header
Noord-Holland

Kamperen in Noord-Holland

Even uitwaaien langs de kustlijn of cultuur snuiven in het bruisende centrum van Amsterdam? Een kampeervakantie in eigen land is heel veelzijdig, zeker in de mooie provincie Noord-Holland. Bezoek één van de leuke campings en ontdek deze typisch Hollandse regio.

Inspiratie voor kamperen in Noord-Holland

Top 3 bezienswaardigheden

Must do’s in Noord-Holland

Top 3 mooiste campings

Populair Camping De Nesse

Op viersterrencamping De Nesse is alles tot in de puntjes verzorgd. Niet voor niets won de camping de Gouden Zoover Award voor populairste charmecamping. De camping is kleinschalig, met 23 kampeerplaatsen en drie huisjes. Hij ligt ideaal tussen Castricum en Alkmaar en het Noord-Hollandse Duinreservaat ligt op slechts vier kilometer afstand.

Kindvriendelijk Camping De Bongerd Campingpark

Kinderen hebben de tijd van hun leven bij Camping De Bongerd Campingpark. Er zijn prachtige buiten- en binnenspeeltuinen, een indoor waterparadijs, theatervoorstellingen, trampolines en animatie. Er is altijd iets te doen en ook bij slechter weer wordt er van alles georganiseerd.

Combineer natuur en stad bij Camping Kennemer Duincamping De Lakens

Camping Kennemer Duincamping De Lakens is een mooie camping midden in de duinen. Je kampeert in een prachtige omgeving, pal in de natuur. Je wandelt zo naar het strand en fietst in een paar minuten naar het gezellige Bloemendaal. Zo combineer je rust en natuur met het gezellige centrum van deze stad.

Top 3 leukste bestemmingen

Schoorl: mooiste duinen van Nederland

Schoorl beschikt over een prachtig uitgestrekt duinenlandschap. Het zijn misschien wel de mooiste duinen van Nederland en ideaal voor een mooie wandeling of fietstocht. Voor de allerkleinsten is er zelfs een kabouterroute. Kinderen kunnen heerlijk spelen bij het blotenvoetenpadje of de hoogste duin beklimmen via een houten trap.

Historisch centrum van Haarlem

Als we het over het historische centrum van Haarlem hebben, dan gaat het natuurlijk over de Grote Kerk en het prachtige plein. Iedere zaterdag vindt hier de markt plaats en er zijn regelmatig grote evenementen die het bezoeken waard zijn. Geniet van een drankje op één van de terrassen en laat je verrassen door de levendigheid van deze stad.

Bergen aan Zee: geliefde kustlijn

Met een kilometerslange kustlijn is Bergen aan Zee één van de meest geliefde plaatsen aan de Noordzeekust. Bergen aan Zee staat bekend als hét kunstenaarsdorp van Nederland, vanwege het grote aantal kunstenaars die hier woont en werkt. Door het jaar heen openen galeriehouders regelmatig hun deuren.

Top 3 bezienswaardigheden

decoration
De Zaanse Schans: herleef de 18de en de 19e eeuw

Bij De Zaanse Schans komen oude ambachten opnieuw tot leven. Loop langs het bakkerijmuseum, de kaasmakerij en de diverse molens en bekijk hoe klompen worden gemaakt. Een mooi stukje Nederland met houten huisjes, molens, werkplaatsen en schuren en perfect om de 18e en 19de eeuw te herleven.

Zuiderzeemuseum: verhaal achter het IJsselmeer

In het Zuiderzeemuseum leren jong en oud spelenderwijs over het verhaal van de vroegere Zuiderzee, tegenwoordig het IJsselmeer. Het schitterende openluchtmuseum laat zien hoe de mensen er vroeger woonden en werkten en je maakt kennis met de verschillende ambachten. Leuk én leerzaam voor elke leeftijd.

Voorbijrazende auto's op het circuit van Zandvoort

Zandvoort wordt vaak in één adem genoemd met het circuit van Zandvoort. De historie van dit internationale circuit gaat tot zestig jaar terug. Jaarlijks zijn er tientallen evenementen en bezoeken tienduizenden fans het terrein om racewagens voorbij te zien razen. Hier vinden ook internationale hoogtepunten plaats, zoals de Masters of Formula 3.

Sorteren

15-7-2018

Goede ontvangst .

Een Luistert oor

Schoontoilet en douches

Waar we stonden vlak bij de drukke weg was niet prettig

Henry en Carla Zut en hond Trees
    15-7-2018

Voor het eerst kamperen !!! Nou dat lukt prima bij Marga en Jan Hink.. wat een super mensen en wat een top camping, alles heel netjes en schoon, ziet er super uit.. Mooie ruime plaatsen ook... broodjes kun je bestellen...goeie wifi ...

We hebben genoten ...voor herhaling vatbaar !!!

helemaal top

marinus en louise de bruijne
    14-7-2018

het sanitair is helemaal perfect ,de oprit naar de deur van het sanitair was zelfs opgehoogd , de eigenaar wisten dat ik rolstoel gebonden ben, en het was goed te doen voor minder valide mensen . ook het ontvangst was heel hartelijk en behulpzaam . zeker een aanrader en wij komen zeker nog een keer terug .

gewoon goed

van uden
    14-7-2018

zeer vriendelijk en nette camping , fijn gezamelijk veld , zeer schoon toiletgebouw

gewoon prima

Geweldig!

B. R. Zuidenga
    13-7-2018

Wij stonden op een heel gezellig veld. De Wurf. De eigenaren zijn zeer vriendelijk. Er is veel te zien , te beleven. Ook een leuk blote voeten pad. Veel te doen voor kinderen onder de 10jaar. Gezellige sfeer!!! Gezellige douche en toilet gelegenheden, leuk en sfeervol aangekleed en vooral schoon!! Echt een aanraden!! Al zou ik niet op een ander veld willen, maar dat is persoonlijk. Omdat ik op dit veld een leuk lang weekend heb meegegemaakt!! En vooral ook leuke activiteiten in de buurt, het bos, Enkhuizen, enz. We komen gauw weer terug!!

Noord-Holland scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8639 reviews