Hotel Pousada dos Girassois

Hotel Info

• Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Pousada dos Girassois voor je op een rij gezet:

37 reviews over Hotel Pousada dos Girassois

• 9j.rouweler24-03-2014

Super hotelletje

Fijne pousada om te verblijven. Wij zijn in februari in Pipa verbleven, wat wel een leuk plaatsje is, Het hotel is netjes en het personeel is hartelijk en vriendelijk. Bij de receptie spreken ze best goed Engels. Verder is de Engelse taal een drama, maar ja, dat hebben ze ook nooit geleerd, Btw, met een boekje Portugees en een een klein beetje inspanning kom je vaak al ver. We hebben leuke excursies gedaan en Dos Girassois was een genot. We hadden nog even de andere pousada 's bekeken welke door touroperator werden aangeboden, maar deze 'springt' er in positieve zin boven uit.

Gereisd met partner in februari 2014

• 7carlanoot30-12-2013

Leuke pousada op een prima locatie!

2-persoonskamer is vrij klein en donker, op het bijbehorende terras heb je een (klein) zitje met weinig privacy. Bedden liggen prima en worden regelmatig verschoond. Badkamer is ok maar regelmatig ontbraken de badlakens, wanneer je terug komt van het strand word je daar niet blij van en soms duurde het nog uren voordat deze alsnog werden gebracht. Er is een gratis kluisje aanwezig. Geen gelegenheid tot koffie/thee zetten er zijn geen glazen e.d. er is alleen een koelkast. Ontbijt is zeer goed en als je geluk hebt eten de Mico aapjes met je mee. Ontbijtruimte is gezellig met uitzicht op de tuin en het zwembad. Deze pousada is niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Veel restaurants en winkels in de buurt. Praia do Amor is op 400 m afstand maar niet geschikt als je hoogtevrees hebt. De stranden zijn zeer schoon en heerlijk om te wandelen maar maak wel gebruik van de getijdenkalender op de plattegrond die je krijgt bij aankomst. Over de rotsen klauteren is geen aanrader !!

Gereisd met partner in november 2013

• 9Caroline Fluit03-02-2013

Deze pousada is top!

In Januari zijn we in deze pousada geweest. We waren gelijk onder de indruk: erg groen en mooie tuinen, mooie en schone "huisjes" met eigen terras (de kamer is een huisje), lekker zwembad met bar en ligstoelen, ontbijt smaakte erg goed, personeel is erg vriendelijk en gratis WIFI in restaurant. Lokatie is ook top: 5 min lopen en je bent op praia do amor, 10 min lopen en je bent in de centrum straat. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en ik zou zo weer gaan!

Gereisd met partner in januari 2013

• 7Samantha Lansbergen -22-10-2012

Redelijk hotel, taalbarrière een drama

Een week verbleven op dit kleinschalige resort. Mooie tuin en leuke accomodatie. 3 zwembaden, 1 grote met jaccuzi (heeft alleen niet aangestaan) en 2 kleine waarvan 1 kinderbadje. Wij sliepen op basis van logies/ontbijt in 1 van de hotelkamers (huisjes). Die van ons was goed/schoon behalve dat er een kluis ontbrak en die er echt niet meer ging komen. Optie was om alle waardevolle spullen aan de receptie te geven. Nou nee, bedankt. Personeel is overigens ontzettend vriendelijk maar spreekt echt geen woord Engels. Als we vragen hadden moesten we eerst bellen naar de reisleiding zodat zij het via de telefoon konden doorgeven aan de receptie en daarna weer terug aan ons. Wat een gedoe. Hotel ligt aan het einde van het dorp, naar het centrum was 5 tot 10 minuten lopen. Dichtsbijzijnde strand op 5 minuten lopen maar wel een gigantische uit rotsen gehakte trap af (Praia de Amor). Via het centrum kun je ook naar andere strandjes. Ontbijt heerlijk! Restaurants in 't centrum uitstekend!

Gereisd met partner in september 2012

• 8dvdpijl28-06-2012

Klein paradijs

Pousada dos Girassois bezochten wij in juni 2012 en is ons uitstekend bevallen. We hebben veel gereisd en veel mooie accomodaties gehad, maar dit stak boven alles uit. Bij binnenkomst valt de paradijselijke binnenplaats op. De appartementen zijn zeer ruim en schoon. Wel wat gehorig maar heel Brazilie is vol van geluid. Er is een echt fantastisch restaurant met een heel relaxte sfeer en een goede wifi verbinding. Alle personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. In juni was het er rustig, maar dat zat ons niet in de weg. Dos Girassois ligt direct aan de rand van het levendige en relatief luxe Pipa; tevens sta je in 10 minuten op een goddelijk strand.. Doen! (maar niet allemaal graag)....

