Hotel Sofia

8.2Fantastisch

Bulgarije, Bulgarije, Goudstrand (Golden Sands)

8.2Fantastisch

67 reviews over Hotel Sofia

• 2019
    3Nele28-07-2019

Boek dit niet!

Zwembad: Onze dochter van 6 haar blonde haar kleurde groen door de chemische producten in het zwembad. Ook onze bikin's zijn groen geworden. Dit gaat er niet meer uit, dus ze zijn voor de vuilbak! De trap miste de 2 bovenste treden. Hierdoor kon je moeilijk uit het zwembad klimmen en onze dochter bezeerde haar handjes meermaals aan de trap, op de plaats waar normaal de trede zou moeten zitten. De parasols zaten niet goed vast waardoor ze vaak omver vlogen door het kleinste windje. Gevaarlijke situatie! Er was een redder, maar deze zat meer aan de bar dan aan het zwembad. Hij verkocht ook achtergelaten luchtmatrassen en zwembadspeelgoed.

Eten: alle dagen kaaskroketten, bloemkool en brocolli. Vaak was het eten koud, zelfs nog bevroren. We hebben dit meermaals gemeld, maar hier werd niets aan gedaan.we werden gewoon uitgelachen door de 'maitre'. Er was weinig keuze en geen variatie. Ook voor de kinderen was er niet echt iets voorzien. Tenzij gefrituurde rommel! De tafels werden niet gedekt. Bestek moest je dus zelf gaan zoeken. De borden bij het buffet kwamen recht uit de vaatwas. Niet droog en vaak ook nog vuil. Idem vr de glazen en kopjes. Op een avond wou een van de afruimers het tafellaken van de tafel halen, terwijl ik nog aan het eten was?!? Het restaurant was nog 30 minuten open, er waren voldoende tafels af te ruimen, maar toch wou hij nu net ons tafellaken. Er lag fruit, maar dit was vaak rot. Vaak was het vlees niet uitgebakken. Kip was nog rauw en koud binnenin. Kortom: het eten is niet veilig!

Kamers: heel groot bed, steeds nieuwe handdoeken en ons bed werd mooi opgemaakt. Pluim voor de poetsvrouwen! De airco werkte niet zo best en maakte erg veel lawaai. Ze kwamen dit zogezegd maken, maar het probleem was niet opgelost... Omgeving: midden in de partystreet, vlakbij de promenade. Wel leuk. Uiteraard brengt dit veel lawaai mee. Animatie: er waren 3 animatoren. Onze 2 kinderen werden uitgenodigd voor de 'miniclub'. Hier maakten ze dagelijks een kleurplaat. Uiteraard vonden ze dit saai. (Er zijn volgens mij genoeg alternatieven!!) Op een dag kwam de animator vragen of ze een gipsen beeldje mochten schilderen. Maar dit was wel tegen betaling!?! 15lv voor een gipsen beeldje... schandalig! Verder geen animatie gezien overdag. Ze kwamen je wel vragen om darts te spelen, maar ik zag hen dit nooit echt doen...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9B.J. Modderman Jansen19-04-2019

Sofia, Plovdiv en Rila : 5 prachtige dagen!

Een kamer op de bovenste verdieping is te prefereren. Vanaf balkon een mooi uitzicht en weinig last van het danscafe op vrijdag- en zaterdagavond. Op de andere avonden kun je niet swingen daar. De kamers zijn ruim en de bedden goed. Badkamer wordt steeds keurig schoon gehouden. Het ontbijt is grandioos. Heb zelf coeliakie en elke ochtend had ik heerlijk gluten vrij brood. Kaas en worst en fruit was er in overvloed.De cheffin van de ontbijtkamer was precies, en dat moet ook, want de hygiene is belangrijk in Bulgarije. Het hotel is centraal gelegen, vlakbij de belangrijkste bezienswaardigheden. Hebben een dagexcursie gemaakt naar Rila met zijn klooster en de andere dag naar Plovdiv en de wijnbouwstreken. We hebben hier thuis er een prachtig fotoboek van gemaakt. Wij troffen het : Op zaterdag was het nationale feestdag en was het centrum autoloos en was er muziek koorzang en dans in de straten. Een aanrader vonden wij de Joodse Synag

Gereisd met partner in september 2018

• 2018
    10Emma07-07-2018

top kamer.

minder: het eten , eenzijdig. bed

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

5cheryl27-09-2014

Ons verblijf in dit hotel

Het hotel en de kamers waren goed. Badkamer had wel iets ruimer mogen zijn, er zat ook chloor in het douchewater. Het was een mooi groot zwembad heb er 1 keer even in gezwommen maar naar mijn idee zat er te weinig chloor in het zwembad water waar ik uitslag van op mijn huid kreeg. In het restaurant lette het personeel goed op of er geen lege borden en glazen stonden en die werd dan netjes opgehaald. Alleen heel erg jammer dat er veel luidruchtige studenten in het hotel waren en die zaten vanaf 11:00 uur al aan de alcohol en midden in de nacht hoorde je de studenten nog steeds.

Gereisd in september 2014

• 8luuk25-09-2008

het was eens !

we waren tevreden met de kamer we hadden zee zicht.badcel klein maar was goed te doen. over het eten !dat was een aan fluiting het leek wel een 2 ster hotel. dus nooit meer.

Gereisd met partner in september 2008

• 7Claudia14-09-2008

Goede ligging

We waren met vier personen en kregen een connected room. Er was een toegangdeur naar de hal waaraan twee kamers gelegen zijn. Zowel de kamers als de badkamers waren groot en ruim en beiden hadden een balkon. Er werd helaas niet goed schoongemaakt in de badkamers maar voor de prijs/kwaliteit namen we dit op de koop toe.

Wij verbleven op basis van halfpension. Het ontbijtbuffet is prima en ook het avondeten is voldoende. Net zoals in andere hotels ben je na een week het eten wel zat en kun je uit eten in de omgeving (ongeveer Eur 5,00 voor een maaltijd).

Bezienswaardigheden in de omgeving is het klooster (Eur 17,50 met de taxi voor een retour). Ook is Varna stad met de bus makkelijk bereikbaar (Eur 1,50 enkele reis). Het strand ligt op loopafstand waar je ligbedden kunt huren voor Eur 3,50 per dag. Het hotel heeft een zwembad waar je een ligbed kunt huren voor Eur 2,50 per dag.

Gereisd met familie in september 2008

• 7Claudia14-09-2008

Goede ligging

Gereisd met vrienden in september 2008

• 9Annette23-09-2007

Schoonmaak in het hotel was matig. Bediening was over het algemeen vriendelijk en de ligging perfect. Het eten daar en tegen was niet echt lekker en oppassen met het briefje van de minibar, deze worden niet altijd vernieuwd. De kamers verder waren mooi en ruim.

Gereisd met partner in september 2007

Hotel Sofia info

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Volpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenBrunch, Diner, Lunch

• Afstand tot strand150 m, 2 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Betaalde strandbedden

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderbuffet, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenBalkan, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Regionaal, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés4

• Gratis wifiLobby, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Krant, Party service, Portier, Post service, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkerenBetaald