We hebben een aantal aanbieders voor Corte voor je op een rij gezet:

Reviews over Corte

Mooie camping goede plek

Bas,
    17-10-2016

Prima camping als je geen animatie nodig hebt. Mooie rotsen om vanaf te springen in de rivier van 50 cm tot 3 meter! Veel schaduw. Wij waren er in juli, de camping was niet vol, misschien zijn er wat weinig toiletten als de camping vol is. Eigenaren waren vriendelijk. Zeer goed internet, maar alleen bij de receptie, heerlijk als je niet wilt dat je pubers de hele dag online zijn! Goede uitvalsbasis voor wandelingen, kanoen, abseilen en treinen. Grote supermarkt op 15 minuten lopen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Klein, simpel, vriendelijk

Saskia,
    12-8-2016

Chez Bartho is een simpele camping achter een kleine bar waar de 'locals' komen om een drankje te drinken en de dag door te nemen. Er is alleen warm water in de doucheruimte, dus niet voor de afwas. De plaatsen zijn of op een veldje (grotendeels onder de bomen) of op de terrassen. Overal is wel voor een deel van de dag schaduw. Wij vonden de sfeer erg goed. Ondanks, of misschien juist dankzij, de beperkingen die de kinderen kregen door de baas: niet te luid en niet te laat bij de tafeltennistafel... Direct naast de camping is een zwemplek in de rivier zodat je altijd nog even lekker af kunt koelen. Hier gaan ook de plaatselijke kinderen heen. Een stukje verder aan de Tavignano zijn nog een aantal slechter bereikbare maar prachtige plekjes tussen de rotsen om te zwemmen. Het uitzicht op de citadel van Corte vanuit je tent is natuurlijk onbetaalbaar.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Eenvoudige camping

marjan,
    24-6-2016

Het is een eenvoudige camping met zwembad. Ruime plekken, mag jezelf een beetje bepalen. De weg die er langs loopt hoor je goed. Wij hadden meer last van de landingsbaan. Zwembad is leuk. Er staan hier ook veel groepen schoolkinderen. Vind ik zelf minder leuk. Prima uitvalbasis om omgeving te verkennen: Corte, leuke stad. Ga naar Vizzavona met de trein en ga dan naar de cascade des Anglais. Allemaal waterpoelen om in te zwemmen, van rotsen af te springen. Je kunt gaan wandelen in het Restonicadal: Lac de Melo. Doe bergschoenen aan! Klimmen en klauteren langs staalkabels. Drink op de terugweg iets bij bergerie de Melo: stinken binnen! U hoort het al, wij verblijven niet zo veel op de camping en dan ben je al snel te vreden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

prachtig gelegen

Tineke,
    4-9-2015

Mooi gelegen camping onder olijfbomen met een prachtig uitzicht op de citadel van Corte. Het is een eenvoudige camping met prima sanitair, schoon en heerlijk warme douches. Je kan er 's morgens brood kopenen andere ontbijt producten en 's avonds kan je er wel pizza eten. De camping is op loopafstand van Corte met alle winkeltjes een eetgelegenheden, daarvoor hoef je niet speciaal op de camping te zijn.

Gereisd met partner in augustus 2015

mooie uitvalsplek voor de omgeving

P uit Heemskerk,
    17-8-2014

Zeer vriendelijke eigenaar ,10 min lopen van Corte en een goed onderhouden camping. Zicht op de citadel, aan een heerlijk koude rivier met strandje.

Gereisd met partner in juli 2014