Vakantie Toscane
header

Campings in Toscane

Verblijf in droombestemming Toscane

Slenteren door eeuwenoude steden, opgaan in de prachtige, gevarieerde natuur en natuurlijk de heerlijke Italiaanse gastronomie: Toscane heeft werkelijk alles. En wat het ook heeft, het zijn de prachtige campings die je verblijf onvergetelijk maken. Grootschalig of juist verscholen tussen de bergen of bomen, de keuze is aan jou. Waar wil jij verblijven?

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor kamperen in Toscane

Top 3 campings in Toscane

decoration

Verblijf in stijl bij Camping Girasole Club (Glamping)

Norcenni Girasole Club is een zogeheten terrascamping met een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Heerlijk eten bij Camping La Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je relaxed terug naar deze comfortabele uitvalsbasis.

Camping Valle Gaia

In Casale Marittimo vind je deze camping met schaduw, privacy en schitterend uitzicht. De prachtige ligging zorgt voor een gevarieerd uitzicht, waar je ook kijkt. Binnen het uur waan je je ofwel op een tropisch eiland op de stranden van Vada, of word je een paar eeuwen terug in de tijd geworpen in steden als Pisa, Lucca en Volterra.

Fijne kleinschalige campings

Camping Parco Delle Piscine

Op loopafstand van het oude centrum van Sarteano vind je deze kleinschalige camping die van alle gemakken is voorzien. Met zowel natuur als een sfeervol stadje in de buurt heb je alles binnen handbereik. Ultiem ontspannen doe je in de warmwaterbronnen, of door te genieten van de wijn in Montepulciano.

Culinair genieten op Camping Barco Reale

In het restaurant van deze camping geniet je optimaal van de heerlijke Italiaanse keuken, op verzoek zelfs glutenvrij. Het restaurant staat erg goed aangeschreven en het mooie uitzicht vanaf de heuvel en de sympathieke bediening maken de avond compleet. Gelegen tussen de glooiende heuvels en omgeven door schitterende kunststeden.

Gelegen op een heuvel: Camping Montescudaio

Deze camping vind je in het dorpje met dezelfde naam, op een heuvel in een bos. Die locatie levert veel schaduwrijke plekjes op en de mooiste uitzichten. Binnen tien minuten ben je op het strand. De omgeving ontdekken? Je wandelt vanaf de camping zo de vrije natuur in. Historische steden zoals Lucca, Pisa en San Gimignano bereik je binnen het uur

Tips voor een top vakantie

Strandbezoek in Toscane

Stranden in Toscane? Zeker wel. Vooral het zuiden van Toscane heeft mooie stranden, met Castiglione della Pescaia en Capalbio als hoogtepunten. Het beschermde natuurgebied Parco Naturale della Maremma is ook prachtig, met lange stranden en groene baaien. Als het vakantiegevoel hier niet naar boven komt…

Wijnroutes in Toscane

Wijnliefhebber? Dan moet je in Toscane zeker een wijnroute meemaken. Je rijdt dwars door de groene, glooiende heuvels en langs uitgestrekte wijngaarden. Onderweg is het leuk om te stoppen in een van de charmante dorpjes voor een heerlijke lunch. Al het moois en lekkers van deze streek samengevat in één dag. Bella Italia!

10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je kampeervakantie in Toscane. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rijtje. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella Vacanza!