Hotel Alba

7.2Goed

Bulgarije, Bulgarije, Zonnestrand (Sunny Beach)

7.2Goed

Hotel Info

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
Meer hotelinfo

515 reviews over Hotel Alba

• 8Mali13-09-2007

wij gingen 14 julie voor 6 dagen.

Ik vind het te weinig kinderactiviteiten, behalve dan de zwembad. Als je smorgens niet op tijd een ligstoel hebt, dan zit je ergens op een terrasstoel. jammer dat de zwembad ijskoud was!! verder... Mooi en schoon hotel, ligging is echt perfect,zit tegenover een pin automaat en taxistandplaats, gezellige cafe's, en clubs om de hoek en op loopafstand van het strand en boulevard. Kamers zijn erg ruim met mooi uitzicht vanaf het ruime balkon, mooie badkamer met bad.Eten was idd niet echt afwisselend,we raden aan buiten de deur te gaan eten omdat dat heel goed eten is en gezelliger en je niet tijd gebonden bent.

• 6Carin en Johan07-09-2007

Wij zijn op 27 augustus teruggekomen en hebben een fijne vakantie gehad. Het hotel ligt midden in het centrum en er is van alles en voor iedereen wat te beleven. Het eten is goed voor een hotel in deze prijsklasse. De kamers zijn netjes en ruim en worden elke dag schoongemaakt en voorzien van nieuwe handdoeken. De bedden zijn goed. Het zwembadwater was dagelijks te koud om lekker in te vertoeven en de vloer om het zwembad laag bezaait met peuken en je moet goed opletten waar je loopt om te voorkomen dat je op afgebroken steentjes staat. Liggend rond het zwembad bestaat de kans om bij een verkeerde windrichting s’middags in de stinkrook van de eethuisjes te liggen.De meeste mensen in Bulgarije zijn stug en niet zovriendelijk als in andere vakantie landen. Volgend jaar weer en dan in een hotel met een ander prijskaartje.

• 8yvonne 30-08-2007

Het hotel ligt inderdaat midden in het drukke centrum.Als je s'nachts je balcondeur dicht houdt merk je er niets van.Verder was het eten best goed,er is genoeg keus voor klein en groot.Alles is goed op loopafstand te bereiken.Je merkt wel dat ze de prijzen in het hoogseizoen al aan het verhoogen zijn,alleen het drinken was nog heel goedkoop.Voor gezinnen met kleine kinderen is er in t'zonnestrand ook genoeg te beleven.De zee was ook erg fijn,mooi helder water en lekkere golven en fijn van temperatuur.Wij zijn de eerste week van augustus geweest.

• 7fewiljo28-08-2007

Wij waren met 5 volwassenen en 3 tieners in de leeftijd van 15 t/m 17 jaar. Het hotel ligt midden in het centrum. Ga je op stap tot 4 uur in de morgen zul je de ligging perfect vinden, lig je eerder in bed dan heb je ontzettend veel geluidsoverlast van de bars. Volgens mij maakt het niet uit welke kamer je hebt, aan de mainstreet of zoals wij aan het zwembad, zelfs met de deuren dicht heb je er last van. Het eten is geen 4 waard. Het ontbijt is goed (meer dan 10 soorten vlees), rauwkost,eieren,worstjes,maar wel de goedkoopste jam (gelei). Het avondeten is meer een gaarkeuken, de ene dag iets beter. maar weinig smaak. De kamers zijn netjes en ruim. De bedden zijn goed, de kussens hard of met knobbels. Het personeel is vriendelijk. Het zwembad heeft net genoeg plaats maar je moet voor 8 uur je handdoekje neerleggen. TIP: neem voor alle zekerheid oordopjes en je eigen kussen mee.

• 8Erik03-10-2006

Ik ben gister terug gekomen van 8 dagen Bulgarije aan het Zonnestrand! Ik en mijn moeder verbleven in Hotel Alba. De ligging is zeer goed lekker midden in het centrum van Zonnestrand. dichtbij allerlei winkels en barretjes en restaurants!! en de zee en het strand ook op loop afstand! Het hotel is ons zeer goed bevallen want het eten was zeer goed en zeer gevarieerd! ik heb elke dag mijn buikje rondgegeten. de kamers in het hotel zijn lekekr ruim met een mooi balkon en goed uitzicht! ook word alles goed schoongehouden!! Iedereen was erg vriendelijk en aardig daar!!

Ik kom zeker nog eens terug

• 7Ineke Arjo van den heuvel29-09-2006

Wij zijn twee weken in hotel Alba geweest met onze 2 kinderen. Wij hebben het erg naar onze zin gehad. Je zit midden in het centrum, dus je hoeft nergens ver voor te lopen. Voor de jongste van 8 jaar was er weinig contact met andere kinderen. Het hotel zelf was erg netjes, schoon en ruim opgezet.Het eetgedeelte was echter veel te klein, en soms moest je wachten voor een tafel, dat was erg irritant. Het eten was redelijk goed, best veel variatie, alleen het ontbijt vonden wij iets minder. Verder hebben we een heel leuke vakantie gehad.

• 3Wilma Versluis19-07-2006

Dit hotel is zeker geen 4 sterren waardig. Aan de buitenkant ziet het best leuk uit, maar de kamers ..... Een armoedige inrichting, een badkamer die aan werkelijk alle klanten lekte, te klein zwembad met te weinig ligstoelen. Onze reis was op basis van half-pension. Het ontbijt-buffet was erg goed, het diner-buffet beduidend minder. Elke dag heeft een vast menu, waardoor men na 1 week weet voor welke dag(en) een restaurant moet worden gezocht. Ruim 3x per week stond er gebakken lever en makreel op het menu. Enkele dagen hebben wij wel lekker kunnen eten: kipsnitzel, kebab, gegrilde kip. Uiteraard is smaak persoons gebonden, maar over het algemeen gezien geef ik het diner-buffet een absolute onvoldoende. Het receptie-personeel is onvriendelijk en spreken de talen erg slecht. Ronduit belachelijk: huur moeten betalen voor het kluisje wat zich in de kleding kast op de kamer bevindt ! Ik ben erg benieuwd wie de sterren aan dit hotel heeft toegekend !!

• 7de Boer14-07-2006

het hotel ligt gunstig in het midden van het zonnestrand dus overal dichtbij. het eten was de eerste week goed (buiten het hoofdseizoen) maar de tweede week werd het eten steeds slechter dat vond ik vervelend. de kamers waren op zich goed (met airco) maar ze zijn duidelijk niet bestand tegen zware regenval. het had namelijk flink geregend en dus was mijn kamer ondergelopen (terwijl ik toch op de 6e verdieping zat! ) het liep gewoon via het balkon naar binnen. wat ook irritant was, was dat het dak vervolgens ook begon te lekken (dit gebeurde in het hele hotel.

11 tips over Hotel Alba

• mac_karsten, 03-06-2012

Ook in het voorseizoen is Bulgarije erg mooi. We maakten een tripje naar een dorpje (Bulgaarse cultuur experience) en hebben een boottocht gemaakt en een bezoek aan Sozopol gebracht. Zeker de moeite waard. Andere tip: ga niet eten midden in het centrum, maar iets er buiten (Danny's bijv). Ook in het voorseizoen erg druk en goedkoop. Je vers gebakken vis wordt daar voor je klaar gemaakt aan je tafel (kop eraf, graten eruit enz). Tip: Nessebar met de bus.

• yente__xx, 31-07-2013

Boek geen kamer met zee-zicht als je geen geluidsoverlast wilt!

• machteld zijlstra, 10-06-2013

Met de bus voor 1Lev pp naar Nessebar. Leuk ouderwets dorpje. Goedkoop eten & drinken.

1 vraag over Hotel Alba

• maarten, 31-05-2011

betalingen

Ik ga deze zomer naar Bulgarije en in het reisbureau zeiden ze dat ik overal wel kon betalen met euros maar aangezien ik hier toch veel mensen zie verwijzen naar de lev vroeg ik mij af of dit wel waar is. Heb je bulgaars geld nodig of niet?

mvg, Maarten

Leen Rosseel, 10-06-2011

hey ik ga zelf ook deze zomer naar Bulgarije je kan er niet met euro'tjes betalen en jbent het beste van daar terplaatse in het hotel te gaan wisselen zeker niet opstraat of zo en je kan er ook wel geld halen uit de muur.

Geert, 13-06-2011

Hallo, Je kan ginder geld uit de muur halen of wisselen in het hotel. Wisselkantoren op straat beter vermijden, enkel Crown is betrouwbaar.

• De staf spreektDuits, Engels
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand11 minuten lopen, 800 m, < 5 minuten met de auto

• Animatie programmaAanwezig
  • Aanbod voor kinderenKinderdisco, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenBalkan, Duits, Engels, Europees-Aziatisch, Gerechten voor gasten met allergieën, Internationaal, Italiaans, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkbenodigdheden, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Begeleidingsprogramma, Concierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Krant, Post service, Stomerij, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkerenBetaald