Hotel Azalia

• Sauna

18 reviews over Hotel Azalia

• 5Danilo21-06-2017

Domper

Helaas een domper. Ligging is prettig, je loopt direct vanuit het hotel het strand op. Ligbedden zijn mwa. Eten is,tja, apart. Ieder z'n smaak maar veelal koud en vies. Ook hebben we nog wat extra's van de kok gekregen. (Lees: Haren) Dit meerdere malen.. Kamer was prima. Word elke dag verschoont. Elke kamer in het hotel heeft zeezicht. Animatie is matig maar Meertalig. Speaker staat overdag bij de bar bij het zwembad, vaak op standje maximaal.. Oh, mocht je mannen tegenkomen met lifeguard op hun shirt, Vertrouw je leven Niet toe! Er zijn een stuk of 12 mannen die doen alsof ze lifeguard zijn, maar in werkelijkheid voeren ze weinig uit. Veelal slapen ze op hun standplek. Als ze dan al wat doen, spuiten ze de rand van het zwembad schoon tijdens de lunch, waarna je het water in duikt waar het vieze water in terecht is gekomen. Top. Tegelpaden zijn gevaarlijk! Veel gaten, kapotte tegels etc. Niet te belopen zonder slippers. Sowieso veel achterstallig onderhoud wat nog gedaan moet worden..

Gereisd met partner in juni 2017

• 7D.G. & L.B.30-06-2016

éénmalig

Het hotel is uitstekend gelegen, direct aan het strand en zee. Vanuit zwembad kan je onmiddellijk de zee in. Ideaal voor gezinnen met kinderen. Goed eten met weinig variatie. Hou rekening dat hotel bezocht wordt door vooral Polen, Roemenen, Macedoniërs, enz... Deze zijn onbeschoft, onbeleefd en houden geen rekening met andere bezoekers. Receptiepersoneel is meertalig, andere personeelsleden niet. Sommigen spreken enkele woorden Duits. Het hotel beschikt over mooie kamers, maar best een kamer met bad. Badkamer met douche is heel klein. Ben indachtig dat Oos-Europeanen al zetels reserveren bij het verlaten van het zwembad of strand. Aanrader is om 's avond eens een lokaal restaurantje te bezoeken. Hebben heel lekker eten voor weinig geld en zorgt voor afwisseling. Ons bezoek aan Bulgarië zal zich tot éénmaal beperken. Was wel leuk dat op kamer een bord met brood, vlees en groeten stond bij onze nachtelijke aankomst, met fles wijn, water en frisdrank. Leuke attentie van het hotel.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Guillemyn13-09-2008

mooi, luxueus hotel met een goeie ligging

Hotel Azalea is een mooi, modern hotel gelegen op ongeveer 800 m van St Konstantin. De kamers zijn ruim en verzorgd. Elke dag verse handdoeken en elke 2 dagen verse lakens. Het eten was lekker (idd aan de lauwe kant, soms zelfs koud - maar blijkbaar is het de gewoonte om het eten lauw te serveren in Bulgarije). Het zwembad is proper en verzorgd. Wel niet veel ligbedjes, maar geen probleem aan het strand zijn er meer dan genoeg (niet te betalen). Er is ook een spa maar die is wel redelijk duur. All-Inn gasten kunnen af en toe gebruiken maken van de jacuzzi en het stoombad. Het personeel was beleefd, maar niet bepaald vriendelijk (op sommige uitzonderingen na). Maar dat geldt voor bijna alle bulgaren. Ze kennen amper Engels, een beetje Duits en voor de rest is het jezelf behelpen met handen en voeten. Het is een andere cultuur met een andere mentaliteit dan wij gewoon zijn. Het is dus wel wennen We hebben een prettige vakantie achter de rug en keren zeker nog eens terug naar dit hotel

Gereisd met familie in augustus 2008

• 10Thys Peter19-08-2008

rustige vakantie

in alle vorige beoordelingen zie je dat ze elk jaar opnieuw beter worden en meer service geven. glijbanen volledig gratis, gratis handdoekenservice enz.. Wat er nog niet veranderd is, is dat het eten nog steeds lauw tot koud wordt gegeten. "Au bain marie" iets warm houden kennen ze niet, ja met een heel klein beetje water ipv een volle bak. Doordat het eten wel lekker van smaak is neem je dit er dan bij. De Russen die voor het grootste deel het hotel bevolken is een "speciaal volk". Liever volgende keer niet. Voor de rest hebben we wel een aangename vakantie gehad. Direct aan het strand, zalig..! Zeer mooi hotel !

