header
Bretagne

Met Franse kaas en stokbrood op de camping in Bretagne

In de Franse regio Bretagne staan campings met de mooiste uitzichten. Langs de ruige kustlijn, vlakbij lieflijke baaien of midden in de heidevelden. De natuur biedt genoeg afwisseling voor leuke wandel- of fietstochten. Onderweg kom je vast en zeker één van de vele kastelen uit de middeleeuwen tegen. Indrukwekkend!

Inspiratie voor kamperen in Bretagne

De 3 beste campings

Heerlijk kamperen in Bretagne

• Zoover Hotel Icon
    Bezoek deze drie leuke plaatsjes

Bretagne in een notendop

Top 3 gadgets voor het koken

Topmaaltijden op de camping

De 3 beste campings in Bretagne

Kinderplezier op Camping Yelloh! Village Les Mouettes

Op deze camping hoeven kinderen zich niet te vervelen. Er is een zwembad met glijbanen, een waterspeeltuin, Nederlandstalige animatie, sportactiviteiten voor kinderen en zelfs een bioscoop met Nederlandse ondertiteling. Het is een grote camping, maar daar merk je weinig van. ’s Avonds is het er al vroeg stil. Fijn voor jonge gezinnen!

Relaxen aan de rivier bij Camping Le Ty Nadan

Camping Le Ty Nadan ligt vlakbij een rivier met een klein strandje, waar je kunt zwemmen en kanoën. Op een half uurtje rijden liggen grotere stranden met meer faciliteiten. Alle plaatsen zijn ruim en sommige liggen direct aan de rivier. Voor kinderen is er een leuk touwklimparcours op de camping.

Slapen in een boomhut op Camping Domaine des Ormes

Vijfsterrencamping Domaine des Ormes is alle sterren dubbel en dwars waard. Kamperen op deze camping wordt niet voor niets glamping genoemd. Je kunt luxe kamperen in goed ingerichte houten chalets en stacaravans. Extra bijzonder is een overnachting in een dertien meter hoge luxe boomhut.

Bretagne in een notendop

Het historische Saint Malo

De historie van het kustdorp Saint Malo is nog goed te zien. De eeuwenoude stadsmuur staat nog altijd overeind. Om een goede indruk te krijgen van de stad maak je een mooie wandeling over de muur of door de smalle straatjes in de oude stad, gelegen binnen de muren. Hier vind je ook veel gezellige restaurants en terrasjes.

Oesterhoofdstad Cancale

Vooral liefhebbers van oesters en mosselen zijn in het schattige vissersdorpje Cancale aan het goede adres. Vanuit de haven zie je de vissers verse ingrediënten binnenbrengen. In de restaurants eet je oesters al voor vijf euro per dozijn. Heerlijk! Met een oestermuseum in de stad wordt Cancale ook wel de oesterhoofdstad van de wereld genoemd.

Het rustige St. Nic

St. Nic is een fantastisch dorpje in Bretagne dat nog niet ontdekt is door toeristen. Je hebt het strand bijna voor jezelf en restaurants en kroegen zitten vol locals in plaats van toeristen. Je kunt in de omgeving heerlijk wandelen en fietsen. De zee is te ruig om te zwemmen, maar is wel erg geschikt om te watersporten.

Top 3 gadgets voor het koken op de camping

decoration
Koken in een draagbare keuken

Houd je van kamperen, maar ben je het zat elke dag te barbecueën of te koken op een klein gasstelletje? Neem dan je draagbare keuken mee naar de camping in Bretagne. Het is een fornuis en oven in één en is gemakkelijk in te klappen. Zo kun je elke ochtend genieten van vers afgebakken broodjes en ’s avonds van topmaaltijden op de camping.