Gereisd met partner in juni 2012

• 9lianne14013-12-2011

Prima!

Een prima hotel wat op de rand van het centrum ligt. Goed te doen om lekker naar het centrum te lopen voor wat te eten/drinken. Ontbijt is ook goed en vooral vers. Strand in Tibau is rustiger en mooier maar ben je zo met een taxi/busje. Aanrader is om met Martijn de Bot op excursie te gaan. Wij hebben de noord- en zuidtour gedaan en zoveel mooie dingen van Brazilie gezien!

Gereisd met partner in oktober 2011

• 10Joyce23-11-2011

Een plek om nooit meer te vergeten...

Zowel het plaatsje Pipa, de bevolking en het hotel heeft ons hart veroverd. Allereerst het hotel. De medewerkers zijn hartelijk. Elke dag een glimlach op hun gezicht niets is teveel gevraagd. En hoewel ze niet altijd even goed engels spreken, maken ze graag een praatje met je. Het ontbijt in het hotel is heerlijk! Voor ieder wat wils. Bij je ontbijt heb je meestal bezoek. Is het niet de kat die er rondloopt, dan zijn het wel de brutale aapjes. De hotelkamer werd elke dag schoon gemaakt en wanneer je wat geld neerlegd wordt je nóg meer in de watten gelegd. De tuin en het zwembad worden goed ondehouden. Ook kun je vrij gebruik maken van internet dat in de lobby bij de receptie is. Erg fijn wanneer je toch even met het thuisfront wilt mailen.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 10Barbara21-11-2010

Geweldige accommodatie

Zijn hier in 2008 geweest. Na een rondreis hebben we hier een week genoten van zon, zee, strand en caipirinha's. Vanaf hier een buggy tour gedaan, aanrader! Dichtbij strand, wel even flink klimmen. Op loopafstand van het centrum, wat erg gezellig is. We dachten een hotelkamer te hebben, echter kregen een "huisje" met keuken, zitkamer en boven een prachtige grote slaapkamer en een hangmat op het balkon. Personeel erg vriendelijk, niet iedereen spreekt goed engels. Wij vonden het ontbijt prima, maar weinig variatie.

Gereisd met partner in november 2008

• 10Joke28-09-2010

Fantastisch hotel en beste hotel in Pipa

In 2008 zijn wij hier geweest na eerst een rondreis te hebben gedaan door Noord Brazilie. Terwijl iedereen in Villas de Pipa zat waren wij erg blij in dit hotel te blijven. Een trendy lounge hotel waar ze echt perfect Caparinha's maakten. Kamers zeer sfeervol, netjes en goed schoongemaakt elke dag. Via de ingang ga je links direct naar het strand wat ook het mooiste gedeelte was omdat deze breed was en er service was op het strand. Sinds kort is er nog een hotel van dezelfde eigenaar geopend. Kortom aanrader als je naar Pipa gaat!!

Gereisd met partner in oktober 2008

• 10Sav12-05-2010

Fantastico!

Super pousada op leuke plek. Om bij het centrum te komen eerst een soort 'local' straatje door met heerlijke ijsco (italiaanse!) tent om je vingers bij af te likken. Personeel vriendelijk, zaten in 1 kamerappt; precies goed met alles in de kamer schoon. Pluspunt dat er een fan aanwezig is en een airco. zwembad schoon, eten snel en lekker. Ontbijt gevarieerd genoeg. Geboekt voor 600E, dus prima prijs/kwaliteit verhouding. Weinig nl'ers, veel brazilianen in complex, dus dat voegt meer toe aan de vakantiebelevenis.

Gereisd met vrienden in mei 2010

1 tip over Hotel Pousada dos Girassois

• Joyce, 23-11-2011

De restaurants zijn top! Tips: Restaurant Tapas, Aqui, Restaurant X, Rancho da Pipa en Pipa Beach Club. Om Pipa en omgeving te beleven en te ontdekken moet je zeker contact leggen met Martijn de Bot. Een Nederlandse jongeman die er al jaren woont. Via deze weg zal ik niet alles verklappen, maar wanneer je excursies via hem boekt zit je goed.

0 vragen over Hotel Pousada dos Girassois

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad

• Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speeltuin

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie
    • Op het terreinBagageruimte, Tuin
    • Overige servicesAutoverhuur, Handdoeken(service), Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaFinse sauna, Stoombad / Turks bad
    • Wellness behandelingenMassages