Battambang

We hebben een aantal aanbieders voor Battambang voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Battambang voor je op een rij gezet:

Reviews over Battambang

Prima tussenstop met wat bezienswaardigheden

Niki
    2-12-2018

Vond dit niet zo'n leuke stad, maar prima als tussenstop, in 1 dag kun je makkelijk alles bekijken. Wat erg leuk was maar buiten de stad was het bamboe treintje, je ziet alleen maar natuur om je heen, vooral veel gras en gaat als een speer. Eigenlijk stelt het niet veel voor maar toch leuk om te doen. Ook zijn we nog naar de batcaves gereden, hier vliegen rond een bepaalde tijd duizenden vleermuizen uit een grot om voedsel te gaan zoeken, indrukwekkend om zoveel vleermuizen te zien. Hier kun je ook de berg op om nog een tempel te bekijken en wat geschiedenis (minder leuk maar dat kom je meer tegen in Cambodja) Verder vanaf de berg een mooi wijds uitzicht. Prima hotel en restaurant gehad.

Gereisd Met partner in november 2016

Niet heel bijzonder, maar de omgeving geweldig

gaston_marloes
    19-4-2016

Wij vonden Battambang niet zo interessant, het leuk om langs het water te wandelen. Vanuit het Battambang Resort hebben wij een fietstocht gemaakt met een gids. Dwars door het platteland en de rijstvelden. Onderweg stop je bij een Pagode, een rijstpapierfabriekje en een fruitplantage. Je ziet vrouwen kleefrijst en rijstwijn bereiden. Je wandelt door dorpjes en je ontmoet de lokale bevolking. Ook hebben we een ritje gemaakt met de bamboetrein, een traditioneel vervoermiddel per spoor. Een hele belevenis.

Gereisd Met partner in Sat Nov 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Landelijk omgeving!

fam_klaver
    24-11-2014

Battambang is nog niet toeristisch. Hier in de omgeving zie je nog een authentieke Cambodja: kleine dorpjes met zijn traditionele huizen op palen, gekleurde lotus velden, groene rijst velden, bruiloft feesten en een begrafenis ceremonie. Hier in de omgeving hebben we een ritje in een ossenwagen gemaakt. Grappig was, dat we deze keer zelf een attractie waren voor de lokale mensen. We werden toegejuicht en iedere keer als we mensen voorbij gingen werd naar ons gezwaaid. Een jonge man makte zelfs een filmpje van ons vanuit zijn auto. We hebben erg genoten van alle aandacht!

Gereisd Met partner in november 2014

het echte combodjaanse leven

linda en frits
    19-9-2014

Het is de moeite waard om hier te stoppen als je van Siem reap naar Phnom penh reist. Battambang is een klein dorp. Over dag is het druk op straat maar s'avonds is alles vrij vroeg dicht. Je hebt hier en daar wel een eet gelegenheid maar winkeltjes zijn na 20:00 allemaal dicht. Langs de rivier is nog wel wat leven maar verwacht er niet te veel van. Je kan in Battambang echt een fantastische excursie doen. Een dagje het plattenland van Battambang. Dit echt een geweldige excusie waarbij je in contact komt met de lokale bevolking. Veel dingen onstaan spontaan, sta open voor wat je onderweg ziet en toon interesse. Vraag naar een kijkje bij een tankstation, je zal je rot lachen. stop als je een klein winkeltje aan huis ziet en vraag als je daar naar de wc mag.....je weet niet wat je ziet.

Gereisd Met partner in maart 2014

Een stadje waar je geweest moet zijn.

John en Henrita Bens
    21-3-2012

Een relatief rustige stad waar vooral rondom heen veel cultuur en oudheden te vinden zijn. De bamboetrain is een aanrader maar doe dit wel snel want hij dreigt binnenkort te verdwijnen ivm de restauratie van het spoor waardoor er weer "gewone" treinen over gaan rijden.

Gereisd Met partner in maart 2012
Battambang scoort een 7,9 uit 10, op basis van 25 reviews