Vakantie Italië
header

Campings in Italië

Zó beleef je natuurlijk Italië!

Italië vormt met de prachtige gevarieerde natuur en rijke historische steden een ideale kampeerbestemming. Of je nu je zinnen hebt gezet op Toscane, het Gardameer of in de buurt van Rome wilt verblijven: het aanbod aan sfeervolle en geweldig gelegen campings is groot. Wij selecteerden een paar topcampings voor een onvergetelijke vakantie!

Bekijk accommodaties

Regio's in Italië

Inspiratie voor kamperen in Italië

Top 3 campings in Italië

Waterpret bij Camping Altomincio

Deze groots opgezette camping is ideaal voor een gezinsvakantie. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de maar liefst drie zwembaden met een fantastisch lagunebad. Hetzelfde geldt voor de leuke minigolf en de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kun je naar de bioscoop. Het Gardameer en attractiepark Gardaland liggen om de hoek.

In het groen bij Camping Village Continental Lido

Verscholen in het groen van Piemont ligt de sfeervolle Camping Continental Lido. De ligging aan het prachtige meer zorgt meteen voor een écht vakantiegevoel. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen zijn veel winkels en restaurants

Een lagune bij Camping Pra'delle Torri

Op camping Pra'delle Torri is een ruime keuze uit zwembaden en waterglijbanen. Er is zelfs een lagunezwembad met piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te eten.

3x fijne campings in de natuur

Aan het strand: Camping Bella Italia

Vanaf camping Bella Italia heb je direct toegang tot een kiezelstrand aan het Gardameer. Voor de liefhebbers zijn er ook meerdere luxe zwembaden, waaronder een verwarmd bad, een lagune en een kinderbad met waterglijbanen. Het centrum van Peschiera del Garda ligt op loopafstand, maar je kunt er ook met een treintje heen

Heerlijk eten bij Camping Le Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je terug naar deze comfortabele uitvalsbasis. Genieten!

Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club

Norcenni Girasole Club is een terrassencamping die je trakteert op een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Goed voorbereid op vakantie

decoration

De mooiste plekjes van natuurlijk Italië

Italië telt ongelofelijk veel schitterende plekken waar de natuurliefhebber zijn hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rijtje. Waar ga jij verblijven?

Op ontdekkingstocht in Ligurië

Wow, Ligurië heeft wel een heel grote concentratie aan schitterende natuurlijke bezienswaardigheden. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en de échte Italiaanse cultuur en natuur. Rij van dorpje naar dorpje en laat je verrassen door de overweldigende schoonheid. Gevarieerd genieten!

10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je vakantie. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rij. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella vacanza!