Arbanasi

Vakantie in Arbanasi

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Arbanasi

Reviews over Arbanasi

• 8Gustav25-05-2013

Ueberbewertet

Der Besuch von Arbanasi war etwas enttaeuschend. Stoerend waren vor allem die vielen Reklameschilder der Restaurants und Cafés. Hinweisschilder zu den verschiedenen Kirchen waren hingegen nicht zu finden. Dabei sind die 5 Kirchen und 2 Kloester sehenswert. Die Kirche " Die Geburt Christi" mit reichen malerischen Verzierungen. Die Kirchen Hl.Georg (1661) und Hl. Demetrius (1612) besitzen reiche Wandmalereien. In der Naehe des Dorfes zwei Kloester: Hl. Nikolaus und Mariae Himmelfahrt. Hier wird eine wundertätige Ikone der Mutter Gottes aufbewahrt. In der Stadt ueber 100 einmalige Haeuser aus dem 17. und 18. Jh. , außen streng wie Festungen, innen verschwenderisch geschmeckt. Im Haus von Konstanzaliev ist eine ethnografische Ausstellung zu sehen. Originelle Moebel, bunte Matten und Teppiche, Ton und Metallgefaesse stellen den Lebensstil der Einwohner vor einigen Jahrhunderten dar.

• 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2013

• 10Rity Jacobs18-08-2011

Geweldig. We gaan al enkele jaren

Wij gaan al enkele jaren naar Arbanasi. Ons hotel is Arbanshki han, In een woord prachtig. Goede verzorging enz. De omgeving is heel geschikt voor wandeltochten. Het dorp zelf ademt een vrede uit. En met het openbaar vervoer kun je overal komen waar je wilt. Veliko (Heel dicht bij) is een hele leuke stad waar je echt kunt rondzwerven, veel cultuur, goed eten en niet te vergeten een verrukkelijke ijssalon. De ijssalon heeft een terras met een prachtig uitzicht op de bruggen en het monument. Je kunt er ook kleine hapjes eten. We zijn afgelopen juni geweest en gaan nu in september weer maar maken dan ook een kleine rondtocht naar andere steden. Het huren van de auto en het uitzetten van de tocht is allemaal gedaan door de eigenaar van ons hotel. Hij vind het leuk als wij veel van het land zien. Arbanasi Is dus een echte aanrader.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2011

• 10Tonia Boon09-06-2011

Schitterend.

Geweldig voor mensen die van rust houden, een dorp waar alle huizen achter minimaal manshoge muren liggen zonder dat het vijandig aan doet. Geweldig dorp om te slenten, je moet wel over een goed richtingsgevoel beschikken anders ben je constant de weg kwijt. Vlak bij Veliko Tarnovo en in een schitterende omgeving. Ik weet niet hoe druk het is in het hoogseizoen maar eind mei begin juni is het er heerlijk rustig.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving