Vakantie Nederland
header

Campings in Nederland

Verrassend mooi kamperen in eigen land

Voor een onvergetelijke kampeervakantie hoef je niet per se over de landsgrenzen heen te gaan. Ook in Nederland zijn er tal van schitterende gebieden met comfortabele en sfeervolle campings. Wat dacht je van uitwaaien aan de Zeeuwse kust? Of al wandelend de Veluwe verkennen? Of verblijven in een heuse yurt? Laat je inspireren!

Bekijk accommodaties

Regio's in Nederland

Inspiratie voor kamperen in Nederland

Top 3 campings in Nederland

Waterpret bij Camping De Kleine Wolf

Helemaal tot rust komen in het Overijsselse Vechtdal terwijl de kinderen zich oneindig vermaken in de leuke speeltuin en het spectaculaire zwembad: dat is Camping De Kleine Wolf. Maak een keuze uit de verschillende accommodaties en verken al wandelend of fietsend de prachtige omgeving. Tenminste, als je de kinderen mee krijgt…

Luxueus verblijven bij Camping De Wildhoeve

De in Gelderland gelegen Camping De Wildhoeve biedt een ideale combinatie van luxe en natuur. Verken de groene omgeving of speel eindeloos met de kinderen in het prachtige zwembad of leuke speeltuin. De goed onderhouden camping beschikt over ruime staplaatsen die veel privacy bieden. Voor ieder wat wils!

De favoriet van de kinderen: Camping De Paal

Deze camping in Noord-Brabant, waar je verschillende soorten huisjes en tenten kunt huren, presenteert zich als een echte kindercamping. En met een uitgebreid animatieprogramma, het schitterende binnenzwembad en leuke speeltuin maakt Camping De Paal dat helemaal waar! Als het aan de kinderen ligt komen ze het terrein niet eens af.

3x campings aan het water

Zo het strand op bij Camping De Duinkant

Camping De Duinkant is de perfecte uitvalbasis om te struinen over het Terschellingse strand. Maar je kunt er ook wadlopen of wandelen en fietsen in het schitterende natuurgebied De Boschplaat. Kies voor een leuke huisje of sfeervolle safaritent met ruime staplaatsen en het genieten kan beginnen. Wat wil jij doen op de Wadden?

Luxueus verblijven bij Camping Oostappen Rivièra Beach

Camping Oostappen Rivièra Beach ligt direct aan het Veluwemeer in Flevoland. Bij mooi weer kun je heerlijk genieten aan het zandstrand of op het terras van de beachclub. Met minder goed weer is er een overdekt zwembad, sauna, whirlpool en Turks stoombad. Walibi en het Dolfinarium zijn goed te bereiken met de auto.

Genieten aan zee bij Strandcamping Groede

Deze familiecamping ligt direct aan een van de schoonste stranden van Nederland. Slaap in je eigen caravan of huur een luxe chalet. Vanuit de camping maak je prachtige strandwandelingen, schiet je België in of neem je een verfrissende duik in de zee. Trek gekregen van de buitenlucht? In het typisch Zeeuwse dorpje vind je meerdere restaurants.

Kamperen in Nederland

Waar moet je zijn?

Nederland telt ontzettend veel prachtig gelegen campings, maar welke je kiest hangt af van jouw wensen. Ben je gek op de gezonde zeelucht? Of wandel je liever urenlang over de Veluwe? Onze tip: kies een bestemming en ga daarna op zoek naar een sfeervolle camping. En geloof ons: die zijn er genoeg!

Camping? Boek een Glamping!

Glamping is kamperen, maar heeft nét even die touch die je verblijf extra bijzonder maakt. Want wat dacht je van overnachten in een yurt of woonwagen? Of een grote safaritent waar je met het hele gezin in dezelfde ruimte verblijft? In Nederland zijn meerdere bijzondere glampings te vinden. Wij zetten ze voor je op een rijtje.

Zorg voor een goede voorbereiding

Heb jij overal aan gedacht? Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Nederland. Van tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaatsen: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rijtje. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten op jouw vakantiebestemming.