Zonnestrand (Sunny Beach)

Op vakantie naar Sunny Beach? Sunny Beach is een van de meest populaire vakantiebestemmigen voor jongeren die een zon, zee, strand en feestvakantie voor ogen hebben! De badplaats bevat grote clubs, ontelbare cafe’s en een levendige boulevard. Overdag ga je loungen of rol je een handdoek uit op het strand. Om tegen de avond weer richting het bruisende centrum te gaan. Enjoy!

Lees meer over Zonnestrand (Sunny Beach)

We hebben een aantal aanbieders voor Zonnestrand (Sunny Beach) voor je op een rij gezet:

Stip Reizen

vakanties Zonnestrand (Sunny Beach)

Stip Reizen

Over Zonnestrand (Sunny Beach)

Sunny Beach (Zonnestrand) ligt op 25 kilometer van het vliegveld in Burgas en op 90 kilometer van het vliegveld in Varna aan de Bulgaarse Zwarte Zee. Dankzij het fijne klimaat is het hier heerlijk vertoeven. Aan het acht kilometer lange zandstrand is plek genoeg om neer te strijken.

Ook is het mooi meegenomen dat de prijzen in Bulgarije een stuk lager liggen dan in andere vakantiebestemmingen. Zo hou je je strandvakantie betaalbaar en kun je net wat vaker een terrasje pakken.

Sunny Beach is een populaire uitgaansplaats vol restaurants, discotheken, attracties, winkels, hotels en appartementen, maar ook een uitstapje in de buurt is zo gemaakt. Bezoek bijvoorbeeld een van de aquaparken of ontdek het pittoreske plaatsje Nessebar.

Weer & Klimaat Zonnestrand (Sunny Beach)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)11°16°21°25°28°27°24°19°13°
Min. temp. (℃)-1°12°16°18°17°15°14°
Zonuren3h3h4h6h8h9h11h10h8h5h3h2h
Zeewatertemp (℃)10°12°17°21°27°27°24°20°13°
Dagen regen101091210976881012

Reviews over Zonnestrand (Sunny Beach)

• 8sylvia28-07-2010

erg toeristisch

sunny beach heeft een erg lange boulevard vol met winkeltjes,restaurantjes, bars waar alles goedkoop is.2,5 euro voor een cocktail, maar het is altijd happy hour en je krijgt gratis shotjes.verder heb je ook alle fast food ketens en veel discotheken.Je hoeft geen schrik te hebben voor de criminaliteit,ik heb me nooit onveilig gevoeld ondanks alle reacties te hebben gelezen, je moet zelf ook weten hoe je je gedraagt.wij hebben ook de excursie gemaakt naar istanbul, 81 euro voor 2 dagen met overnachting, echt de moeite waard.

• 9Uitgaanslevenn
    • 7Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2010

• 9Amanda30-11-2010

Gezellig!

Prima naar ons zin gehad! 11 dagen samen met een vriendin geweest, laat in het seizoen, maar nog prima vermaakt! Minder nederlandse jongeren maar wel veel jongeren uit andere landen... Uitgaan kun je hier zeker, en ook lekker op het strand hangen en de boulevard afslenteren. Het naastgelegen Nessebar is leuk om een keer te bekijken, ook hebben we een Quadtocht gemaakt door de bergen! Erg leuk! De natuurlijke omgeving vond ik niet super bijzonder, maarja! Wel een erg leuke vakantie gehad, met mooi weer, gezellige sfeer, super en betaalbaar uitgaansleven!:)

• 9Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2010

• 5Paulien28-08-2010

Corrupt, onveilig en onvriendelijk!

Strand en zee was mooi, Verder vooral corrupt onveilig en onvriendelijk!

Elk moment kan je beroofd worden en de politie zit gewoon aan de coctails in diensttijd, zegt genoeg denk ik!

• 3Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in augustus 2010

• 8fam. vd Munckhof14-09-2009

gezellige badplaats

Sunny Beach heeft ons aangenaam verrast. Mooie zandstrand, lekker windje zodat het niet te warm aan voelt. Veel toeristenwinkeltjes met kleding (voornamelijk voor jongeren), veel restaurants vaak met live muziek. Je wordt soms aangesproken om te komen eten, bij het shoppen wordt je in eerste instantie met rust gelaten. Erg prettig. Geen criminaliteit gezien, alleen de arts die wij noodgedwongen bezocht hebben had een erg hoge rekening. Midden gedeelte van Sunny Beach voor jongeren, links en rechts van het midden geschikt voor iedereen. Aanbeveling voor jong en oud, ga zeker nog een keer terug.

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

september 2009

• 7Peeters15-09-2009

Leuke vakantieplaats!

In augustus 12 dagen naar Zonnestrand geweest. Wij vonden het een leuke vakantieplaats, ook voor gezinnen. Strand is erg mooi, heerlijk weer, veel winkeltjes met vaste prijzen en zonder opdringerige verkopers. Overal eettentjes die redelijk goedkoop zijn. Bulgaren zijn inderdaad niet echt vriendelijk, maar verder geen last van gehad. Van criminaliteit hebben wij ook niets gemerkt. Ga zeker een keer naar Nessebar, met boot, treintje of bus. Voor iedereen die nog gaat: een fijne vakantie!

• 6Cultuur

september 2009

• 7Andre17-08-2010

Hemel op aarde

Voor jongeren die krap bij kas zijn is dit een perfecte uitvalbasis. Op het strand kost een biertje omgerekend ongeveer 0,50 euro. In het uitgaansleven betaal je voor een biertje ongeveer 1,30 euro. Het uitgaansleven is super, met name discotheek Glade Viking. Er komen velen nationaliteiten samen in Sunny Beach: Nederlanders, Russen, Zweden, Duitsers, Polen etc. Dat maakt de sfeer extra leuk. Van de Bulgaarse cultuur is in Sunnybeach niet veel te proeven. Daarvoor kun je beter de binnenlanden intrekken.

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 4Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2009

• 7debbie 29-10-2013

Leuke plek voor een keer, maar ook niet meer

We hebben het naar ons zin gehad in Sunny Beach. Echt een leuke vakantie, maar dat kwam voornamelijk voor de gezelligheid van andere nederlanders en het hotel 'Majestic'. Het is lang genoeg om 8dagen te gaan want wij vonden dat er niet veel te doen was. Het is vast geweldig als je met vrienden/vriendinnen op vakantie gaat om hier te stappen. Cultuur is er niet of nauwelijks evenals excursies wat wij graag hadden gewild. De Bulgaren vinden we zeker geen prettige mensen. Vaak onvriendelijk en waren niet te vertrouwen mbt geld. Een keer leuk, maar hoeven verder niet meer naar Bulgarije toe. We hoorden echter van de Bulgaren dat Sunny Beach de leukste plek is om naartoe te gaan in Bulgarije!

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met partner in september 2013

• 8Joost28-07-2015

Zeer geschikt voor families en jonge uitgaanders mooi zand strand en loopt zeer geleidelijk af

• 8Zorg voor natuur
    • 10Stranden

juli 2015

• 7hoenselman31-07-2013

Sunny Beach een geweldige stad

Leuk voor de jeugd, overal kun je jezelf prima vermaken!

• 8Sfeer in stad
    • 5Cultuur
    • 10Stranden

juli 2013

• 8G.j. Brandsma22-06-2015

Mooi en nog goedkope vakantie

Wij waren met eigen kinderen en kleinkinderen er is voor iedereen wel iets.

• 7Zorg voor natuur
    • 8Stranden