor de stoere kinderen is er een tof klimparcours tussen de bomen, daarnaast organiseert een animatieteam activiteiten zoals kano- en kajaktochten. Genieten voor jong en oud!

Glamping op Camping Terme Catez

Slovenië staat bekend om zijn thermaalbaden en Camping Terme Catez maakt daar goed gebruik van. Zowel het binnen- als buitenzwembad is gevuld met warm thermaalwater waardoor je het hele jaar door zwemplezier hebt. Voor het mooiste uitzicht kies je voor een van de 40 superieurplekken aan het meer.

Camping Sobec met drijvend waterpark

Middenin een dennenbos aan de rand van de rivier de Sava ligt de grote Camping Sobec. Je kunt er verblijven in een tent of camper, maar voor iets meer luxe kies je voor houten bungalows die van alle gemakken voorzien zijn. In het water ligt een drijvend waterpark voor kinderen. Die zullen zich op deze camping in elk geval geen seconde vervelen!

De 3 leukste plaatsen

Indrukwekkend Ljubljana

De hoofdstad van Slovenië is een bijzondere stad in de Balkan. Het is een bruisende studentenstad, maar ook een echte kunststad. Op elke hoek van de straat vind je mooie kunstwerken of indrukwekkende gebouwen. Het bekendste gebouw is het Kasteel van Ljubljana en ook de Drakenbrug moet je zeker niet overslaan.

Bewonder in Bled het meer en het kasteel

Aan het bijzondere Meer van Bled ligt het stadje en kuuroord Bled. Voor een mooi uitzicht over het meer en het stadje bezoek je het Kasteel van Bled. Deze ligt op een 139 meter hoge rots. In het kasteel zit een restaurantje waar je lekker kunt lunchen en een interessant museum. Tijdens zonsondergang is het uitzicht het allermooist.

Het kustplaatsje Piran

Piran ligt aan het kleine stukje kust dat Slovenië rijk is. Het heeft een betonnen strand waar je prima kunt zwemmen. Het wordt ook wel het Venetië van Slovenië genoemd en dat is niet zo gek. Piran ligt vlakbij Italië en de invloeden zijn dan ook goed terug te zien. Het is een schattig plaatsje vol pastelkleurige huisjes en Italiaanse pleinen.

Naar Slovenië met de camper

decoration

Keuze uit de mooiste plekken

Als je Slovenië met de camper bezoekt, is een rondreis de leukste optie. Natuurlijk stop je een paar dagen aan het Meer van Bled. Net ver daar vandaan ligt het Triglav National Park, een ruig Alpengebied met bergmeren en hoge bergen. En wat dacht je van de Sloveense kust? Een paar dagen strand klinkt als muziek in de oren.

Combineer kust en natuur

Parkeer de camper zeker een dagje buiten de stad en breng een bezoekje aan Ljubljana. Hier kun je lekker eten en slenteren door de smalle straatjes. Vervolgens rijd je door naar de kust, maar niet voordat je de Grotten van Postojna hebt bezocht. Kustplaatsjes zoals Piran zullen je hart stelen. Grote kans dat je hier helemaal niet meer weg wilt.

Praktische tips voor reizen met de camper

Een paar tips voor je reis naar Slovenië. Overnachten doe je op campings of parkeerplaatsen die speciaal voor campers zijn ingericht. Wildkamperen is verboden. Op auto- en snelwegen in Slovenië is een tolvignet verplicht. Ook moet je een gevarendriehoek, reservelampen, verbanddoos en een veiligheidsvest bij je te hebben.