De lekkerste pizza’s op een pizzasteen

Voor een lekker knapperige pizza die niet onderdoet voor de pizza’s uit Italië heb je een pizzasteen nodig. Met een pizzasteen kun je pizza’s gemakkelijk op de barbecue bereiden. Als je genoeg tijd hebt en de allerlekkerste pizza wilt eten, maak je ook het deeg (heel gemakkelijk!) zelf. Maar ook diepvriespizza’s worden lekkerder op een pizzasteen.

Lekkere maaltjes op siliconenservies

Dit is nog eens een handige uitvinding! Een siliconenservies vouw je gemakkelijk op en de items passen ook goed in elkaar. Het neemt weinig ruimte in en dat is wel zo handig. Er is zelfs een opvouwbare pan. En het allerfijnst: het servies is niet kapot te krijgen, dus het is ideaal voor op de camping.

Sorteren

campings Bretagne met wasserette

Reviews over accommodaties in Bretagne

Fam. Bernaards
    21-7-2018

Meest gastvrije camping ooit, voorziening top voor zowel jonge kinderen als pupers. We hadden een tent met Sanitair van Vilatent, maar dat is echt niet nodig, algemeen sanitair is meer dan top en zelfs beter dan van Vilatent.

Tenten van Vilatent staan sowieso veel te dicht op elkaar.

Mooie verzorgde camping met fraai zwembad

Wim
    21-7-2018

Super leuke glijbanen aan het zwembad

GEWELDIG!

Sil en Ruud
    19-7-2018

Fan-tas-tisch! Toppunt van gastvrijheid vind je hier op Kerjean. De eigenaren doen er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken op deze mooie, verzorgde en schone camping. De eigenaren brengen de gasten zelfs iedere ochtend vers brood vd bakker indien gewenst zodat je zelf nog even kunt blijven liggen. Voor ieder dingetje kun je bij ze terecht. Kerjean is gelegen in een prachtige omgeving. Mooie stranden, leuke dorpjes & steden in de buurt. Een echte aanrader!

Super! Vooral met kleine kinderen!

Liek en Henk + kids
    19-7-2018

De camping is mooi onderhouden. We waren bang nadat we hadden geboekt dat het vies, oud, rommelig en met kakkerlakken zou zijn na het leze van diverse reviews. Wellicht voor 2018, want wij zijn in juli 2018 gegaan en hebben alles bekeken. De camping is schoon! Sanitair is allemaal in zeer goede staat en schoon! Zwembad is nieuw en zeer kindvriendelijk! Verwarmd... ok,maar nog steeds wel even doorkomen. Een restaurant en een bar. Prima. Je kan pizza en snacks bestellen, ook afhalen. Zee op loopafstand. Bij het zwembad heb je sanitair met zelfs babybadjes om je baby niet te hoeven douchen, maar even lekker in bad spelen. Kakkerlakken hebben wij niet kunnen ontdekken. Gelukkig! Wij hebben super weer gehad! Overdag warm! Maar in de avond koelt het erg af. Ik vond het dan te koud om buiten te zitten (+/-12 graden). Men spreekt goed Engels! Doe boodschappen bij LeClerc (10 min), groot en rustig! De U (nogwat) klein, druk en duur. Top hier!

Heerlijke week gehad, eigenlijk was het te kort..

Marleen
    18-7-2018

Wij hebben een heerlijke week gehad!

*Kanoën is een aanrader.

*De buitenrit met de paarden, dit hebben we zelfs 2x gedaan, Je moet wel ervaring hebben.

* Supermarkt op de camping vond ik niet veel voorstellen, er zit een Aldi op een kleine 15 minuten rijden.

*In de omgeving vonden wij de ‘roche du diable’ een echt aanrader, klimmen over de rotsen, zwemmen, en kleine visjes vangen..

*neem badmintonrackets en tafeltennis badjes mee.

*het personeel is heel vriendelijk, in het bijzonder bij de receptie..

Anne, Officemanager, 19-7-2018

Beste Marleen,

Dank je wel voor je mooie beoordeling. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben op onze camping! Heel erg graag tot een volgende keer.

Bretagne scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2857 reviews