Reviews over Moltifao

Fijne camping!

Jasper de Munck,
    16-8-2018

Heerlijk weekje gehad op een gemoedelijke camping met een relaxte Franse eigenaar die samen met jou een plekje uitzoekt in het bos. Klein zwembadje, prima sanitair en een mooi riviertje waar je in kan zwemmen en spelen. Brood kan je bestellen en de eigenaar maakt zelf heerlijke pizza's! Wij hebben een hele fijne week gehad. De stranden bij Ostriconi en Lozari waren mooi en ook Ile Rousse en Saint Florent (mooie route!) zijn leuke stadjes om te bezoeken. Wij zijn ook met de trein van Corte naar Vizzavona (mooie traject door de bergen) gegaan om daar te wandelen (leuk door bos en beetje klimmen) naar de waterval. Dit was een mooie dag!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Super fijne, mooie en rustige camping

Lotte Noordsij,
    14-9-2017

Hele fijne camping aan een rivier met een klein zwembad, kleine speeltuin met trampolines. De douches, wc's en afwas bakken zijn schoon en nieuw (of nieuw gerenoveerd). De eigenaren zijn heel erg aardig en maken graag een praatje. Er is ook een terrasje waar je 's ochtends vers brood kan halen (op bestelling) en waar je 's avonds van huisgemaakte Corsicaanse gerechten kan genieten (Ik raad de Tatin d'oignon aan!!)

Het zwembad is klein maar voor ons perfect om lekker af te koelen op een hete dag.

Er is veel te doen in de beurt, een schildpadden opvang, via ferrata, canyoning, mountainbiken, etc.

De plekken worden gescheiden door veel groen, korte planten, bomen en hebben veel schaduw. Let op: als het een hele lange droge zomer is kan het water in de rivier erg laag staan.

Elke avond rond 19:30 loopt er een kudde koeien langs de Camping!

Gereisd met partner in augustus 2017

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima camping

Natas,
    17-8-2017

Klein, gemoedelijk, goed onderhouden camping. Met een echt klein zwembad die nog kleiner wordt als je van die Nederlandse kinderen hebt die denken dat de zwembad alleen voor hen is. Dat vonden we erg jammer. Veel lawaai en geschreeuw. Gelukkig was het riviertje nog waar we de afkoeling konden opzoeken. We zijn maar paar dagen gebleven ivm de te hoge temperature(42 graden). Dat vonden we jammer. We hadden nog graag wandelingen en fietstochten gemaakt maar in die warmte had niemand zin en puf om wat te doen. De beheerder is inderdaad heel aardig en behulpzaam. De plekken zijn goed en relatief groot, ook voor een caravan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Gezellige, gemoedelijke camping in de natuur

Guido,
    4-8-2017

Een update uit 2017 voor deze camping, wij zijn er dit jaar 5 nachten geweest en dat is erg goed bevallen. Zoals eerder geschreven is deze camping rustig gelegen tussen weg en rivier en erg groen, veel schaduw dus. Wij hadden een plek direct onderaan de weg en hebben daar geen enkele last van gehad, 's nachts is er geen verkeer en overdag weinig.

De camping heeft een aardige behulpzame beheerder, een lekker restaurant waar 's ochtend brood wordt verkocht. Naast het restaurant is een klein zwembad. Prima om af te koelen, wat ook kan in de rivier bij de camping. Een stukje stroomafwaarts (bij de andere camping) is de rivier wat dieper en kun je wel echt zwemmen en van de rotsen springen.

Begin juli was de camping voor 50 procent gevuld met Nederlandse gezinnen, maar het was er erg rustig. Veel doorstroom, want toen we vertrokken was de meerderheid van de mensen Duits. Ik ben zelf een fietser en het is een ideale uitvalsbasis voor een tocht naar Haut-asco of het achterland van Moltifao. Fietsen richting Corte heb ik zelf niet gedaan, je moet dan grotendeels over de N-weg.

Vanaf de camping kun je makkelijk wandelen in de Asco vallei, Restonica-vallei, bezoek aan Corte. De schildpadden farm tegenover de camping is een enorme afknapper, duur en niets te zien.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017