Kazanlak

We hebben een aantal aanbieders voor Kazanlak voor je op een rij gezet:

Reviews over Kazanlak

• 8Jelte11-11-2012

Aardige stad

Een mooie wandeling kun je maken door de stad. Niet al te ver is het naar het Thracische koningsgraf, dat nu een museum is en waar je alles kunt bekijken wat ze hebben opgegraven. Je snapt niet dat mensen 2500 jaar geleden zulke prachtige voorwerpen konden maken. Trouwens verderop richting Shipkapas vind je meer van zulke graven, maar ze zijn niet allemaal geopend voor publiek. Bekijk ook eens het rozenmuseum van Kazanlak - Kazanlak is tenslotte de rozenhoofdstad van Bulgarije.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2012

• 8Rinus02-12-2011

Saaie stad maar mooie omgeving

Kazanlak maakt een saaie indruk maar is een uitstekende uitvalsbasis om het gebergte rond de Sipkapas te verkennen. De route naar de 1306 mtr. hoge Sipkapas is fraai en voert langs een schitterende Russische kerk. De Sipkapas is op zichzelf al bezienswaardig vanwege het Nationale bevreidingsmonument, een enorme obelisk die men kan bereiken via een 800 treden tellende trap, in de obelisk is een klein museum ondergebracht die een beeld geeft van de slag die zich hier in 1877 heeft voltrokken van Russen en Bulgaren tegen de Turken, aan Russisch-Bulgaarse zijde zijn er alleen al tweehonderd duizend soldaten gesneuveld. Het landschap rond de pas is erg fraai er staan overal kleine monumentjes. Een weggetje voert vanaf de Sipkapas naar het voormalige "Communistenhuis" een UFO achtig bouwwerk gebouwd op een bergkam in een prachtige omgeving, het gebouw deed dienst voor de communistische partijelite en is nu in staat van verval, maar een bezoek zeker waard.

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in augustus 1999

• 7Arija09-04-2011

Een bezoek zeker waard

Kazanluk is de hoofdstad van de Rozenvallei en ligt 200 km ten oosten van Sofia en 108 km ten noordwesten van Plovdiv. De stad is wereldbekend door de productie van de rozenolie. Dit is vooral goed zichtbaar tijdens het Rozenfestival, dat hier elk jaar begin juni gehouden wordt. De bezoekers van dit festival kunnen zelf een kijkje nemen in de rozenvelden, deelnemen aan speciale folklore evenementen, bezoek brengen aan de rozenmuseum of aan de fabriek waar de olie gemaakt wordt. Het meest indrukwekkend blijft toch de parade, waar honderden kilos rozenblaadjes gestrooid worden over de straten van Kazanluk. Een bezoek zeker waard!

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving