header
La Roche - La Roche-en-Ardenne

Kamperen in La Roche

La Roche is niet voor niets een van de meest bezochte stadjes in de Ardennen. Breng een bezoek aan de ruïne van het kasteel van La Roche of ontdek de geschiedenis van deze bijzondere stad in het oorlogsmuseum. Voor de sportievelingen is deze plek het begin van veel wandeltochten, mountainbike routes en kajaktochten. Kampeer in de natuur van La Roche.

Inspiratie voor kamperen in La Roche

Lokale lekkernijen

Smullen in de Belgische Ardennen

Top 3 mooie campings

Camping L’Ourthe: aan het water

Deze sfeervolle camping ligt aan het water en vormt daardoor een mooie plaats voor een afwisselende natuurvakantie. Trek eropuit met de fiets, ga wandelen of ervaar de omgeving vanaf het water. Of loop naar het nabijgelegen dorpje en haal verse broodjes. Ook voor kinderen valt er genoeg te beleven met veel speelfaciliteiten. Voor rust en recreatie.

Uitstekende service bij Camping Moulin de Malempre

In de beoordelingen worden de uitstekende service, ruime plaatsen en de prachtige, groene omgeving vaak genoemd. Camping Moulin de Malempre is dan ook erg populair onder Nederlandse vakantiegangers. Zoek verkoeling in het mooie zwembad of ontspan op een ligbed. In het restaurant kun je uitgebreid dineren. Het zal je hier aan niets ontbreken!

Midden in de natuur bij Camping Pouhou

Camping Pouhou heeft een ontzettend gezellige sfeer. Geniet van de ruime kampeerplaatsen, het aardige personeel en de kampvuren in de avond. Zelf een lekker stukje vlees grillen? Je mag hier ook naar alle hartelust barbecueën. Vlak bij de camping ligt een riviertje waar je kunt zwemmen.

3x kindvriendelijke campings

Kreeftjes vangen bij Camping Lohan

De kinderen kunnen heerlijk spelen bij Camping Lohan. De camping ligt vlak aan het water, waar ze lekker kunnen zwemmen of kreeftjes kunnen vangen. Heerlijk! Er zijn ook genoeg andere kinderen om vriendjes mee te maken. Lekker genieten in de buitenlucht!

Veel te beleven op Camping Le Grillon

De gezellige Camping Le Grillon is een perfecte uitvalsbasis voor een familievakantie in La Roche. Er is genoeg te beleven: het gezellige stadje is op loopafstand, waar je leuke winkeltjes en restaurants vindt. Op de camping zelf is een supermarkt. De kinderen kunnen zich helemaal uitleven in het leuke speeltuintje.

Vriendelijk personeel bij Camping Le Val de L'Aisne

Het personeel bij Camping Le Val de L'Aisne is ontzettend vriendelijk. Ze zijn altijd in voor een praatje en geven je graag tips voor leuke uitstapjes in de omgeving van La Roche. Met de kinderen kun je gezellig gaan vissen bij de visvijver nabij de camping. Ook is er leuke animatie aanwezig voor de kids.

Actief in de Ardennen

De Ardennen per stalen ros

Neem jij graag je fiets mee op vakantie? Haal je mountainbike dan maar uit de schuur! De grillige heuvels zorgen ervoor dat zelfs de meest ervaren fietsers het zweet op hun voorhoofd krijgen. Ook wielrennen is een geliefde sport in de Ardennen. Het hele fietsseizoen vinden hier toertochten plaats.

Fris op het water

Een van de populairste sporten in de Ardennen is kajakken. Vaar over de rivieren de Lesse, Ourthe of de Amblève en geniet van het kabbelende water. Maar pas op, af en toe is de stroming sterk! Langs de oevers van deze rivieren zitten verschillende verhuurbedrijven die je met kano of kajak en al naar je startpunt brengen.

Survivallen in de Ardennen

Klinken de termen ‘swing-over’, ‘schippersknoop’ en ‘apenhang’ jou als muziek in de oren? Dan ben je in een walhalla terechtgekomen. In de Ardennen vind je namelijk de beste plekken om te survivallen. Je kunt met een eigen groep de bossen in trekken of, als je wat minder ervaren bent, samen met een instructeur een uitdagende tocht aangaan.

Lokale lekkernijen

Voor de zoetekauw: Luikse wafels

De ruitvormige Luikse wafels zijn niet weg te denken uit het straatbeeld van Luik. Hij wordt ook wel suikerwafel genoemd omdat er suikerkristallen in worden verwerkt. De wafel verschilt van de Brusselse wafel doordat het wat zwaarder en zoeter is. Nog zoeter? Je kunt er van alles op doen: chocolade, kersen, slagroom..

Kaas uit het klooster

Kaasliefhebbers opgelet! Kun jij ook geen genoeg krijgen van het gele goud? Proef dan zeker de Orval kaas. Dit is de bekendste kaassoort uit de Ardennen en wordt in de Abdij van Orval gemaakt. Met de melk van lokale boeren uit de Gaume-streek ontstaat een heerlijk halfzachte kaas. Smullen!

Het geheim van de Ardennerham

Dit is misschien wel het bekendste product uit de Ardennen: Jambon d'Ardennem, oftewel Ardennerham. Deze lekkernij wordt al eeuwenlang door de meesterslagers van Marcassou geproduceerd en het heeft een Beschermde Geografische Aanduiding (BGA). Dat houdt in dat de productie van de hammen in de Ardennen moet plaatsvinden.

• Aanwezig in kamer/huis

Reviews over La Roche - La Roche-en-Ardenne

gewoonweg fantastisch

vivianne dirckx
    7-9-2018

We hebben zeer genoten van onze safaritent waar alles voorzien was.De camping was zeer verzorgd,alsook het sanitaire blok.In de campingwnkel waren ze zeer vriendelijk,Alleen de frituur en het restaurant is ons tegengevallen .De eerste avond haalden we een fritje.We moesten zeer lang wachten en mijn vleeskroket was half gebakken.Een paar dagen later gingen we naar het restaurant en was de chef ziek.We vroegen dan maar een spaghetti en die was halfgaar met saus uit een pot.La Roche is heel goed te voet te bezoeken.Wij hadden een leuke en rustige week en gaan zeker terug.

Prachtige ligging

Thea
    5-9-2018

De camping ligt mooi langs de Ourthe waar je fijn in kunt vissen (met vergunning).Het is een rustige camping met zeer vriendelijke eigenaren die bezig zijn met de camping te vernieuwen bv de toilet gebouwen. Er is een klein winkeltje bij de camping waar je iedere ochtend heerlijke verse broodjes kunt krijgen en in het restaurant kan je lekker eten,aan te raden is de pavé de boeuf. Ook is er een visvijver bij de camping waar je op karper kunt vissen. Je kunt er zo de bossen in wandelen. Je kunt er heerlijk ontsnappen aan de allerdaagse gejaagdheid. We hebben er een hele fijne vakantie gehad en blijven er zeker naartoe gaan.

prima

Ramon Wever
    3-9-2018

Goed ontvangst en vriendelijke eigenaresse. gratis jam gekregen en borg voor auto kaartje ondanks dat deze weggewaaid was. verder wel strenge, maar rechtvaardige regels. enige minpunt was het weer. koud en nat, maar dat is te verwachten in eind augustus.

het was fantastisch al jaren komen wij bij Rosa .

Ria van der laan .
    2-9-2018

de ligging is geweldig heel gemoedelijk en ook Rosa wat een mooi mens ze kan zo mooi vertellen hoe deze camping met de fam tot stand is gekomen fijn dat het restaurant weer open is heerlijk gegeten het was ruim voldoende de muziek avond was geweldig wat een energie wat een powervrouwen genoten en iedere dag heerlijk broodjes besteld tot volgend jaar Vr Groet Ria en Wout.

Mooi gelegen & vriendelijk

Fiene
    27-8-2018

Deze zomer voor het eerst iets minder ver van huis geweest. Het beviel ons zeer goed! Leuke camping met vriendelijk personeel. Leuke activiteiten voor de kinderen. Het enige jammere was de lage waterstand van de rivier waardoor de kinderen hier niet echt in konden spelen... maar daar kunnen ze op de camping natuurlijk ook niet heel veel aan doen.

We zullen er zeker nog eens over nadenken om hier terug te komen met de kinderen :)