header

Kampeervakantie in Drenthe

De dunst bevolkte provincie van Nederland is Drenthe. Hier zijn niet de steden de toeristentrekpleisters, maar juist de gezellige dorpen en de natuur. Perfect voor een heerlijke kampeervakantie, dus! Drenthe biedt plezier voor het hele gezin, of je nu voor cultuur, avontuur of lekker ontspannen gaat.

Inspiratie voor kamperen in Drenthe

Top 3 mooiste campings

Kamperen in Drenthe

Met de kinderen naar Drenthe

De leukste kinderactiviteiten

Top 3 must do’s

Dit moet je doen in Drenthe

Top 3 mooiste campings

Voor jong en oud: Camping De Fruithof
Voor jong en oud: Camping De Fruithof

Camping De Fruithof is een aanrader voor elke leeftijd. Voor kinderen worden er veel leuke activiteiten georganiseerd, en er is een groot overdekt zwembad. Je logeert vlakbij het gezellige Emmen, waar ook Dierenpark Wildlands en attractiepark Drouwenerzand liggen. De omgeving leent zich perfect voor een mooie wandeling.

Midden in het groen: Camping De Berken
Midden in het groen: Camping De Berken

Midden in de natuur slapen? Logeer dan zeker bij Camping De Berken. Je kampeert in een prachtige bosrijke omgeving. De camping is erg netjes en je hebt de beschikking over privé- sanitair. Voor de kinderen zijn er speelveldjes en is er een leuk animatieteam aanwezig. Je maakt prachtige wandelingen of fietstochten in de omgeving van Gasselte.

Aanrader: Camping Landclub Ruinen
Aanrader: Camping Landclub Ruinen

Bij Camping Landclub Ruinen kun je kamperen in een tent of een stacaravan, maar ook in één van de nieuwe boomhutten. Bijzonder! De camping is ruim opgezet in de mooie natuur van Ruinen, er is een groot zwembad en er worden leuke activiteiten georganiseerd. Camping Landclub Ruinen is een aanrader.

Met de kinderen naar Drenthe

Uren speelplezier in De Drentse Koe
Uren speelplezier in De Drentse Koe

In De Drentse Koe vermaken kinderen zich de hele dag. Springkussen, ballenbak, blokkenzolder en kleine boerderijdieren, er is van alles te doen en te zien. Bovendien geniet je hier op een zomerse dag van heerlijk boerenijs. Binnen is er een bijzondere een glow-in-the-dark kelder, zodat je je ook met wat minder weer prima kunt vermaken.

Voor de kleintjes: Kabouterland
Voor de kleintjes: Kabouterland

Wat kun je verwachten van Kabouterland? Nou, in elk geval een trollengrot, een konijnenhol en verschillende kaboutertaferelen. Dit kleine park laat je kinderen even in een andere wereld stappen. Er zijn ook kleine stokstaartjes, aapjes en andere dieren aanwezig. Een betaalbare attractie, voor urenlang plezier.

Avontuurlijk Drouwenerzand
Avontuurlijk Drouwenerzand

Een attractiepark én een bungalowpark:, hier vermaken de kinderen zich met gemak. Bovendien heeft het attractiepark een all-you-can-eat- concept, dus over hongerige kinderen hoef je je geen zorgen te maken. Met meer dan twintig attracties is er genoeg te doen en Drouwenerzand ligt ook nog eens in een bosrijke omgeving.

Top 3 must do’s

Drentse geschiedenis bij Hunebed Borger
Drentse geschiedenis bij Hunebed Borger

Een stukje oer- Drentse geschiedenis, dat is Hunebed Borger. Hunebedden sieren al duizenden jaren het Drentse landschap. In het bijgebouw wordt een korte introductiefilm over de hunebedden getoond en zijn er verschillende maquettes te bewonderen. Een mooi stuk natuur, met ook nog eens historische waarde.

Het nieuwe Wildlands Adventure Zoo Emmen
Het nieuwe Wildlands Adventure Zoo Emmen

Dit nieuwe dierenpark opende in 2016 opnieuw haar deuren na een verhuizing naar een grotere locatie. In het park bewonder je talloze dieren, maar de zoo is ook een attractiepark. In 2018 wordt er zelfs een nieuwe achtbaan geopend. Een dagje naar Wildlands Emmen is een leuk uitje voor jong en oud.

Leef mee in Veenpark Openluchtmuseum
Leef mee in Veenpark Openluchtmuseum

Om te kijken hoe mensen vroeger leefden, moet je naar het Veenpark gaan. Hier zijn kleine nederzettingen nagebouwd uit 1870 tot 1920, inclusief oude ‘plaggenhutten’ of ‘turfhuizen’. In de zomer zijn er verschillende activiteiten die laten zien hoe het leven er destijds aan toe ging. Vaar ook eens mee op een turfschip!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

campings in Drenthe

Reviews over accommodaties in Drenthe

heel authentieke plaggenhut die lekker warm is.

Dianne, 19-2-2018

Leuk ingerichte plaggenhut met bedstee! Maar gelukkig wel met de luxe van vloerverwarming en een houtkachel. De bedstee was knus en warm. Dus ook in de winter kun je rustig naar de plaggenhut.

Wij waren met z'n tweeën. Maar ben je met 2 kleine kinderen, houd er dan rekening mee, dat ook hun bedstee in de woonkamer/keuken ligt. Dus dan heb je weinig privacy meer.

een prachtige belevenis voor het hele gezin

Henk de Wit en Marieke van Riel, 18-2-2018
    We hebben van elk moment genoten in de keuterij Drostenveen waar we ons vier dagen thuis hebben gevoeld. De plaggenhut combineert een authentieke sfeer met het comfort (en vloerverwarming) van nu. Bij aankomst stond het geitje Greetje ons al op te wachten in het stalletje aan het huis. Via een raam bij de eettafel konden we de hele dag Greetje in de gaten houden. De kinderen vonden het heel leuk om haar van vers hooi te voorzien en met haar te wandelen. En de meiden hadden elk hun eigen bedstede om in te slapen en te spelen. Wij waren blij met onze fijne stoelen bij de open haard. Daarnaast zijn we aangenaam verrast door de gastvrijheid van Bert, Elly en Aafke... de mogelijkheid om broodjes en eitjes aan te schaffen en de aandacht voor de kinderen. De omgeving is prachtig (o.a. het Dwingelderveld). We komen graag een keer terug en kunnen het iedereen met jonge kinderen aanbevelen.
Drenthe scoort een 8,2 uit 10, op basis van 7404 reviews