header
Rhône - Alps

De perfecte kampeerbestemming: Rhône-Alpes

Niet voor niets zijn de Olympische Winterspelen al drie keer in Rhône-Alpes gehouden: de Franse regio is rijk aan schitterende skigebieden. Maar ook in andere seizoenen is het hier goed toeven. Zwemmen in het meer van Annecy, struinen door de straten van Lyon of nippen aan een glas wijn na een wandeling door de wijngaard. De perfecte kampeerbestemming!

Inspiratie voor kamperen in Rhône-Alpes

Top 3 campings in Rhône-Alpes

Kampeer in deze mooie regio

Top 3 viscampings

Sla je hengel uit in Rhône-Alpes

Top 3 must do’s in Rhône-Alpes

Dit wil je niet missen!

Top 3 campings in Rhône-Alpes

Vriendelijke eigenaren bij Camping Les Fontaines

Je zult een heerlijke vakantie hebben op Camping Les Fontaines in Rhône-Alpes. Als je aankomt, begint je vakantiegevoel meteen: je wordt hartelijk onthaald door het vriendelijke echtpaar dat de camping runt. Op Camping Les Fontaines is een groot zwembad, een goed (en betaalbaar) restaurant en een enorm terras.

Vlak bij een riviertje: Camping Ardèche Camping (Glamping)

De ruime kampeerplekken bij Camping Ardèche liggen midden in de groene natuur van Rhône-Alpes. Naast de camping vind je een riviertje waarin je lekker kunt pootje baden of vissen, op de camping is een leuk zwembad en de animatie voor de kinderen is geweldig! De eigenaren van Camping Ardèche zijn zeer vriendelijk en maken je wegwijs in de regio.

Gezelligheid bij Camping RCN La Bastide en Ardèche

Camping RCN La Bastide en Ardèche is een gezellige familiecamping met een uitstekend animatieteam voor de kinderen. De omgeving en de ligging van de camping zijn top: er is veel te zien en te doen voor jong en oud. Op de camping zelf geniet je van de rust en van de natuur. Vlakbij ligt een grote supermarkt voor de dagelijkse boodschappen.

Top 3 viscampings

decoration
Camping met kampeerplaatsen speciaal voor vissers

Als visliefhebber zit je goedje bij camping Aux Rives du Soleil in Pont-de-Vaux. De camping heeft zelfs speciale kampeerplaatsen gereserveerd voor vissers. Je kunt hier een kano huren om te vissen of je gaat met je eigen opblaasbootje de rivier op. Het kan hier nooit lang duren voordat je een vis aan de haak hebt geslagen.

Vispret voor jong én oud

Jong geleerd, oud gedaan? Als niet alleen jij, maar ook de kinderen genieten van het hengelen naar visjes, dan is een vakantie op camping Le Bontemps in Vernioz een droom voor jullie. Terwijl jij voor de grote vissen gaat, kunnen de kinderen met hun visnetje de kleintjes vangen in het ondiepe riviertje dat langs de camping stroomt.

Camping met eigen visvijver

Trek in een forelletje? Camping La Chamadou in Balazuc heeft op nog geen 300 meter van het terrein een heuse visvijver. In privé meer La Chamadou kun je naar hartelust zonder vergunning vissen op forel. En de kinderen? Ook zij vermaken zich prima, want op de camping is van alles voor ze te beleven.

Top 3 must do’s in Rhône-Alpes

Struinen door Lyon

Lyon is naast de hoofdstad van Rhône-Alpes, ook de gastronomische hoofdstad van Frankrijk. Als foodie zit je hier goed: sterrenrestaurants en ‘bouchons’ (kleine eetcafés) wisselen elkaar af. Door de stad heen lopen de Rhône en de Saône, twee kronkelende rivieren waarover drieëndertig bruggen liggen. Een must see!

Wielrennen op de Alpe d’Huez

Hou je wel van een sportieve fietstocht tijdens je vakantie? Als amateurwielrenner waan je je zo een echte prof als je een van de vele bergtoppen van de Rhône-Alpes beklimt, zoals die van de Alpe d’Huez met z’n eenentwintig haarspeldbochten. En móói dat het er is. Goede reden om op de racefiets of mountainbike te stappen!

Gastronomisch genieten in Rhône-Alpes

Waar Lyon de gastronomische hoofdstad van Frankrijk is, is Rhône-Alpes de culinaire regio van het hele land. Kazen en bergkruiden uit de Savoie, truffels en olijven uit de Drôme, vrolijk gekleurde taarten zoals de ‘tarte aux pralines’ en Michelin-hotspots maken deze regio een paradijs voor liefhebbers van lekker eten.

Sorteren

campings Rhône - Alps

Reviews over accommodaties in Rhône - Alps

Super vakantie

Mirjam Van dam
    16-10-2018

Super camping op een heuvelachtig gebied

We hebben hier 2 week lang genoten met 2 kinderen van 5 en 9 jaar .

Leuke zwembad en leuke animatie maar helaas alles in het Frans . Verder een riviertje heel dicht bij en supermarkt op 15 min afstand . Pont du arc echt een aanrader wel uur verder ongeveer .

S. Klappe

Silvia
    15-10-2018

In 1 woord geweldig! Mooie schone camping waar vakantie ook echt vakantie is. Heerlijk eten in het restaurant. De rivier fantastisch en de hele omgeving en dorpjes de moeite waard.

Voor herhaling vatbaar!

Anna
    15-10-2018

De prijs was even slikken....maar de sfeer en omgeving maakten veel goed.

Overigens was de plek ook zeer ruim (comfortplaats).

Aanrader!!

L.
    15-10-2018

Erg leuke gemoedelijke camping, hebben ons goed vermaakt.

De Nederlandse animatie ook erg prettig.

Buitenzwembaden vaak koud, waardoor veel mensen in het overdekte gedeelte zwommen wat niet altijd heel proper water was.

Speeltuin met kabelbaan heel leuk.

Camping zeker een aanrader.

Was vooraf wat huiverig of de oudste (12) zich wel zou vermaken gezien in veel recensies benoemd staat; leuk voor jongere kinderen.

Maar ook voor deze leeftijd helemaal prima, er werd bijv volop gevoetbald.

Rust, ruimte, natuur en genieten

Mirjam Spiertz - Hallema
    14-10-2018

Het was hier toen wij er waren, naseizoen, heerlijk rustig. We hoorden enkel de krekels terwijl we genoten van het prachtige uitzicht. Elke plek heeft mooi uitzicht en de plaatsen zijn goed verdeeld over het terrein.

Je moet er hier wel rekening mee houden dat je een stukje rijden van de supermarkt zit, ben je niet mega sportief dan is het bezit van een auto écht een must.

De omgeving is prachtig, je kunt vanuit de camping zo aan tal van wandelingen beginnen.

Ria en Johan zijn erg behulpzaam en ik raad de kookkunsten van Johan en de geitenmelk producten van Ria sterk aan. Heerlijk was het!

Wij hadden onze (wat bange) hond mee en dit ging prima met de honden van Johan en Ria. Er werd goed rekening gehouden met onze wat bange hond waardoor ook zij zich enorm heeft vermaakt en zelfs een vriendschapje heeft gesloten ❤.

Kortom ben je opzoek naar rust, prachtig uitzicht en een schone, mooie (boerderij) camping dan moet je hier zijn!