header
Drenthe

Kampeervakantie in Drenthe

De dunst bevolkte provincie van Nederland is Drenthe. Hier zijn niet de steden de toeristentrekpleisters, maar juist de gezellige dorpen en de natuur. Perfect voor een heerlijke kampeervakantie, dus! Drenthe biedt plezier voor het hele gezin, of je nu voor cultuur, avontuur of lekker ontspannen gaat.

Inspiratie voor kamperen in Drenthe

Top 3 mooiste campings

Kamperen in Drenthe

Met de kinderen naar Drenthe

De leukste kinderactiviteiten

Top 3 must do’s

Dit moet je doen in Drenthe

Top 3 mooiste campings

Voor jong en oud: Camping De Fruithof

Camping De Fruithof is een aanrader voor elke leeftijd. Voor kinderen worden er veel leuke activiteiten georganiseerd, en er is een groot overdekt zwembad. Je logeert vlakbij het gezellige Emmen, waar ook Dierenpark Wildlands en attractiepark Drouwenerzand liggen. De omgeving leent zich perfect voor een mooie wandeling.

Midden in het groen: Camping De Berken

Midden in de natuur slapen? Logeer dan zeker bij Camping De Berken. Je kampeert in een prachtige bosrijke omgeving. De camping is erg netjes en je hebt de beschikking over privé- sanitair. Voor de kinderen zijn er speelveldjes en is er een leuk animatieteam aanwezig. Je maakt prachtige wandelingen of fietstochten in de omgeving van Gasselte.

Aanrader: Camping Landclub Ruinen

Bij Camping Landclub Ruinen kun je kamperen in een tent of een stacaravan, maar ook in één van de nieuwe boomhutten. Bijzonder! De camping is ruim opgezet in de mooie natuur van Ruinen, er is een groot zwembad en er worden leuke activiteiten georganiseerd. Camping Landclub Ruinen is een aanrader.

Met de kinderen naar Drenthe

Uren speelplezier in De Drentse Koe

In De Drentse Koe vermaken kinderen zich de hele dag. Springkussen, ballenbak, blokkenzolder en kleine boerderijdieren, er is van alles te doen en te zien. Bovendien geniet je hier op een zomerse dag van heerlijk boerenijs. Binnen is er een bijzondere een glow-in-the-dark kelder, zodat je je ook met wat minder weer prima kunt vermaken.

Voor de kleintjes: Kabouterland

Wat kun je verwachten van Kabouterland? Nou, in elk geval een trollengrot, een konijnenhol en verschillende kaboutertaferelen. Dit kleine park laat je kinderen even in een andere wereld stappen. Er zijn ook kleine stokstaartjes, aapjes en andere dieren aanwezig. Een betaalbare attractie, voor urenlang plezier.

Avontuurlijk Drouwenerzand

Een attractiepark én een bungalowpark:, hier vermaken de kinderen zich met gemak. Bovendien heeft het attractiepark een all-you-can-eat- concept, dus over hongerige kinderen hoef je je geen zorgen te maken. Met meer dan twintig attracties is er genoeg te doen en Drouwenerzand ligt ook nog eens in een bosrijke omgeving.

Top 3 must do’s

Drentse geschiedenis bij Hunebed Borger

Een stukje oer- Drentse geschiedenis, dat is Hunebed Borger. Hunebedden sieren al duizenden jaren het Drentse landschap. In het bijgebouw wordt een korte introductiefilm over de hunebedden getoond en zijn er verschillende maquettes te bewonderen. Een mooi stuk natuur, met ook nog eens historische waarde.

Het nieuwe Wildlands Adventure Zoo Emmen

Dit nieuwe dierenpark opende in 2016 opnieuw haar deuren na een verhuizing naar een grotere locatie. In het park bewonder je talloze dieren, maar de zoo is ook een attractiepark. In 2018 wordt er zelfs een nieuwe achtbaan geopend. Een dagje naar Wildlands Emmen is een leuk uitje voor jong en oud.

Leef mee in Veenpark Openluchtmuseum

Om te kijken hoe mensen vroeger leefden, moet je naar het Veenpark gaan. Hier zijn kleine nederzettingen nagebouwd uit 1870 tot 1920, inclusief oude ‘plaggenhutten’ of ‘turfhuizen’. In de zomer zijn er verschillende activiteiten die laten zien hoe het leven er destijds aan toe ging. Vaar ook eens mee op een turfschip!

Sorteren

campings Drenthe

Reviews over accommodaties in Drenthe

Echte aanrader

Fam De Bruin
    18-8-2018

Met onze caravan hebben we hier een paar dagen gestaan. Bijzonder aardige beheerders, die nergens moeilijk over doen. Een heel rustige camping zonder poespas. En met heel mooie voorzieningen: super sanitair, grote huiskamer met bib en biljard en pottenbakkersatelier. Fietsen kunnen mooi binnen staan. EN een zgn 'Bijkeuken' met eettafel, fornuis, wasmachine, droger, altijd warm water.

De omgeving is heel geschikt voor prachtige fietsroutes. Kortom: hier moet je echt heen.. Wij komen hier vast nog es terug.

Een echte aanrader!!!

Staf en Christel Van Houdt-Van Erum
    18-8-2018

Een super camping voor hondenbezitters. Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaars, rustig gelegen, fantastisch wandelgebied juist buiten de achterpoort, uiterst verzorgd sanitair, kortom: perfect. T.a.v. Roosje: Was jij wel echt op deze camping? Uw beschrijving klopt helemaal niet met de realiteit.

Super

O R van Biessum
    18-8-2018

Schone en nette camping met zwembad en speeltoestellen voor kinderen in een prachtige omgeving

Heel leuk voor kinderen!

Fam. Saathof
    18-8-2018

De gastvrijheid is geweldig! Er worden leuke activiteiten voor kinderen georganiseerd!

Voor herhaling vatbaar

Annelot
    18-8-2018

We kwamen op een vrijdag aan, werden vriendelijk ontvangen op de receptie. Ze vertelde ons e.a.hoe het werkte op de camping. We hadden een prachtige plek. Restaurant en kantine was goed en betaalbaar. En bovendien vriendelijk en behulpzaam.

Animatie was uitstekend. Speelvoorzieningen waren geweldig.

Doordat het de warmste periode van het jaar was gingen onze kids niet vroeg naar bed. Want in de tent was het gewoon te warm. Daarom hebben we samen met onze kids twee nachten heerlijk buiten geslapen.

Camping is s’nachts best rustig. Ok het was misschien iets teveel lawaai. Maar ja het was s’nachts ook nog minimaal 25 graden en dan blijf je toch wat langer buiten.

De omgeving is prachtig veel bos met wandel en fietspaden. Tussen de landerijen en boerenbedrijven Is de camping op een prachtige plek gelegen.

Wel waren er boeren in de omgeving aan het sproeien, en dit maakte soms wat lawaai.

Verder drie geweldige weken gehad.

Drenthe scoort een 8,2 uit 10, op basis van 7491 reviews