header
Bretagne

Met Franse kaas en stokbrood op de camping in Bretagne

In de Franse regio Bretagne staan campings met de mooiste uitzichten. Langs de ruige kustlijn, vlakbij lieflijke baaien of midden in de heidevelden. De natuur biedt genoeg afwisseling voor leuke wandel- of fietstochten. Onderweg kom je vast en zeker één van de vele kastelen uit de middeleeuwen tegen. Indrukwekkend!

Inspiratie voor kamperen in Bretagne

De 3 beste campings

Heerlijk kamperen in Bretagne

• Zoover Hotel Icon
    Bezoek deze drie leuke plaatsjes

Bretagne in een notendop

Top 3 gadgets voor het koken

Topmaaltijden op de camping

De 3 beste campings in Bretagne

Kinderplezier op Camping Yelloh! Village Les Mouettes

Op deze camping hoeven kinderen zich niet te vervelen. Er is een zwembad met glijbanen, een waterspeeltuin, Nederlandstalige animatie, sportactiviteiten voor kinderen en zelfs een bioscoop met Nederlandse ondertiteling. Het is een grote camping, maar daar merk je weinig van. ’s Avonds is het er al vroeg stil. Fijn voor jonge gezinnen!

Relaxen aan de rivier bij Camping Le Ty Nadan

Camping Le Ty Nadan ligt vlakbij een rivier met een klein strandje, waar je kunt zwemmen en kanoën. Op een half uurtje rijden liggen grotere stranden met meer faciliteiten. Alle plaatsen zijn ruim en sommige liggen direct aan de rivier. Voor kinderen is er een leuk touwklimparcours op de camping.

Slapen in een boomhut op Camping Domaine des Ormes

Vijfsterrencamping Domaine des Ormes is alle sterren dubbel en dwars waard. Kamperen op deze camping wordt niet voor niets glamping genoemd. Je kunt luxe kamperen in goed ingerichte houten chalets en stacaravans. Extra bijzonder is een overnachting in een dertien meter hoge luxe boomhut.

Bretagne in een notendop

Het historische Saint Malo

De historie van het kustdorp Saint Malo is nog goed te zien. De eeuwenoude stadsmuur staat nog altijd overeind. Om een goede indruk te krijgen van de stad maak je een mooie wandeling over de muur of door de smalle straatjes in de oude stad, gelegen binnen de muren. Hier vind je ook veel gezellige restaurants en terrasjes.

Oesterhoofdstad Cancale

Vooral liefhebbers van oesters en mosselen zijn in het schattige vissersdorpje Cancale aan het goede adres. Vanuit de haven zie je de vissers verse ingrediënten binnenbrengen. In de restaurants eet je oesters al voor vijf euro per dozijn. Heerlijk! Met een oestermuseum in de stad wordt Cancale ook wel de oesterhoofdstad van de wereld genoemd.

Het rustige St. Nic

St. Nic is een fantastisch dorpje in Bretagne dat nog niet ontdekt is door toeristen. Je hebt het strand bijna voor jezelf en restaurants en kroegen zitten vol locals in plaats van toeristen. Je kunt in de omgeving heerlijk wandelen en fietsen. De zee is te ruig om te zwemmen, maar is wel erg geschikt om te watersporten.

Top 3 gadgets voor het koken op de camping

decoration
Koken in een draagbare keuken

Houd je van kamperen, maar ben je het zat elke dag te barbecueën of te koken op een klein gasstelletje? Neem dan je draagbare keuken mee naar de camping in Bretagne. Het is een fornuis en oven in één en is gemakkelijk in te klappen. Zo kun je elke ochtend genieten van vers afgebakken broodjes en ’s avonds van topmaaltijden op de camping.

De lekkerste pizza’s op een pizzasteen

Voor een lekker knapperige pizza die niet onderdoet voor de pizza’s uit Italië heb je een pizzasteen nodig. Met een pizzasteen kun je pizza’s gemakkelijk op de barbecue bereiden. Als je genoeg tijd hebt en de allerlekkerste pizza wilt eten, maak je ook het deeg (heel gemakkelijk!) zelf. Maar ook diepvriespizza’s worden lekkerder op een pizzasteen.

Lekkere maaltjes op siliconenservies

Dit is nog eens een handige uitvinding! Een siliconenservies vouw je gemakkelijk op en de items passen ook goed in elkaar. Het neemt weinig ruimte in en dat is wel zo handig. Er is zelfs een opvouwbare pan. En het allerfijnst: het servies is niet kapot te krijgen, dus het is ideaal voor op de camping.

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Bretagne

Aanrader

Sabine
    16-9-2018

De ligging van de camping is fantastisch! Vanaf de camping loop je zo de duinen in naar het geweldige strand. De kleur van het water is prachtig. Saint Malo en Cancale zijn erg leuk en kortbij. Wij hebben ook fijn gewandeld met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Een zwembad zou de camping tot 100% topper maken.

Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam.

Nadeel van deze camping is dat veel trekkers met campers de camping aandoen. Dus veel wisseling van gasten. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen....maar er waren ook erg (te) weinig Nederlanders. Onze kinderen konden hierdoor geen aansluiting vinden.

Verzorging van het sanitair was echt op zijn Frans, bij tijd en wijlen smerig.... Maar ALTIJD warm water!

Mooie groene, rustige camping.

Meike
    15-9-2018

Prettige camping, een mix van kampeerplaatsen en mobile homes. Mooie grote plaatsen. Rustige camping met een mooi, niet al te groot, zwembad. De camping en sanitair zijn erg verzorgd, veel bomen, bloemen en planten. Net buiten de camping een pizzeria waar je ook kunt afhalen. Fietsen in de omgeving alleen op D-wegen, een plaats verder, in Guidel, zijn wel fietspaden, meer horeca en supermarkten o.a. een Lidl. Wandelpaden zijn er volop, vlak langs de kust, meestal niet geschikt om met kleine kinderen te wandelen. Aanraders; een bezoek aan Pont Aven en Quimper!

De beste plek ooit

Rita Strynckx
    14-9-2018

We dachten dat vrienden of familie die hoge cijfers gaven.Maar we verblijven hier en niks is teveel geschreven

Het is hier fantastisch

Hele ruime plekken,het midden van het veld wordt niet gemaaid,het geeft het geheel iets intiemer en is goed voor bijen en vlinders,zo'n net sanitair,en de echte vriendelijkheid van Andrè en Karin.Kortom een plek heel fijn om te vertoeven,om alles te vergeten en gewoon te "zijn"

Een plek om heerlijk tot rust te komen

Ella Takacs
    11-9-2018

Schone perfect onderhouden camping en accommodaties. Op een echt waarzinnig mooie rustige locatie met fantastisch uitzicht over de baai.Vriendelijke personeel. Fantastische omgeving. Nieuwe en superschone douche/ was gelegenheid.In een woord genoten. Minder geschikt voor tieners omdat er voor hen te weinig te doen is.

Heerlijke prachtige plaats om te vertoeven!

Danny en Martien Huijsmans-De Vrieze
    10-9-2018

We genoten van een heel gezellige en leuke ontvangst met een kop koffie! Fijn dat de verantwoordelijke van touroperator dagelijks een praatje kwam doen. Het deed ontzettend veel deugd.