Roman Theater Plovdiv

9Fenomenaal

3.3km van centrum

Op vakantie geweest naar Roman Theater Plovdiv?

• 8Chris23-09-2016

Prachtig om te zien

Op een geweldige en indrukwekkende plek in de oude stad doemt opeens dit theater op. Vaak worden er nog optredens gegeven, erg leuk!

Enige wat jammer is, is dat je moet betalen om ook naar binnen te mogen. Gelukkig staan er genoeg hekken met openingen om alsnog van het theater en uitzicht te genieten. En er zit ook een fijn koffietentje naast!

Gereisd met partner in september 2016

• 10Gustav25-05-2013

Tolles Theater

1972 wurde bei Bauarbeiten dieses im 2.Jh. errichtete Amphitheater entdeckt. Es wurde unter Kaiser Trajan errichtet, besitzt 28 Sitzraenge und eine Buehne mit Kolonnaden in drei Etagen. Die Treppen die zur Buehne fuehren und die Raenge verbinden sind sehr steil und bei der Besichtigung ist Vorsicht geboten. Es finden heute noch Konzerte und Opernauffuehrungen in der Arena statt.

Gereisd met partner in april 2013

• 10theo14-06-2012

Schitterend gebouw

Een van de dingen die je moet bezoeken en zien

Alleen gereisd in oktober 2010

• 8Rinus29-11-2011

Fraai gerestaureerd

Het Romeinse Amfitheater dateert uit de 2 eeuw n. Chr. en ligt op de zuidelijke flanken van de burchtheuvel, het is volledig gerestaureerd, en biedt nu plaats aan 3000 personen. Er worden allerlei voorstellingen gegeven en wij hadden het geluk dat we juitst tijdens ons verblijf in Plovdiv een voorstelling van een internatinaal Folklore festival konden bijwonen, een schitterende avond in deze sublieme ambiace.

Gereisd met partner in juli 1999