Gereisd met partner in augustus 2008

• 7Ilona Brugman28-07-2008

heel veel luxe

het is een mooi en lux hotel. jammer genoeg weinig nederlanders, met de medewerkers is het lastig om te communiceren er kunnen er maar weinig engels. hierdoor hangt er wienig sfeerIn het hotel veel te doen animatie voor kinderen maaar ook voor volwassenen, erg mooie shows, glijbaan, bedjes bij het strand. Het eten is goed er is veel keus en er wordt met thema's. gewerkt, maar voor 2 weken wordt het een eentonig. De kamers worden redelijk schoon gehouden, om de 2 dagen nieuw linnen goed,en elke dag handdoeken als je dat wilt, maar stofzuigen in de kamer doen ze niet.het is jammer dat ze niet veel informatie geven je moet overal zelf achter aan. het zwembad is erg leuk met 2 glijbanen die het om en om doen echt een heel groot zwembad en 20 stappen en je bent bij het strand. het plaatsje is ructig er is wel een marktje maar echt veel te doen buiten het hotel is er niet. tip: ga s'avonds eens naar goldens sands daar bruist het van het leven. het is een aanrader voor een bijtank vakantie

Gereisd met partner in juli 2007

• 8mamajoha12-07-2008

heerlijke huwelijksreis gehad

Wij waren op huwelijksreis naar dit hotel. Het was prachtig. Goede schoonmaak, mooie, ruime kamers. We waren de 1e dag wat laat aangekomen maar er stond een bord met broodjes, beleg, fruit en drinken klaar voor ons. We hadden een kamer met ligbad geboekt en dat was niet in de kamer. De 2e dag gaan navragen, toen hadden ze alleen nog een kamer op de begane grond vrij, 1 stap van het strand en heerlijk ruim Dus verhuizen deden we graag. En de service was goed. Hun normen en waarden liggen anders dan voor ons nederlanders en als je dat niet wilt moet je niet naar zo'n land gaan. Juist fijn dat het niet zo verwesterd is maar dat ze hun eigen cultuur behouden.

Gereisd met partner in juli 2007

• 8Piet Itries18-08-2007

Zeer mooi hotel. Mooie kamers en goed onderhouden. Propere zwembaden en mooi zandstrand vlak tegen het hotel. Receptie en garcons soms wat nors. (Bulgaarse mentaliteit??) Zetels op het strand betalend maar aan het zwembad niet. We hebben altijd wel strandstoelen kunnen bekomen (geen probleem). De glijbanen zijn in principe betalend doch onze kleinste is regelmatig gratis kunnen gaan. Eten is degelijk doch sober - Bulgaars met Duitse invloeden. Vele groenten, worstjes, fruit,... Er was bijna elke dag kinderanimatie. Elke avond was er wel één of andere show/optreden doch wel vroeg gedaan. Op +/-700m was het centrum met toch wel behoorlijk wat winkeltjes en eetgelegenheden (open tot 22u 's avonds). De verbinding voor uitstap naar Varna stad (met bus) was zeer makkelijk.

Gereisd met partner in augustus 2007

• 9Dominique Bender16-08-2007

Het was eer zeer mooie hotel en je was meteen aan het strand dat was gewoon geweldig. Er is één nadeel als je in bulgarije op vakantie gaat, en dat is dat de mensen die daar wonen niet echt bepaald vriendelijk zijn. Maar in het hotel zelf vond ik ze toch wel aardig op hun manier.

Gereisd met familie in augustus 2007

• 10Carole16-08-2007

Wij zijn 2 weken in dit mooi hotel verbleven, ligging direct aan het strand. De strandstoelen moet je per dag huren. Eten was elke dag gevarieerd (erg lekker) en op hun eigen bulgaarse manier bereid. Het hotel is erg schoon. De kamers werden elke dag schoongemaakt en voorzien van schoon linnegoed. Mentaliteit van de Bulgaren is (dus niet alleen in het hotel) over het algemeen niet spontaan. De jongere kinderen werden vermaakt met een animatie team en voor de volwassene was er wel vermaak, maar dit in mindere mate. Maar vermaak hebben we gedaan d.m.v excurcies, wandelen, zwemmen en zonnen op het strand (heerlijk!!). Er waren veel Russen in het hotel( ook niet spontaan). De omgeving was zeer rustig, op loopafstand kon je verschillende winkeltjes bekijken, restaurants/bars en fietsen of e-scooters huren. Busreizen is zeer goedkoop, ritje Varna was maar 30 euro cent. Tevens de taxi ritten zijn betaalbaar. Al het eten en drinken, kleding is in Bulgarije erg goedkoop!

Gereisd met familie in augustus 2007

• 6Pauwels24-07-2007

Personeel dient dringend bijgeschoold (taal leren + vriendelijkheid is hen vreemd) Kamers zeer mooi en ruim (wij hadden een familiekamer 2 vlw + 2 kind) van lawaai in de badkamer hebben we niks gemerkt. Kamers hebben allemaal zeezicht ! en werden perfect schoongemaakt. Eten lauw tot koud, bediening ondermaats, drank bij het eten diende onmiddellijk betaald wat heel ambetant was, wij vroegen een rekening te maken op onze kamernr om bij afreis te betalen, doch dit werd niet geaccepteerd. Men waarschuwt er constant voor pickpockets doch op deze manier was je genoodzaakt geld op zak te hebben! Glijbanen betalend idd belachelijk geef toegang voor de hotelgasten of vraag desnoods een dagprijs (per glijbeurt betalen!) De "badmeesters" waren "aanwezig" doch vervelende kinderen die andere kinderen pestten met gevaarlijk geduw en getrek aan het zwembad werden niet berispt, wat is de taak van deze mensen ?? Al bij al een mooie vakantie doch bijlessen voor personeel in het westen is noodzak

Gereisd met familie in juli 2007

Hotel Azalia info