Funäsdalen

campings in Funäsdalen

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

campings Funäsdalen

Reviews over Funäsdalen

• 8Thijmen25-08-2016

Leuk dorp

Leuk dorp dat aan een meer ligt, waar je in de buurt heel veel wandelmogelijkheden hebt. Ook genoeg mogelijkheden om te skiën in de winter.

• 7Cultuur
    • 8Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

augustus 2016

• 8maja10-08-2015

Leuke plek.

Gezellige kleine plaats. Voldoende winkels, resaurantjes, museum, natuurschoon. Wij waren er een week en hebben het er heel fijn gehad.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Arian Vels26-06-2014

Hell mooie plek met een leuk buiten museum vlakbij

Er zijn mooie wandelingen te maken op het hoogst gelegen punt van de fjell op 40 km afstand gelegen, op de hoogste weg in Zweden

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Geraldine van Binsbergen25-06-2014

Mooie plaats met veel toeristische mogelijkheden

Funasdalen heeft een schitterend Harjedalenmuseum. Dit museum zit bij het Turisteninfo in een nieuw gebouw. De hoogvlakte bij Tannadalen en het dorpje Ljunsedal zijn een bezoek waard.

• 9Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Bende_van_511-08-2013

Ten tijde van ons bezoek veel wegopbrekingen

De wegopbrekingen zorgden ervoor dat wij het noodzakelijke deden in Funäsdalen. En dat voornamelijk boodschappen doen en wi-fi bij het VVV.

• 7Cultuur

augustus 2013

• 8jmmilodejong11-08-2013

Funasdalen wel aardig maar kleinschalig

Het dorp lag half open toen wij er waren, heeft wel wat winkels en barretjes maar blijft erg beperkt. Evenals de mogelijkheid om hier kano's te huren. Het kan wel maar op beperkt aantal dagen en dan moet je wel ruim voor tijds reserveren. De omgeving heeft qua natuur veel te bieden. We hebben een prachtige wandeling met een paar rotstekeningen gemaakt met prachtig uitzicht, goed gemarkeerd. En ook de hoogste weg van Zweden ligt op een steenworp afstand en vond ik indrukwekkend. Verder nog naar eenwaterval geweest en op een strandje bij een meer (bergwater is wel koud). Er is nog wel meer leuks, maar daar zijn we niet aan toegekomen. Je kunt prachtige wandelingen maken in dit gebied. Verder is her en der de bevolking Samen gevestigd, wel heel interessant.

• 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad

januari 2013

• 8M.S. van Eeuwijk07-10-2012

Niet alleen in de winter het bezoeken waard!

Duidelijk een gebied, gericht op de wintersport. Toch is alles van alle gemakken voorzien. Van een goede supermarkt en benzinepomp tot meerdere eetgelegenheden.

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2012

• 9Hans26-08-2012

Mooie omgeving

Flatruet, de goldturs wandelingen, Mittadalen. Helags etc. Omgeving is geweldig. Het weer is vaak wat minder.

augustus 2012

• 8Rinus17-10-2011

Toeristenplaats van betekenis

Deze plaats is een toeristenplaats van betekenis met alle voorzieningen en diverse soorten onderkomens. De omgeving is prachtig, de plaats is gelegen aan een meer aan de voet van de 960 mtr. hoge Funäsdalsberget, het gebied is uitermate geschikt voor actieve vankanties. Vanuit het dorp kan men schitterende wandelingen maken over de fjällen, een prachtige tocht is die naar de 1224 mtr. hoge heuvel Lill Skarven, de tocht vergt een gehele dag heen en terug. Houd half augustus al wel rekening dat het in de nachten koud kan worden als men kampeert, wij kregen hier al te maken met enkele nachten wat lichte vorst.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in augustus 1988

• 9Anna Bjelke23-07-2010

Wounderful views, lots of space

Excelent place for mountain biking, hiking, wildlife, flowers, fishing, canoeing. In winter Sweden's third largest skiarea, with awsome skiing for families as well as experts. The snow is often as powdery as in North America. Lots of self catered accommodation or nice hotels.

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur