• Type accommodatie

campings in Bourgogne

Reviews over accommodaties in Bourgogne

Relaxt

Nynke Fennema, 6-2-2018
    Ruime staanplaatsen afgescheiden door heggetjes, er hing een prettige sfeer, de sanitaire voorzieningen waren goed en schoon. De camping ligt in een glooiend landschap met hier en daar een boerderij. Het dorp is op loopafstand, behalve een bakker is er een leuk dorpscafé waar dorpelingen 's ochtends koffie komen drinken. Rond dit dorp geen wijngaarden maar weilanden, in de Bourgogne zelf natuurlijk wel. Wij namen op de heenweg vanaf Langres de route national en kwamen op een Route des Grands Crus terecht. Interessant! Je komt door bekende wijngebieden en rijdt door stadjes/dorpjes met bekende wijnhuizen. Aan de randen van de camping zijn een paar enorme staanplaatsen met prachtig uitzicht over glooiend landschap. De stad Macon is een bezoek waard evenals de veemarkt in St. Christophe-en-Brionnais waar het Charolais rund wordt verhandeld. Zwembad bestaat uit twee stukken, de ene heeft een leuke glijbaan.

Très magnifique, we komen weer.

Kees & Anja, 4-2-2018
    Fijne camping op heerlijk stille locatie. Nog nooit vaker naar dezelfde camping geweest, maar voor deze camping een uitzondering gemaakt. Eigenaren Gerard en Didi zijn prettig in omgang en zorgen goed voor je. Gerard is een goede kok en Didi serveert op geheel eigen wijze. Voor weinig geld bijna iedere avond op het eenvoudige en daarom laagdrempelig terras een drankje en een hapje doen. De camping wordt goed onderhouden, is prachtig gelegen en lekker rustig. De 50+'er voelt zich hier snel thuis. Zowel op de camping als in de omgeving is niet veel voor de jeugd te doen. Het WiFi signaal is niet al te sterk, maar dat drukt voor ons de pret niet.

heerlijk

Nico Witte, 3-2-2018

goede ligging

lekker rustig

gezellig

ideaal met hond

Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen

Paul, Judith, Luuk & Daan, 3-2-2018

Ieder jaar zoeken we opnieuw naar een camping geschikt voor jonge kinderen. We houden van kleinschalig zodat het een beetje overzichtelijk blijft en de kinderen rustig zelf op pad kunnen. Voor de zomervakantie van 2017 vonden we Les Arbois, en dat was een schot in de roos! Een heerlijk rustige camping waar kinderen de hele dag hun gang kunnen gaan, en de eigenaren doen er alles aan om het je naar de zin te maken.

De camping beschikt over een broodjes services en een simpel, maar zeer smakelijke eetkaart om 's avonds wat te kunnen eten, ook af en toe lekker om niet te hoeven koken. En als de kids klaar zijn met eten en nog wat jong zijn om te lang aan tafel te zitten is het geen probleem als die vast even naar het speeltuintje gaan, heerlijk! Er is een leuk speeltuintje wat lekker in de schaduw ligt en een groot opzet zwembad, wat prima voldoet voor de nodige verkoeling. Het zwembad heeft een hoog hek eromheen en een poort met de sluiting bovenaan, kleine kinderen kunnen hier zelf absoluut niet in. Voor de allerkleinste wordt tijdens de warmste dagen ook nog een klein opblaasbad neergezet. De zonen van de eigenaren van de camping geven 1x per week een leuke googelshow waar natuurlijk alle kinderen naar komen kijken, en er is ook 1x per week een kampvuur, er kan af en toe een rondje op de pony worden gereden, mee de dieren worden gevoerd en geknutseld, echt meer dan genoeg te doen dus!

De camping ligt op een rustige locatie en is ook goed te bereiden (geen steile of zeer smalle wegen) met een grote caravan. In de omgeving is genoeg te doen (denk aan grotten, roofvogelshows, kastelen etc.), al moet je daar wel al snel een half uurtje of iets langer voor in de auto, maar dat is in deze prachtige omgeving geen straf. Er ligt een grote supermarkt en tankstation in een dorpje verderop, een KM of 5 vanaf de camping.

Het sanitair wordt door de eigenaren zelf bijgehouden, en is gewoon zeer netjes, heel anders dan op een grotere camping waar er een schoonmaakploeg voor ingehuurd wordt.

Ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken, en voor de eerste keer gaan wij dan ook de komende zomervakantie nog een keer terug naar dezelfde camping.

Perfect!

Philip & Veronique, 24-1-2018

Heerlijke camping met basic maar erg goeie en nette faciliteiten, mooie buurt, erg rustig en een uiterst sympathieke & behulpzame eigenaar Robert.

Top!

Bourgogne scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1447 reviews