camping Calviac (Lot)

Reviews over Calviac (Lot)

Rust! Gemoedelijke camping.

Simone,
    12-8-2018

Nette camping, zeer vriendelijke campingbeheerders. Animatie voor kinderen en volwassenen. De wandeling naar de waterval is een echte aanrader. De campingbeheerder was onze gids. Flinke daling en klimmen.

Onze tieners (13-14-17 jaar) was het meertje en het zwembad geweldig. Alles met mate, geen harde muziek of drukke animatie die over de camping dendert. Er werden ook "eetavondjes" georganiseerd (mosselen, hamburger), disco (1x per week). Om 23 uur was het rustig op de camping. Frisse avonden en nachten, hierdoor heerlijk kunnen slapen. Overdag was het gewoon lekker warm tot heet.

Aurillac, in de streek Cantal, ligt op 40 min. rijden en is een aardig grote stad in de buurt.

Nadeel, vinden wij, dat je 20 min. moet rijden naar de eerste (dure) supermarkt en 40 min. naar een grote E.leclerc. Ook de snelweg is bijna 80km verwijderd van de camping, hierdoor wel echt stil 's nachts! Jammer van het handdoekjeleggen bij door sommige gasten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

TOP VAKANTIE !!

Hoeks,
    2-8-2018

Een super nette kindvriendelijke camping. Het zwembad is TOP, zeer netjes met kunstgras afgewerkt. Glijbanen zijn heel leuk. Ook de “ wipeout baan “ in de plas was erg in trek bij onze kinderen. Helaas wel een paar keer sneetjes in de voeten door glas en stenen die op de bodem liggen. Het klimparcour is een echte aanrader , ook voor volwassene erg leuk. Wij hadden een stacaravan gehuurd die perfect was. We hebben een top vakantie gehad maar zou de volgende keer voor een iets grotere camping kiezen. Wij vonden hem echt te klein, meer Fransen dan Nederlanders en wij hebben dat liever andersom. En we wisten dat het in de middel of nowere lag maar dacht dat het wel mee viel....! Maar je moet echt een half uur rijden om bij een supermarkt te komen , dat vonden wij erg jammer. De campingbeheeders doen hun uiterste best om het iedereen naar hun zin te maken, zijn echt geweldige mensen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Fantastisch, mooie omgeving , kindvriendelijk

Fam Meeder,
    19-1-2018

Prima kleinschalige familiecamping! Gerund door een frans echtpaar die hun uiterste best doen. Perfect zwembad en voldoende vermaak voor de kids. Goed onderhouden met mooie campeerplekken en verhuuraccomedaties. Lekker eten op de camping en een mooie omgeving . Grotten van Padirac, Rocamadour, Brive en Lac du Tolerme op prima rij afstand. We gaan dit jaar voor de 2e keer!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Al 12 jr fantastisch

Tabitha,
    30-10-2017

Een oase van rust midden in de natuur. Vriendelijke eigenaren, ruime plaatsen mooi zwembad goed sanitair.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Niet echt 4 sterren waard!

Sophie,
    21-8-2017

+ Deze camping wordt inderdaad open gehouden door een vriendelijk koppel. Maar dit maakt dat er veel wordt goed gemaakt wat eigenlijk niet is.

+ De aangeboden activiteiten waren leuk en zeer schappelijk van prijs.

Wij hadden deze camping ook gekozen omdat er een riviertje aan is. Is inderdaad waar enkel spijtig dat er niet echt een degelijk inloop mogelijkheid is. En er stroomt een beekje door het domein waar de dieren lopen. Allemaal heel leuk. Was het niet dat DAT beekje uitmondt een meter voor de beste plaats waar je de rivier in kan om te spelen... Vond ik een beetje vies.

+ De kinderen vonden de dieren super en vooral dat ze bij sommige bij konden lopen.

- Ik vind het zeer spijtig dat het winkeltje enkel in de voormiddag open is en er dan tussen 12u15 en 18u30 geen eten (buiten snoeperijen) voorzien is. Wetende dat de eerste winkel pas op 20min rijden ligt...

- De avonden waarop er speciale maaltijden worden gegeven is er bijna geen mogelijkheid om andere dingen te eten.

- Wij hadden pech om een paar dagen heel slecht weer te hebben (drie dagen rond 11graden en regen) maar dan hadden we plots 2 dagen waarop de elektriciteit om de haverklap uitviel.

- Sanitair was proper maar de ene douche koud water en de volgende warm.

Ik vond de camping op zich heel leuk. Maar een 4-sterren camping kan je niet running als je zelf alles in de hand wil hebben. Wij zijn al op betere campings geweest die geen 4-sterren hadden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017