We hebben een aantal aanbieders voor Banjole voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Banjole voor je op een rij gezet:

Reviews over Banjole

• 7burhanelse204-09-2016

banjole is klein

Banjole is een klein dorp met een aantal campings plus stranden, niet veel recreatie.

• 6Cultuur
    • 5Stranden

augustus 2016

• 4Carine29-08-2016

Niet veel te zien of te doen

Omdat er in Banjole niet veel te beleven valt deden wij excursies.

Excursies: Wij boekten 4 excursies bij touroperator (om toch eens weg te geraken) . 1) Brijuni 2) Rovinj 3) kajakken op Limfjord 4) aquapark Istralandia. 1) Brijuni kostte 375 kuna per persoon voor een halve dag (we kregen 10% korting) en betaalden 337,5 Kuna. De bus zou ons oppikken om 12.05 uur aan de kerk, maar om 12.45 uur was er nog geen bus te zien. We stonden in de volle zon, dus we gaven het op. Volgens touroperator was de bus er 2 minuten later. We hebben ons geld terug gehad en voor 350 kuna hebben we de excursie Brijuni voor een hele dag met eten geboekt bij de fietsstalling voor het hotel. Zij pikten ons wel tijdig op. Voor Brijuni wordt in de boekjes veel reclame gemaakt (zou een "must" zijn: met een safaripark, romeinse ruïnes, museum van Tito, paleis van Tito, een pootafdruk van een dinosaurus), maar eigenlijk is er niets te zien. In het Safaripark staan nog 3 à 4 dieren. Het treintje rijdt voorbij de Romeinse ruïnes. Je kan er niet uitstappen, nauwelijks een foto nemen. Het museum van Tito omvat een hoop foto’s van Tito: Tito met Koning Boudewijn, Tito met Arafat, Tito met schoolkinderen, Tito met anderen. Je leert er niets over hun geschiedenis. Er is een gids bij, maar die komt niet verder als: links ziet u een kerk en rechts ziet u een olifant. Het paleis van Tito en de pootafdruk van de dino krijg je niet te zien. Deze uitstap is dus overroepen. 2) Rovinj (halve dag 150 Kuna). Als je in Spanje een uitstap Valentia boekt, krijg je met een gids de meest bezienswaardige dingen te zien en krijg je uitleg. Wij werden in Rovinj afgezet (gedumpt?) en werden 3 uur later weer opgepikt. (Zoek het dus zelf maar uit). 3) Kajakken op Lim Fjord (Van 9.00 uur tot 15 uur, lunchpakket één pistolet met ham/kaas, één appel en één flesje water, prijs 280 Kuna). Limfjord moest zo mooi zijn, er zijn daar films opgenomen van Winnitou. Ik vond dat je even goed kon gaan kajakken op de Lesse. Ook hier gaf de gids heel weinig uitleg (zoals elke gids in Kroatië) 4) Istralandia prijs 250 Kuna (inkom daar 180 Kuna en dus 70 Kuna voor transfert). Hier staan echte wilde waterbanen. Ik vond dit de moeite (als je van wilde attracties houdt). Het is een echt waterpretpark en geen zwembad met een paar glijbanen. Er is in Istralandia ook een volleybalplein, een voetbalplein. Er wordt ook geëntertaind: aquagym, quiz en tegen sluit is er een schuimkanon met schuimdouche. Voor de kleintjes is er een piratenboot met glijbanen en hun gezicht wordt beschilderd.

KROATIË: Ik vond Kroatië vergane glorie. De jonge Kroaat, die een beetje geld en een auto heeft, gaat buiten de stad wonen. Hierdoor blijven steden als Pula en Rovinj een beetje verloederd achter. Naast het amfitheater staan er bouwvallige huizen en sociale woningbouw. Niet echt een plaatje. Naast de jachthaven van Pula bevindt er zich een industriële haven met kranen en jaknikkers. Dat neemt ook het cachet van de stad weg. Wie houdt van zandstranden met palmbomen gaat best niet naar Kroatië. Je vindt er enkel steenstranden met naaldbomen. Dus ook niet echt idyllisch. Zoals reeds gezegd zijn er slechte verbindingen met het openbaar vervoer. Op dat vlak is Kroatië slecht georganiseerd. Kroatië komt trouwens op meer vlakke slecht georganiseerd over (komen te laat, loopt niet volgens plan, sociale woningen naast een amfitheater, enz.)

• 4Sfeer in stad
    • 4Stranden

augustus 2016

• 8Ronny Scheers09-08-2015

Zeer rustig!!!

Lekker rustige vakantiebestemming, centrum is klein, maar heeft leuke konoba's, goede uitvalsbasis voor omliggende centra te bezoeken!

• 10Zorg voor natuur
    • 1Uitgaanslevenn

juli 2015

• 7FamRiepen04-08-2015

mooie plaats volop in ontwikkeling

er zijn al veel campings maar de bouw van appartementen is in volle gang.

• 7Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 10Stranden

januari 2015

• 9Jan03-07-2015

Fantastische plek.

De inwoners hier zijn vriendelijk en behulpzaam.

• 9Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 7Rolf26-06-2015

Mooi en ongerept natuurgebied

Een rustig plaatsje met enkele campings en ongerepte natuur. Geaccidenteerd terrein / wegen met naar het zuiden toe losliggende fietspaden.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2015

• 5Silke16-02-2015

Saai

Banjole stelde niks voor, er was niks te doen.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn
    • 3Stranden

juli 2014

• 9Wim van en Berg19-10-2014

Gewoon Prachtig

Banjole heeft veel strandjes die langzaam aflopen in zee, ideaal voor zwemmen met jonge kinderen. Ook zijn er op de campings in Pula, Medulin en Banjole voldoende voorzieningen, zoals speeltoestellen, die een leuke vakantie voor kinderen garanderen!

• 10Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Stranden

januari 2014

• 7anita21-09-2014

Niet geweldig.

Banjole zelf is niet veel te doen. strand in de buurt is wel mooi met speelgelegenheid voor kinderen. Mooi natuurpark dichtbij. De omgeving is wel mooi.

• 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juli 2014

• 7Baakman17-09-2013

Leuke plaats met aardige mensen

Veel leuke restaurantjes, het strand is erg druk en niet heel bijzonder.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur