Aparthotel Solar Pipa

Aparthotel Solar Pipa

8.4Fantastisch

Brazilië, Brazilië, Praia da Pipa

Op vakantie geweest naar Solar Pipa?

8.4Fantastisch

Aparthotel info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer aparthotel info

19 reviews over Aparthotel Solar Pipa

• 7stephanie31-12-2013

mooie plek

mooie plek alleen je moet altijd de berg op voor je in het dorpje bent. wel rekening houden met eb en vloed.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8marianne sibum12-10-2012

fantastisch

mooi hotel, lege keuken, grote kamer, leuke mensen erg klantvriendelijk, leuk zwembad en veel ruimte. Goede afstand naar centrum. kortom geweldige locatie

Gereisd met partner in oktober 2012

• 10Hanneke Habraken, van Rijswijk29-04-2012

Fantastische plek

Elke dag 34 Gr. Ik begrijp dan ook niets van deze site waarop elke dag 60% regen staat, we zijn hier nu bijna 14 dagen! Pipa vinden wij niet gevaarlijk, ik draag gewoon mijn sieraden! De omgeving is prachtig. Maak zeker de buggytocht en bezoek de Coca Cola langune! Ook de boottocht is prachtig je ziet veel dolfijnen. De eigenaar verleent een topservice. Ik viel met het opstappen van de boot, scheurde mijn hamstring. Mocht de taxi en het ziekenhuis niet betalen! Je eet op veel plaatsen lekker in Pipa maar ook op Solar, carpaccio eN lasagna, scampi's alles is lekker. Let wel op Brazilië is net zo duur als Nederland. Maar ga zeker eten bij Tadeo Lumambo, dit mort je de eigenaar af laten spreken. Je weet niet wat je meemaakt, zo romantisch. Vanaf 2004 heeft hij al 2 Michelin sterren, hij is hier heel bekend, hij heeft 9 maanden bij de indianen geleefd en is hier niet alleen een topkok, maar ook een heel bekende fotograaf. Een aanrader. Dus let hier niet op het weer, er klopt niets van.

Gereisd met partner in april 2012

• 8toerist777723-04-2012

Goed hotel

Hotel is fraai ingericht, ruime kamers maar niet echt luxieus. Mooi kinderzwembad. Goed en uitgebreid ontbijt s'ochtends. Lunch viel erg tegen, blijkbaar geen goede kok aanwezig. Daarom steeds elders gegeten voor lunch en diner, er is genoeg keus in Pipa (m.n. Pacifico is zeer goed). Pipa zelf is leuk, alleen het strand daar viel mij erg tegen omdat er veel zwarte rotsen bij laag water zijn en je daar dan overheen en tussendoor moet lopen. Iets verderop is een veel beter strand bij Praia da Ribeiro (zo heette dat geloof ik) met lokaal busje ca. 10 min.), taxi terug kostte 10 real.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2012

• 9Elke30-11-2011

goed hotel op perfecte locatie

Geweldig hotel op de perfecte plek. Nog geen 5 min vanaf het centrum van de hoofdstraat maar wel heerlijk rustig. Zeker als je langs restaurant tapas loopt heb je geen last van de stijle helling op en af. Wij waren in het "laag seizoen" en dat betekende dat niet alle cafe's iedere avond open waren en sommige restaurants waren gesloten. Wij vonden dat geen enkel probleem omdat er meer dan genoeg restaurants over bleven. Wie van echt lekker eten houd moet zeker naar restaurant tapas. Duur, ook voor Nederlandse begrippen niet goedkoop, maar perfect. Heb in Nederland nog niet zo'n goed restaurant voor die prijs gevonden. Het hotel is heel goed. Het personeel bij de receptie spreekt engels, de rest niet maar is heel erg behulpzaam en echt bereid om je te begrijpen. Het is schoon, het ontbijt is gevarieerd, je hebt je eigen veranda met hangmat. Kortom, echt een aanrader. Erg belangrijk voor ons: we hebben ons geen enkele keer onveilig gevoeld. Ook niet snachts in een smal stil straatje.

Gereisd met partner in mei 2011

• 7bartje18-05-2011

leuk voor een keer maar geen Woaw gevoel

Wij verbleven in april 2011 bij Solar Pipa – het hotel was goed maar geen Woaw gevoel – de kamers zijn ruim met basis comfort maar niet echt luxueus – de faciliteiten/personeel/uitrusting en eten zijn eerder aan de gewone kant–er is gratis WiFi maar bijzonder langzaam - oppassen indien je in het kleine badje loopt de vloer is er erg glad- Het hotel ligt dichtbij het centrum – mensen die voor Pipa als bestemming kiezen moeten wel goed te been zijn – er zijn veel hellingen te beklimmen of af te dalen om ergens te komen – de helling van het centrum naar het hotel is toe is behoorlijk stijl – Pipa heeft enkele goede restaurants wel is Pipa niet echt de goedkoopste vakantiebestemming van Zuid Amerika – in 2004 waren we al in Brazilië en toen was het er erg gunstig maar nu liggen de prijzen er net onder de prijzen hier – als men enkel kiest voor een warm land met mooi strand

Gereisd met vrienden in april 2011

• 8Pippi06-02-2011

Heel goed appartement

Mooi appartement, netjes, ruim en praktisch. Voor de ouderen is de helling waar je tegenaan moet lopen wel pittig. Je kan 2 straatjes verder ook omhoog, die is minder steil (iets minder pittig) . Heb het goed naar mijn zin gehad in dit appartement. Het ligt vlakbij het strand en de hoofdstraat. In heel pipa kan je niet op pumps of schoenen met hakje lopen, door de ongelijke tegeltjes. Die hoef je dus niet mee te nemen. Het strand Playa de Centro is gezellig en je kan er heerlijk zwemmen. Het strandje verderop, dolfijnenstrand is ook leuk en mooi alleen daar zijn nergens toiletten. In Pippa kan je zowel duur als goedkoop eten. Goedkoop is dan echt Braziliaans eten dat is meer richting de woonwijk van Pippa (einde van de hoofdstraat)

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 8Met partner15-07-2010

Super!!

Dit is zeker een aanrader!! alles is dichtbij en het is er wel veilig. De kamers zijn ruim en zeer netjes! We hebben een leuke vakantie gehad en is voor 1 week goed te doen en zou niet langer boeken, maar dat is persoonlijk.

Hoogtepunt was de wedstrijd Nederland-Brazilie wat een feest hadden we met alle nederlanders en brazilianen die daar zaten. Het eten is buiten de deur echt top!! Je hebt keuze zat van mexicaans tot aan sushi.

Gereisd met partner in juni 2010

• 9van Yperen21-03-2010

In één woord: goddelijk!!!!!!!!!!!

Een heerlijk, kleinschalig resort met uitstekende appartementen. Vriendelijk, zeer behulpzaam personeel en alles wordt zeer goed onderhouden en schoongemaakt. Wij zijn hier van 9 tm 16 maart geweest en het resort was heerlijk rustig. Vlakbij het zeer leuke centrum van Pipa waar je werkelijk fantastisch kunt eten. Het strand is op slechts een paar honder meter afstand, je kunt alles te voet doen. Dit resort is een absolute aanrader!

Gereisd met partner in maart 2010

• 10Marianne en Rein de Waart19-03-2010

super hotel, absolute aanrader

Wij zijn in maart 2010 1 week in dit hotel geweest en hebben het geweldig naar ons zin gehad. De ligging is goed gekozen, dicht bij centrum en strand. De Italiaanse eigenaar met zijn vriendelijke Braziliaanse medewerkers doen er alles aan het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Zowel de mooie kamers als ook het zwembad en prachtige tropische tuin worden zeer goed onderhouden. Wij hebben geen enkele kritische opmerking over dit hotel en voor ons is het dik 4 sterren waard.

10 maart 2010 bezocht met partner

Gereisd met partner in maart 2010